mboost-dp1

Animatrix afsnit 4

Gå til bund
Gravatar #1 - Gruesome
6. maj 2003 21:57
Så blev afsnit 4 af Animatrix udgivet. Det er det sidste afsnit der bliver muligt at downloade men der bliver udgivet en DVD snart med alle 9 afsnit. Links til download kan findes og som Bittorrent her

Hvad synes i om Animatrix og andre animes? Jeg er næsten færdig med Neon Genesis: Evangelion og jeg er meget imponeret. Det er den første anime serie jeg har set og har kun fået lyst til at se mere. Ghost in the Shell filmen kan også anbefales.

Nogen forslag til hvad man skulle gå igang med? Har overvejet Cowboy Bebob og Robotech :)
Gravatar #2 - zoolook
15. maj 2003 10:46
Uha, The Animatrix er efter min mening *meget* imponerenede. Afsnittet "The Second Renaisance, Part II" er meget vel den mest skræmmende dystopi, jeg endnu har set. Forhåbentlig vil afsnittene være med til at udbrede kendskabet til anime.

I samme boldgade, det vil sige "dyster" anime, kan jeg anbefale "Jin-Roh: The Wolf Brigade" - en visuelt voldelig men forunderligt også meget eftertænksom film. Der er ikke dømt hovedløs action, men snarere psykologisk drama / thriller.

Neon Genesis Evangalion (EVA) er en ganske god serie, men vær forberedt på en noget abrupt slutning. Det kan derfor være en fordel om du også ser EVA: Death and Rebirth og EVA: The End of Evangelion.

Escaflowne er en lettere RPG-inspireret serie, jeg også vil anbefale, dog med en mindre seriøs tegnestil end ovennævnte.

Cowboy bebop er allerede en klassiker, efter min mening: Fed musik, flydende animation og en finurlig mix af kulturer og genrer. Filmen (Cowboy Bebop: Knocking on Heaven's Door / The Movie), der nærmest kan betragtes som et forlænget afsnit uafhængigt af de andre, udkommer snart på R1 DVD.

Af de mere komiske kan jeg forresten anbefale Lupin III-filmene, der handler om en international tyv/charlatan, hans venner og bedrifter - ikke de dybeste plots, men ganske underholdende (for det meste).

Er man også til den lidt mere "stille" eller eftertænksomme anime, kan jeg varmt anbefale filmene fra Studio Ghibli. Særligt Princess Mononoke, Spirited Away (vandt den seneste Oscar for bedste animation), Laputa: Castle in the Sky, Grave of the Fireflies, Nausicaa of the Valley of the Wind m.fl. Desuden har Hayao Miyazaki fra Studio Ghibli i sin tid lavet een af Lupin III-filmene (The Castle of Cagliostro), som adskiller sig væsentligt fra de øvrige, ved at være mere lun/familiefilmsagtig.

Nå, det var vist rigeligt med anbefalinger fra min side ;-)
Gravatar #3 - Gruesome
15. maj 2003 11:09
Tak for svaret. Jeg så først de første 24 NGE afsnit og der efter Death, Rebirth og End of Evangelion og til sidst de to sidste afsnit. Det var den rækkefølge jeg var blevet anbefalet og det var vidst meget godt :)
De sidste afsnit var godt nok ret "underlige" men jeg synes det var en okay slutning. Har bestemt mig for at den næste serie skal være Cowboy Bebop da den lyder som en blanding af en masse spændende ting. Spirited Away har jeg også kun hørt godt om og skal vidst have lånt DVD'en af en ven :)

Det er sjovt så lidt animé er udbredt i Danmark (andet end lige Dragonball Z og Pokémon), men som du skriver så er Animatrix nok en god kick-starter for mange folk da det er så teknisk flot lavet.
Gravatar #4 - zoolook
15. maj 2003 12:18
Man kan vel diskturere, hvilken afslutning af NGE/EVA, der er den mest underlige ... de sidste afsnit af serien roder sig ud i noget vaerre psykologi-babble, mens The End Of Evangelion er et sandt orgie af religioes symbolisme, filosofi og *endnu* mere psyko-babble....

Har man ikke set serien paa forhaand, har man naermest intet haab for at forstaa filmen... ikke at den er saerligt forstaaelig alligevel - jeg har nok set den 4 gange, og fatter stadig ikke ret meget af hvad der foregaar. Det skal nok vaere det mest overanylserede anime-vaerk til dato.
Gravatar #5 - H.E.R.O.
15. maj 2003 12:52
Dragon Half !!!!
Gravatar #6 - zoolook
15. maj 2003 13:11
#5: okay, Dragon Half boer vist kun ses under paavirkning af rigelige maengder alkohol, psykofarma eller lignende suspekte substanser. Dragon Half maa i hvert fald siges at vaere resultatet af talrige eksperimenter med ovennaevnte.
Gravatar #7 - H.E.R.O.
17. maj 2003 14:08
synes det er det bedste tegnefilm jeg har set .

men dragonball z med danske stemmer er godt nok også temmelig sjovt ^^

både pokemon og dragonball z er fænomenalt med danske stemmer og jeg er flad af grin når de bander og svovler i dragonball z
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login