mboost-dp1

Another time, another life.

Gå til bund
Gravatar #1 - Slettet Bruger [1568578802]
8. apr. 2012 15:46
Hvis Du kunne leve i en anden tidsalder; hvilken og hvorfor?
Gravatar #2 - Mamad (moveax1ret)
8. apr. 2012 16:35
http://en.wikipedia.org/wiki/Vibram_FiveFingers skrev:
Vibram FiveFingers were developed and introduced in 2005

Hvis jeg blev født i 1945 ville det nok have passet med at jeg var blevet fri for nogensinde at se eller høre om dem.
Gravatar #3 - Slettet Bruger [1568578802]
8. apr. 2012 16:46
I 1945 løb alle "barfodsløb" der var ikke behov for fivefingers ;-) Sorry.

Anyhow. Tror de færreste har set en middelalder film, uden på et eller andet tidspunkt at tænke det ku være fedt at leve dengang. Men man tænker jo så sjældent over de negative ting... fantastisk ringe levestandarder, lort på gaden (well ikke det store issue for folk fra Esbjerg hvor hunde skider over det hele, og dem der samler det op kaster med poser eller ligger dem sjove steder (oven på dørkarme.. wtf)

Men det var lidt pointen med tråden... fortælle hvilken awesome tidsalder man ville leve i - hvorefter andre brugere kunne rive drømmen itu :P
Gravatar #4 - didriksen86
8. apr. 2012 16:47
Med det nuværende viden beholdt? Giv mig et hvilket som helst tidsalder og jeg kal vise jer en geni! :P
Gravatar #5 - trylleklovn
8. apr. 2012 16:53
10-20 år tidligere end jeg blev født (87).

Det var en spændende verden hvor ikke alt var indekseret og let tilgængeligt. Det var sjovere at være radioamatør. Det var mere zen at være fotograf. Jeg ville bedre kunne følge den teknologiske udvikling. Og jeg ville stadig leve nu og nyde godt at de teknologiske udviklinger.

Nu må jeg nøjes med at være en retro, vintage, hipster med mystiske hobbyer.
Gravatar #6 - Slettet Bruger [1568578802]
8. apr. 2012 16:58
didriksen86 (4) skrev:
Giv mig et hvilket som helst tidsalder og jeg kal vise jer en geni! :P

1500 tallet.

Held og lykke med at forklare hvordan du ved så meget når de har gang i Heksejagten :D

Jeg håber iøvrigt ikke jeg er den eneste der har overvejet underholdningen i at blive sendt til middelalderen med en container af moderne våben?

trylleklovn (5) skrev:
Jeg ville bedre kunne følge den teknologiske udvikling.

Alt var nyt, spændende, fascinerende. Idag ved hver mand jo hvad næste trin af teknologi er. "Nanotech kan kurere kræft... klar om 50 år" no surprises.
Gravatar #7 - Mamad (moveax1ret)
8. apr. 2012 17:10
SlettetBruger (6) skrev:
Jeg håber iøvrigt ikke jeg er den eneste der har overvejet underholdningen i at blive sendt til middelalderen med en container af moderne våben?

Breivik......tanken har nok strejfet Breivik
Gravatar #8 - Hånter
8. apr. 2012 17:10
Åååh ja; så kan fantasien komme lidt på arbejde.

Mja... Jeg vil tro at det kunne være spændende at leve lige midt i 1800-tallet :)

Men ifølge en del venner, ville jeg passe godt ind i 60-70'erene. Jeg ved ikke helt om jeg skal se det som en kompliment?
Gravatar #9 - Daniel-Dane
8. apr. 2012 17:24
Jeg ville gerne kunne trykke Einsteins og Bohrs hænder.
Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. apr. 2012 17:28
Det må være Tøndersk - har selv tænkt på det med containeren ... Kunne være awesomeness!

+1!

---

Kunne være virkelig interessant at leve et sted mellem 1850 og 1950 - der hvor teknologien virkeligt får et skub fremad!..

Enten det - eller 800-1200 tallet :)
Gravatar #11 - Slettet Bruger [1568578802]
8. apr. 2012 17:40
#10. Stå der ved siden af Orlando Bloom på Jerusalems mur, med en Sniper Rifle
Gravatar #12 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. apr. 2012 18:07

Battle of Hastings?... Jeg kunne blive ved :-p
Gravatar #13 - Slettet Bruger [1568578802]
8. apr. 2012 18:07
Hånter (8) skrev:
Men ifølge en del venner, ville jeg passe godt ind i 60-70'erene. Jeg ved ikke helt om jeg skal se det som en kompliment?

Du må vel spørge dem hvorfor.
Gravatar #14 - Slettet Bruger [1568578802]
8. apr. 2012 18:09
Thoroughbreed (12) skrev:

Battle of Hastings?... Jeg kunne blive ved :-p

Tror de fantasier startede da jeg så USS Nimitz, hvor en Aircraft Carrier ryger tilbage til WWII. Episk dårlig, men inspirerende :D
Gravatar #15 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. apr. 2012 18:22
SlettetBruger (14) skrev:

Tror de fantasier startede da jeg så USS Nimitz, hvor en Aircraft Carrier ryger tilbage til WWII. Episk dårlig, men inspirerende :D

Uh ja, kan godt huske filmen - kan dog ikke huske meget mere end det du skriver - den kom da aldrig i kamp gjorde den?
Gravatar #16 - XorpiZ
8. apr. 2012 18:23
Tilbage i middelalderen. Så skulle jeg satme arbejde for kirken og torturere nogle hedninge!
Gravatar #17 - Daniel-Dane
8. apr. 2012 18:30
Thoroughbreed (10) skrev:
Kunne være virkelig interessant at leve et sted mellem 1850 og 1950 - der hvor teknologien virkeligt får et skub fremad!..

Nu skelner vi andre mellem teknologi og videnskab.
Gravatar #18 - Slettet Bruger [1568578802]
8. apr. 2012 18:51
Thoroughbreed (15) skrev:
SlettetBruger (14) skrev:

Uh ja, kan godt huske filmen - kan dog ikke huske meget mere end det du skriver - den kom da aldrig i kamp gjorde den?

Jeg husker kun at de skræmmer nogen japsere med nogen fly.
Gravatar #19 - Zeales
8. apr. 2012 19:04
Af en eller anden årsag vil jeg helt vildt gerne leve i USA's 1950'ere.
Gravatar #20 - XorpiZ
8. apr. 2012 19:11

Er det så du kan lynche nogle negere?
Gravatar #21 - Zeales
8. apr. 2012 19:18
XorpiZ (20) skrev:

Er det så du kan lynche nogle negere?

Ikke helt.

http://kclibrary.lonestar.edu/decade50.html

Gravatar #22 - Chewy
8. apr. 2012 19:19
@ #20
Så kan han joine Lingu...
http://peecee.dk/uploads/042012/Neger1.png
Gravatar #23 - Daniel-Dane
8. apr. 2012 19:42
Wow, minder om kynz' fødsel. Det er ærgerligt, at Lingu er væk.
Gravatar #24 - Pally
8. apr. 2012 19:43
Siden jeg ikke kender fremtiden, så ville jeg ikke bytte!

I min tid:
Månelanding (før jeg kan huske dog).
Pioneer missionerne
Den kolde krig (og dens afslutning)
Murens fald
Computere som hvermandseje
Internettets fødsel
Mobilteknologi overalt
Beviset af Fermat's sidste sætning

Umiddelbart alt sammen begivenheder, der vil blive husket om 100 år
Gravatar #25 - Chewy
8. apr. 2012 19:48
@ #23

Lige præcist.
Faldt over en KYNS.DK mappe med en masse interresante billeder... :-)
Gravatar #26 - XorpiZ
8. apr. 2012 20:10
Daniel-Dane (23) skrev:
Wow, minder om kynz' fødsel. Det er ærgerligt, at Lingu er væk.

Er han ragequittet?
Gravatar #27 - Mnc
9. apr. 2012 16:06
SlettetBruger (11) skrev:
Orlando Bloom

http://realitypod.com/wp-content/uploads/2010/06/B...

(LOTR final count)

Forty-three? HAH!
Gravatar #28 - HrJakobsen
17. apr. 2012 15:48

http://newz.dk/salget-af-windows-phone-overgaar-symbian-salget-i-england/page1#18 skrev:
Fjolle (#13) skrev:
Synes ellers at hans indlæg som forventet har ført til flaming.

LinguaIgnota (#14) skrev:
Han siger sin mening og deler sine personlige oplevelser. Det kan ikke være rigtigt, at man skal træde på æggeskaller, fordi visse mennesker har forelsket sig i et bestemt mobil-OS. Det bliver sværere og sværere at besøge Newz uden at brække sig lidt i munden.

el_barto (#17) skrev:
Hvis man undlader at skrive pis og lort og fuck og fail og crap og fagdroid og skod og tis og... er der større chance for at man ikke bliver ratet som Flamebait. Prøv det ;)

LinguaIgnota (#18) skrev:
Hvis I nu havde noget nyt at byde på fremfor de samme 3-4 gentagelser om og om igen, så kunne det være, at man var mere villig til at indgå i en samtale. Det har I bare ikke. Det er det samme vrøvl, I lukker ud - i alle tråde, der bare tilnærmelsesvis handler om iOS eller Apple. Prøv at se, hvor fredeligt I får lov til at klappe hinanden på ryggen i Android-trådene, trods de utallige kritikpunkter, man kan rejse af all things Android. Der bliver ikke missioneret eller kastet nedladende kommentarer af i flæng - for til forskel fra Android-brugere, så kan både WP og iOS-brugere trække på skuldrene og komme videre i livet. Kritikpunkter bliver rejst i 2-3 tråde, indtil alle ligesom har set dem og så er der ikke mere at komme efter (der kommer ind imellem en ny bruger, som ikke har læst de ældre tråde og lige skal markere sig, men det er ikke ret tit).
Der er en fundamental forskel på, hvordan Android-brugere og alle andre ter sig på forummet, både hvad angår kommentarer og ratings. Hvis det ikke fortjener et pis, lort og fuck hist og her, så ved jeg ikke hvad der gør.

Det kunne godt se sådan ud.
Gravatar #29 - markjensen
17. apr. 2012 16:28
Jeg kan godt lide at han rage quitter når han selv lagde op til rigtig mange flamewars.
Gravatar #30 - Daniel-Dane
17. apr. 2012 16:36
He got out-trolled. Det er også for dumt, at han feeder i trådene om og om igen, når han ved, at der ikke er noget at komme efter.

Ja, det er ærgerligt, at folk er sådan, og *.newz.dk burde være et sted, hvor man kan have fornuftige diskussioner uden at det bliver til en flamewar eller circlejerk, men det kan MacNation ikke klare længere.

Lingu, læs nyhederne og ignorer kommentarerne* og hop så ind i /tagwall/.

*)
http://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png
Gravatar #31 - myplacedk
17. apr. 2012 16:46
SlettetBruger (1) skrev:
Hvis Du kunne leve i en anden tidsalder; hvilken og hvorfor?

De fleste af de ting jeg ejer er helt moderne eller fra omkring efterkrigs-tiden. De ting man lavede dengang er nok designet til den livsstil man havde på det tidspunkt. Og de passer godt til dele af den livsstil jeg har nu. Så skulle jeg ikke leve i nutiden, skulle det nok være den tid.

Længere tilbage bliver det nok hurtigt for fremmed for mig, og fremtiden ... jeg tror jeg bevæger mig ind i den hurtigt nok som det er nu. Den teknologiske udvikling er spændende, men samfundets udvikling er jeg knap så begejstret for.
Gravatar #32 - terracide
17. apr. 2012 17:12
SlettetBruger (6) skrev:

http://www.popularmechanics.com/technology/digital...
Gravatar #33 - reefermadness  
18. apr. 2012 07:21
#32 - Send breivik
Gravatar #34 - Brugernavn
18. apr. 2012 08:39
Slut 60'erne og og start 70'erne. Det virker som om de havde det lidt sjovere dengang. 80'erne var bare 10 års kold tyrker og 90'erne var dagen derpå.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login