mboost-dp1

89% of New Hires Fail Because of Their Attitude

Gå til bund
Gravatar #1 - arne_v
24. jan. 2012 01:50
http://www.forbes.com/sites/danschawbel/2012/01/23...

Why do so many fail within the first 18 months of taking a job?

When our research tracked 20,000 new hires, 46% of them failed within 18 months. But even more surprising than the failure rate, was that when new hires failed, 89% of the time it was for attitudinal reasons and only 11% of the time for a lack of skill. The attitudinal deficits that doomed these failed hires included a lack of coachability, low levels of emotional intelligence, motivation and temperament.

Are technical and soft skills less important than attitude? Why?

It’s not that technical skills aren’t important, but they’re much easier to assess (that’s why attitude, not skills, is the top predictor of a new hire’s success or failure). Virtually every job (from neurosurgeon to engineer to cashier) has tests that can assess technical proficiency. But what those tests don’t assess is attitude; whether a candidate is motivated to learn new skills, think innovatively, cope with failure, assimilate feedback and coaching, collaborate with teammates, and so forth.
Gravatar #2 - Mort
24. jan. 2012 06:00
Det lyder som on de omtaler situationen i USA. Jeg er ikke sikker på at man kan overføre resultaterne til Danmark. Jeg synes det lyder voldsomt at 46% af alle nyansatte skulle fejle indenfor 18 måneder (Jeg formoder at det betyder en fyring ?).

Det er i hverttilfælde ikke et tal jeg kan genkende fra mit eget arbejde, i en stor virksomhed.
Gravatar #3 - terracide
24. jan. 2012 07:28
/que generation fucked up'ed...
Gravatar #4 - XorpiZ
24. jan. 2012 07:33

"The children now love luxury; they have bad manners, contempt for
authority; they show disrespect for elders and love chatter in place
of exercise. Children are now tyrants, not the servants of their
households. They no longer rise when elders enter the room. They
contradict their parents, chatter before company, gobble up dainties
at the table, cross their legs, and tyrannize their teachers."

Socrates.
Gravatar #5 - Windcape
24. jan. 2012 07:49
a lack of coachability, low levels of emotional intelligence, motivation and temperament.
Så manglede vilje til at ville lære, manglede motiviation, og at folk bliver sure når de skal lave kedelige opgaver.

Hvordan man nogensinde gennemførte en uddannelse, når man ikke kan lære, ikke kan motiveres, og ikke gider lave noget kedeligt, fatter jeg ikke.

Hvis man overhovedet *har* muligheden for at blive coached på arbejde, så skal man da udnytte den!
Gravatar #6 - arne_v
24. jan. 2012 14:09
Mort (2) skrev:
Det lyder som on de omtaler situationen i USA. Jeg er ikke sikker på at man kan overføre resultaterne til Danmark. Jeg synes det lyder voldsomt at 46% af alle nyansatte skulle fejle indenfor 18 måneder (Jeg formoder at det betyder en fyring ?).

Det er i hverttilfælde ikke et tal jeg kan genkende fra mit eget arbejde, i en stor virksomhed.

Det er åbenlyst US han snakker om.

Og tallet er nok lavere i Danmark af flere forskellige årsager:
- en dansk virksomhed er nok lidt mere forsigtig med at ansætte, da det er forholdsvis dyrt at slippe af med ansatte igen, hvorimod i USA kan man bedre tahe chancen - fungerer det er det godt og fungerer det ikke så ryger vedkommende bare ud igen
- en dansk virksomhed er langt mere forsigtig med at fyre, hvis vedkommende er sådan almindelig lidt under middel i performance, så bliver vedkommende hængende og man indretter sig efter det

Men der er nu nok også en pæn procent del i Danmark der forlader et job indenfor de første 1.5 år fordi det ligesom ikke rigtigt fungerer.

Husk på at tallet også inkluderer folk som ikke fakder til på den nye arbejdsplads og selv finder et andet arbejde.

Gravatar #7 - arne_v
24. jan. 2012 14:17
Windcape (5) skrev:
Så manglede vilje til at ville lære, manglede motiviation, og at folk bliver sure når de skal lave kedelige opgaver.

Bedre oversættelse:

Manglende vilje til at at acceptere input fra andre, manglende evner til at omgåes andre mennesker og fokusere på firmaets mål plus et hidsigt temperemant.

Windcape (5) skrev:
Hvordan man nogensinde gennemførte en uddannelse, når man ikke kan lære, ikke kan motiveres, og ikke gider lave noget kedeligt, fatter jeg ikke.

Med den bedre oversættelse er der ikke noget problem at gennemføre en uddannelse.

Man kan godt gennemføre en uddannelse og:
- være sikker på at man ved bedre en lærerne
- være død irriterende for ens medstuderende
- interessere sig for meget andet end eksamens resultater
- blive rasende hvis nogen siger en imod
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login