mboost-dp1

2D mobil koder

Gå til bund
Gravatar #1 - dkcopenhagen
1. nov. 2008 13:02
har lige været til et gå-hjem møde med scanbuy om deres ez-codes. er der interesse i en ny debat om EZ-QR-Sema og andre kode typer

hørte at Scanbuy har 3x så mange telefoner understøttet som nærmeste konkurrent. Men at de først nu er igang med danske modeller. at de har aftale med Nokia og Samsung så de faktisk preloader EZcode software på deres telefoner i en del lande. samsung kommer med scanbuy software i norden nu og nokia er med i visse lande. har også hørt at den nye N96 ikke har et kodelæser program, som de gamle havde. så måske Nokia er på vej mod Scanbuy og deres.

så i en gammel tråd om TDC at der var masser af brok. Jeg har nu hentet programmet til min E90 (valgte N95 sw) og det kører sku godt. Har også set en del af deres eksempler på www.scanbuy.com og prøvet at skanne koder. og det virker nice.

jeg tror det som er vigtigst for en annoncør er nok ikke om det er gratis - men at firmaet også findes i morgen. OpenOffice er jo ikke helt så udbredt som MS office - selv om det sidste koster kassen.

men som med alt andet - der er altid noget for enhver :-)
Gravatar #2 - trylleklovn
1. nov. 2008 13:53
Mja, det virker bare som om det bliver svært at få folk til at bestemme sig for at bruge 1 specifik standard, ikke at jeg er gået yderligere ind i emnet for at finde ud af om der overhovedet er nogle åbne standarder.

Hvis der bare er 2 forskellige dominerende standarder på markedet så er det jo ubrugeligt. Fint jeg har måske en enhed der kan afkode en type kode, men hvem skulle vælge at benytte den type hvis de ikke kan være sikre på at jeg kan afkode den. Og der skal også være et forholdsvist stort marked af enheder der overhovedet kan afkode noget som helst, før nogen gider at gå igang med at benytte dem. Og hvorfor skulle mobilproducenter bruger tid/penge på at indbygge denne teknologi, hvis den ikke kan bruges nogle steder og derfor ikke er efterspurgt.

Tror det kommer til at tage lang tid før det bliver udbredt, er hvad jeg prøver at sige.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
1. nov. 2008 14:42
Det er meget udbredt i både London og Paris, hvor der er sådan en kode på næsten alle reklamer i byen, samt i både guides og i magasiner... Hvilken standard de bruger, ved jeg så ikke...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login