mboost-dp1

APG & filnavne

Gå til bund
Gravatar #1 - Cyrack
5. jun. 2005 16:04
Som de fleste ved, så bruger APG ofte screenshots for at vise at man har ulovlige kopier af materiale med ophavsret.
MEN hvad hvis man kaldte sine sang X.mp3 (X = 1,2,3...n) og kun havde info i ID3-tagget. Samtidig kunne man jo (hvis man vil dele det) vælge en klient som ikke fremsender info fra ID3-tagget (vi snakke kun om at dele til venner/familie osv.). Hver anden fil er ens egen, evt. indeholdende et digt eller noget andet man har lavet.
APG snubler over ens server, og begynder at hente alle filer, i en efterfølgende retssag viser de at de har hentet alle filerne (inkl. dine). Burde man så ikke kunne sagsøge APG for at have hentet dine værker? Hvis man tolker kulturministeriets forklaring (og loven) er det jo først ulovligt når overførslen er igangsat, og dermed har APG brudt ens ophavsret...

Anyway, bare tankespin fra min side, køber alligevel min musik på cd... gider ikke lytte til en 128kbps mp3 der lyder som den bliver spillet gennem en metaldåse.

(Hvis det kan lade sig gøre vil jeg helt klart dele en masse af mine egne filer og sagsøge APG når der snuser forbi, skdld.dk!)
Gravatar #2 - SKREWZ
5. jun. 2005 16:12
#1 -- Det ville da være bedre, at bruge kræfterne et andet sted. Eksempelvis, ved at kaste sten efter dem, eller lignende selvtægt.

I øvrigt, du ville måske løbe i, at APG's metode (muligvis) er, at finde en populær dansk hash via filedonkey.com eller lignende, for så at finde peers på danske ISP'ers IP-rækker... I så fald ville dine filer ikke blive så populære, at de ville finde dem.
Men, det var måske også kun halvdelen af plottet, at forge et par filer til download?
Gravatar #3 - MetZger
5. jun. 2005 16:27
Hehe hvis du selv har delt din "kunst" kan du vel ikke pive over at de henter det?
Gravatar #4 - drbravo
5. jun. 2005 16:44
#1 normalt bliver al musik afspillet gennem en metaldåse, medmindre din CD afspiller er lavet af kork eller sådan noget?

(joke)

Edit:
På den adnen side - hvis du kun deler med folk du kender, hvorfor laver du så ikke en ftp med password el. lign? Så er det kun folk du kender der kan hente fra dig og du slipper for APG, AGP, GAP, PGA og hvad de ellers bliver kaldt.
Gravatar #5 - Ronson ⅍
6. jun. 2005 12:27
Hvad med om man delte en masse af ens lovlige musik (selvproduceret eller hvad man nu har) og kaldte dem "ulovlige" navne? Altså kalder sin harmonikavise om livet på Newz.dk for 2 Unlimited - No Limits eller andet ophavsretslig beskyttet.

Når APG så mistede utålmodigheden med ens fildeling kunne man bevise at det er muligt at navnet ikke er betydende for indholdet, og derved få stoppet en masse sager?

Hvis noget af dette allerede er gjort kan i bare overse dette indlæg (og jeg føle mig lettere til grin)..
Gravatar #6 - Cyrack
7. jun. 2005 06:44
drbravo:
Og hvad har min afspiller af kork gjort dig? :-p
Jeg deler ikke mit musik, ser ingen grund til at jeg skal foære noget væk, jeg har betalt for (specielt ikke når jeg ikke har ret til det). Det var blot et tankespind.

Ronson:
Meget spændende tanke... tror faktisk jeg vil prøve at gøre det (ganske vist bare med filer hentet direkte fra /dev/urandom tilsat lidt poesi for at have noget med copyright på).
Hvis jeg får et brev fra APG kan jeg bare hive min log frem og sagsøge dem ind i helved :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login