mboost-dp1

Annonce ude til venstre på newz.dk den med yanet.dk

Gå til bund
Gravatar #1 - JAB
29. apr. 2003 10:12
er det bare mig eller står der 100% linux baseret,
hvis man klicker på linket og læser lidt info om det så står der .... "Yanet.dk har valgt at benytte Windows med Apache webserver & Merak mailserver."

Burde der så ikke stå 0% linux baseret ? :)
syntes lige at det var lidt griner og at jeg ville dele med i andre.

nb! har ikke set om det har været posted før
Gravatar #2 - Wolly
29. apr. 2003 10:15
LOL - mon fyren ved hvad linux er??? :-)
Gravatar #3 - Gruesome
29. apr. 2003 10:22
Se det var lidt sjovt :)

Var endda inde at kigge på siden for et par dage siden, men det lagde jeg godt nok ikke lige mærke til =)
Gravatar #4 - SaD
29. apr. 2003 10:26
Han har skrevet en længere svada om hvorfor han har skiftet.
Uddrag:
Linux skulle tiltrække de kunder der gerne ville have PHP & MySQL, men desværre har jeg ud af de ca. 40 - 50 oprettelser jeg har om måneden kun 1 - 2 kunder der efterspørger PHP.

Med andre ord, salget af Webhoteller uden PHP har været en success og dem med PHP en fiasko, de fleste har slet ikke behov der dækker mere end hvad et simpelt webhotel kan give.
Gravatar #5 - Gruesome
29. apr. 2003 10:41

Det ændrer jo ikke ligefrem på hans reklame...
Gravatar #6 - sKIDROw
29. apr. 2003 10:55
Vel desværre forståeligt nok så.. :o/
Vores side ligger heldigvis på en Linux spand.. :)
Gravatar #7 - Wolly
29. apr. 2003 12:43
Kan sq ikke rigtig forstå hans agumentation. Selv om at han ikke har nogen kunder der efterspørger PHP og MySQL er det da nemmere og mere sikkert at kører en server i Linux. Samtidig er det langt billigere i licencer?!?
Gravatar #8 - Acro
29. apr. 2003 13:09
Han har tydeligvis ikke hørt efter, og jeg finder det latterligt at Newz.dk støtter og lader sig støtte af en person som ham, hvor dumme er vi?

Her kommer endnu et uddrag fra hans side.

"Mailløsningerne er specielt interessante for mindre foreninger, firmaer og private som gerne selv vil administrere egne mailkonti via webinterface."

Helt ærligt, findes der nogle udbydere med respekt for sig selv der ikke giver mulighed for at det kan administreres online - hvis man er tror at det fungerer sådan, så er man stået af for lang tid siden.
#9 - 29. apr. 2003 13:49

Hans hjemmeside, er heller ikke den mest professionelle jeg har set i længere tid. -sagt på en pæn måde. *host host*

Men pas nu på, hvis han er med til at støtte newz.dk driften skal vi nok lade ham om det, og glæde os over at hans penge er med at at holde newz-serveren oppe og køre, og ikke bekymre os så meget om hans image.
- skal man være supernørd for at 'må' reklamere her ?

jeg jeg vil igen give jer ret.. det virker ikke super proffesionelt.

/LAZinc
Gravatar #10 - Wolly
29. apr. 2003 13:58
# 9

Du har sq en god pointe der... Og det er jo ikke verdens højeste pris han tager for sine produkter, faktisk er det en ganske rimelig pris for webhotel af den størelse.
Gravatar #11 - JAB
29. apr. 2003 16:52
# 9 hvis man nu nævner fejl, så er der jo god chance for at de bliver rettet, selvfølgelig er det rart at newz.dk bliver supportet men det må jo også være i annoncerens interesse at eventuelle fejl bliver rettet. Det var bare griner at se :)
Gravatar #12 - Samuraikaj
29. apr. 2003 21:04
hmm... hvilken annonce? Kan ikke lige se nogen annonce her på newz.dk
Gravatar #13 - annoia
7. maj 2003 11:55
her skulle jeg mene...
Gravatar #14 - Samuraikaj
7. maj 2003 17:40
hmm... kom lige til at tænke på, at NAV har annonceblokering... så er det nok derfor, jeg ikke kan se den ;o)
Undrede mig også lidt over at newz.dk ikke kunne få nogen til at annoncere på siden :D
Men jo... det virker lidt spøjst.
Gravatar #15 - Wolly
7. maj 2003 20:03
LOL de har ændret reklamen :-)
#16 - 7. maj 2003 20:25

#15 OG siden er også ny :) - men stadig lavet af mr. frontpage :)

Så mon ikke mr. Yanet har læst med i denne tråd

/LAZ
Gravatar #17 - annoia
7. maj 2003 20:34
Hmm... Er det god oppetid?
#18 - 14. aug. 2003 06:15
Hejsa!

Først: Jeg ved godt hvad Linux er, har leget med linux siden 1996 hvor jeg startede ned slackware og syntes det er et fedt operativsystem der giver mange muligheder.

Dernæst: Windows 2000 og 2003 Server er noget mere stabilt end den Windows NT som er kendt for at være lidt ustabil. Stabiliteten på Windows er idag ret god og hvis man bare ikke kører den usikre IIS webserver så kan Windows køre længe uden reboot.....

100% Linux blev det ikke til fordi konkurrencen på webhoteller med Linux var for hård, desværre er der så mange udbydere der tilbyder webhoteller til under 10,-/md så det er svært at tilbyde stabilitet til de priser.

Webhosting til de sindsyge priser giver færre penge til nyt udstyr og ødelægger grundlaget for stabil drift....der skal god hardware til at få ok oppetider.

Det kan godt være at min ene linux server har været bootet en del gange, men der er også andre servere end den som yanet.dk ligger på....pas nu på ikke at fokusere op oppetiden for en server :-) linux skal jo også genstartes når der skiftes kerne og når feks. redhat´s gdlib opdatering får maskinen til at gå ned.....hvilket iøvrigt gav en del nedetid...det er ikke sket på Windows at der er kommet en opdatering der smadrer systemet....så linux er ikke altid helt stabilt.

Til sidst: Ren Linux hosting blev droppet da jeg ikke fik ret mange ordre ind, der gik desværre et par dage før reklamen på newz.dk blev skiftet. Min satsning på hosting baseret på Windows har vist sig at være en success.

Det største problem med Open Source er nok at folk forventer deres webhotel så også er skod billigt...og så sker der ikke den store udvikling inden for mailserver løsninger, Qmail er efter hånden gammel, der er ikke sket noget i årevis andet end patches og man kan ikke engang kompilere den på den nye Redhat uden at ændre i kildekoden.

Open Source er godt nok til de fleste og jeg syntes stadig at linux er et sejt operativsystem, men jeg kan desværre ikke basere min lille hosting virksomhed på det system sålænge der ikke er penge i det, men jeg har dog stadig kunder der ikke kan undvære en apache webserver på linux og vil derfor stadig have en server kørende.

Jeg håber at det igen bliver interessandt at drive hosting virksomhed med Linux løsninger, men idag er min eneste mulighed for at skille mig ud af mængden af billige udbydere ved at tilbyde en god mailløsning til mine webhoteller med Antivirus og en god webmail.

Ja ja, jeg ved godt at man kan få antivirus til Linux og feks. Qmail, men så rpøv lige at tænke på hvor lang tid man skal bruge på at konfigurere lortet og hvad så hvis serveren går ned, hvor lang tid går der så før man har en løsning kørende igen?????

Linux er heller ikke gratis hvis man vil have en version der er optimeret til serverbrug så har feks. SuSE og Redhat lavet "Enterprise" versioner som let kan løbe op i en pris på flere tusinde kroner....debian syntes jeg ikke om, her kan man ikke engang lave et diskmirror under installationen...øv

Eneste ærgelige ved Windows er alt det virus....der bør microsoft stramme sig.

Lidt ærgeligt er det også at Linux folket mange gange er lidt ensporet og altid syntes at linux er bedst....hvad med lidt fakta????

Både Linux og Windows har deres stærke sider...

;-Peter
Yanet.dk
#19 - 14. aug. 2003 09:47
#18..
Dejligt med en objektiv kommentar, der generelt altid består af brok..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login