mboost-dp1
Android "free" (patenter)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
http://parislemon.com/post/10771260025/free
So yeah... Jeg gætter på Ballmer griner hele vejen til banken.
So yeah... Jeg gætter på Ballmer griner hele vejen til banken.
"This will force more vendors to consider Windows Phone because, why not? They’re paying Microsoft either way."
Ja, det er jo det langt det vigtigste argument i den afgørelse. *facepalm*
Ved sådan et stykke avanceret elektronik er der altid MASSER af små og store leverandører der skal betales, både fysiske komponenter og "IP".
Ikke at det ikke er interessant, men jeg tror nu ikke det får særligt mange til at fravælge Android.
Det er jo også ganske almindeligt at købe en Windows-PC, selv om man ikke har planer om at køre Windows på den. Årsagen er godt nok en helt anden (software-reklamerne financierer både Windows-licens og noget af hardwaren), men det føles stadig underligt at Microsoft tjener penge på at jeg har en Linux-PC.
Ja, det er jo det langt det vigtigste argument i den afgørelse. *facepalm*
Ved sådan et stykke avanceret elektronik er der altid MASSER af små og store leverandører der skal betales, både fysiske komponenter og "IP".
Ikke at det ikke er interessant, men jeg tror nu ikke det får særligt mange til at fravælge Android.
Det er jo også ganske almindeligt at købe en Windows-PC, selv om man ikke har planer om at køre Windows på den. Årsagen er godt nok en helt anden (software-reklamerne financierer både Windows-licens og noget af hardwaren), men det føles stadig underligt at Microsoft tjener penge på at jeg har en Linux-PC.
Vel lidt en dårlig sammenligning.myplacedk (3) skrev:Det er jo også ganske almindeligt at købe en Windows-PC, selv om man ikke har planer om at køre Windows på den.
Med PC'er har du et valg. Med Android tvinges producenterne til at betale for Google's sløseri med patenter.
Historien kom også på som nyhed nu: http://newz.dk/samsung-licenserer-ogsaa-android-ho...
Windcape (4) skrev:Vel lidt en dårlig sammenligning.
Med PC'er har du et valg.
Det gør det da kun til en bedre sammenligning. Selv når der er et valg, er problemet ikke større end at man accepterer det.
Så kan man diskutere om der er et reelt valg, men det er rigeligt langt væk fra emnet til mig.
Samsung kan vælge at køre et OS, hvor de betaler til MS eller et andet, hvor de også betaler til MS. Der er kun de to muligheder.
XorpiZ (7) skrev:De kan vel benytte deres eget (Bada), MeeGo eller hva ved jeg.
Jeg tror ikke at de vil være konkurrencedygtige med de to platforme. Der mangler apps etc. Så IMO er de ikke i praksis gode alternativer.
#Topic
Jeg elsker naar Windcape poster paa newz.dk.
MS-zealotry med links til sites der 100% undgaar det reelle spoergsmaal:
Kan Samsung lade vaere med at betale?
Svaret er simpelt:
Ja, selvfoelgelig kan de det.
De kan lade vaere med at betale lige indtil en dommer siger de skal betale, hvilket ifoelge Google aldrig vil ske.
At Samsung vaelger at tage den haardt i roeven maa staa for deres egen regning tbh.
This will force more vendors to consider Windows Phone because, why not? They’re paying Microsoft either way.
Jeg elsker naar Windcape poster paa newz.dk.
MS-zealotry med links til sites der 100% undgaar det reelle spoergsmaal:
Kan Samsung lade vaere med at betale?
Svaret er simpelt:
Ja, selvfoelgelig kan de det.
De kan lade vaere med at betale lige indtil en dommer siger de skal betale, hvilket ifoelge Google aldrig vil ske.
At Samsung vaelger at tage den haardt i roeven maa staa for deres egen regning tbh.
mbw2001 (11) skrev:Det er nok ikke usandsynligt at deres juridiske afdeling er lidt overrun for tiden med Apple søgsmålet og de derfor ikke er i stand til at tage kampen lige nu.
Alternativt, at deres juridiske afdeling er noget klogere end fidomuh og har luret, at MS har en riiiimelig god sag.
fidomuh (9) skrev:De kan vaelge at koere Android og lade vaere med at betale.
Hvis kendelsen i sagen mod Motorola vedrørerer Android og ikke Motorolas telefoner (hvilket det jo tyder på, den gør), så kan MS bare ringe og bede om et fogedforbud i de lande hvor kendelsen er gyldig. Det kræver ikke yderligere sager. MS kan herefter selv vælge prisen for at få det ophævet igen.
Hvis Samsung havde set et muligt smuthul, så ville de have forsøgt det.
fidomuh (15) skrev:Der bliver paastaaet at de ikke har andre valg, hvilket er lodret loegn.
De kan vælge mellem at betale frivilligt eller vente på at fogeden henter pengene og forbyder salget, samt efterfølgende solide retssager, med krav om royalties for alle de telefoner, Samsung allerede har solgt.
Ja, de kan vælge mellem influenza og AIDS.
fidomuh (17) skrev:#16
Det er op til Samsung at vaelge, jeg undrer mig bare over at de ikke gider tage kampen, men det er der nok en del velovervejede grunde til.
Hvis kendelsen rammer dem, så bliver der jo ikke nogen kamp. De kan ikke engnang kræve at der startes en ny retssag.
fidomuh (19) skrev:Well, de kan gaa til Google og tude.
Vi ved jo ikke om de har forsøgt det. Det eneste Google kan gøre er at sende penge til Samsung.
fidomuh (19) skrev:Som jeg ogsaa foreslog saa undrer jeg mig over at Google ikke gaar ud og garanterer kunderne mod MS, hvis Google er saa sikre i deres sag. :)
De kan ikke gøre så meget udover at betale, indtil videre. Man kan jo ikke genoptage en kendelse i USA. Men på sigt kan de måske presse MS.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.