mboost-dp1

Automatiserings (android) tråden

Gå til bund
Gravatar #1 - Slettet Bruger [1368197339]
14. maj 2013 08:30
Hvad har folk fået automatiseret?

Tasker:
"På arbejde"
Slukke WiFi, BT, og TDC Play. Når telefonen forbinder til firmaets net mellem 7 og 16.

"Fyraften"
Når firmaets net ikke kan ses mere, tænder WiFi, så det er tændt når jeg kommer hjem.

"Fyraften, hjemme"
Når WiFi forbinder til hjemmenetværk, mellem 15 og 18, på hverdage, sender telefonen et WOL til min pc.

"Autosvar nat"
Hvis telefonen ringer, imellem 2230 og 0600, når telefonen ligger med skærmen ned, afvises opkaldet, og der sendes en sms om at jeg sover, og at folk kan sende en sms eller prøve igen.

"Autosvar optaget"
River telefonen mens jeg er på arbejde, og skærmen ligger ned, afvises opkaldet, og der sendes en sms om at jeg er optaget.

"lydløs"
Skærmen ned, i arbejdstid = lydløs.

"Backup"
Lørdag kl x sættes backup af data og billeder igang, (det kan skydrive ikke automatisk)

SetCPU :
Skærm slukkes, sættes max clock til 384, medmindre TDC Play kører, så forbliver den 594.
Skærm tændt, max 1242.
Gravatar #2 - Daniel.S
14. maj 2013 09:06
Wi-Fi Matic
Slukker selv Wifi når Jeg ikke er hjemme.

Call block
Blokerer alle opkald med hemmeligt nummer. Desværre nødvendigt pga. telefonsælgere og lignende idioter.

Silent Sleep
Sætter telefonen på lydløs i de timer jeg sover.
Gravatar #3 - Nåkja
14. maj 2013 09:08
Tasker:
Lydløs i arbejdstiden.

Tasker:
Lydløs om natten.
Gravatar #4 - Magten
14. maj 2013 09:16
Hvad gør folk så hvis de skal have fat i dig om noget kritisk og den er sat til at afvise opkald?

SlettetBruger (1) skrev:

"Autosvar optaget"
River telefonen mens jeg er på arbejde, og skærmen ligger ned, afvises opkaldet, og der sendes en sms om at jeg er optaget.

"lydløs"
Skærmen ned, i arbejdstid = lydløs.
Er den så både lydløs og afviser opkald?
Gravatar #5 - Nåkja
14. maj 2013 09:19
Magten (4) skrev:
Hvad gør folk så hvis de skal have fat i dig om noget kritisk og den er sat til at afvise opkald?

Han kunne jo vælge at sætte den op til at ringe, hvis det samme nummer ringer flere gange indenfor et bestemt stykke tid.
Gravatar #6 - Ronson ⅍
14. maj 2013 09:27
SlettetBruger (1) skrev:
"På arbejde"
Slukke WiFi, BT, og TDC Play. Når telefonen forbinder til firmaets net mellem 7 og 16.
Så du har wifi slået til, for at den kan detecte at den forbinder til valgte wifi så den kan slukke for wifi?
http://cdn.memegenerator.net/instances/250x250/214...

Jeg kørte også med diverse automatisering førhen, men det er røvirriterende hvis man har en uge/dag hvor den ikke lige skal gøre alt dette. Så skal man rende og slå diverse regler til og fra - og så kan man lige så godt gøre det manuelt.

Løsningen må være NFC.
Gravatar #7 - Nåkja
14. maj 2013 09:35
478907111414718754684 (3) skrev:
Tasker:
Lydløs i arbejdstiden.

Nåja, glemte at skrive at den går på lydløs når den slutter til firmaets wifi og går tilbage på lyd, når den kobler af.
Gravatar #8 - kinaholm
14. maj 2013 10:38
#1 Ville faktisk ønske min iPhone kunne en masse af dette, men well, jeg har Cleverpin som kan anbefales til iPhone, så den ikke beder om passcode når den er på mine hjemmenetværk.
Hvordan kan den tænde WiFi, når den ikke kan se firmanetværket mere? Jeg mener, WiFi er jo slukket? eller er det bare mig der fatter hat ?
Gravatar #9 - Manofsciencemanoffaith
14. maj 2013 10:54
kinaholm (8) skrev:
Hvordan kan den tænde WiFi, når den ikke kan se firmanetværket mere? Jeg mener, WiFi er jo slukket?

Jeg vil tro, at den kortvarigt tænder for Wifi, tester om netværket er til rådighed, og slukker for Wifi igen.
Gravatar #10 - Slettet Bruger [1368197339]
14. maj 2013 11:18
Magten; ja den er lydløs og afviser opkald. (lydløs gælder også sms)
Den afviser kun opkald når den er vendt med fronten ned; så ikke altid.

Ronron; Tasker tjekker WiFi hver 120sek som stod. Min er sat til 30min.
For at slippe for at slå ting fra og til på helligdage, har jeg netop valgt at inkludere at den skal ligge med fronten ned.

Tiden vil vise om det er godt nok.
Gravatar #11 - Zigma
14. maj 2013 11:42
Jeg har sat min til følgende:

- Tænd bluetooth om morgenen, så den forbinder til blluetooth i bilen på vej til arbejde.
- Gør det samme ved fyraften.

-Sluk WiFi når bestemte apps er startede (ingen grund til WiFi er tændt, bare for at hente reklamer, ej heller når jeg læser pdf bøger)

- Lydløs om natten, hvis telefonen ligger med skærmen nedad.
Gravatar #12 - freesoft
14. maj 2013 14:18
I stedet for Tasker, eller som supplement, kan Llama også anbefales.
Hvis man bare vil have noget bestemt til at ske på forskellige steder. Fx har jeg min arbejdsmobil til at gå på lydløs og slukke for wifi/bt osv, når den er hjemme.
Gravatar #13 - Laziter
14. maj 2013 15:04
Den eneste auto-app jeg bruger, er Wifi Matic, den er ret lækker at have.
Ellers lader jeg min mobil stå i blokerings-tilstand om natten, kun numre jeg har valgt kan ringe/skrive til mig.
Min telefon afviser automatisk folk der ringer med skjult/hemmeligt nummer, gider ikke telefonsælgere.
Gravatar #14 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. maj 2013 15:40
Fra klokken 21:30 til 08:00 er min telefon i DnD-mode.

I det tidsrum er telefonen 100% lydløs (!!!111!1!!!one), dog med enkelte undtagelser. Opkald bliver afvist med det samme, dog hvis det samme nummer ringer tre gange inden for et kort tidsrum (mener det er to minutter), så ringer den, samt hvis personer i en bestemt brugergruppe ringer, så går de også igennem.

Ski'e smart hvis jeg får 41 e-mails midt om natten :)
Gravatar #15 - Chewy
14. maj 2013 18:22
@ #12
I stedet for Tasker, eller som supplement, kan Llama også anbefales.
Hvis man bare vil have noget bestemt til at ske på forskellige steder. Fx har jeg min arbejdsmobil til at gå på lydløs og slukke for wifi/bt osv, når den er hjemme.

Hvis man alligevel har Tasker installeret, hvorfor så ikke bare bruge Tasker til det? Ingen grund til at installere ekstra software for det....

Og til de dovne der ikke orker at skulle til at sætte Tasker (eller lign.) op. Så kig på Y5.
Når du første gang logger på et netværk, husker den din position udfra masterne. Og når du så nærmere dig netværket, bliver WiFi slået til. Når du bevæger dig væk fra netværket slukker den automatisk WiFi.
Så det eneste du som bruger skal gøre (efter at have slået appet til første gang), er at logge på netværket. Resten klarer den selv..
Gravatar #16 - Slettet Bruger [1368197339]
15. maj 2013 06:29
Tasker issue.
Jeg har en task, der slukker Wifi, Bluetooth og TDC play når jeg ankommer til arbejde (når den forbinder til firmaets wifi)

Ingensteder er der specificeret at den skal reverte det når den disconnecter fra nettet.

Alligevel tænder den wifi og BT lige efter den disconnecter, og så køre det ellers i loop

Tasken er simpel "Wifi Off" Bluetooth Off Kill APP TDC play.

Der er ikke defineret en "exit task"

dafuq?
Gravatar #17 - Lusk
15. maj 2013 06:50
Det er fordi den altid vil sætte state på wifi tilbage når en profil ikke længere er aktiv. I dit tilfælde er wifi både en del af dine forudsætninger for profilen, og en action. Når wifi slukkes, er profilen ikke længere aktiv, og derfor sætter den state på wifi tilbage, hvilket betyder den tænder wifi igen. Derved bliver profilen igen aktiv, og den starter forfra.

Jeg bruger selv telemast til at bestemme lokation, men det er ikke helt bulletproof når der er flere master i nærheden, så overvej at bruge gps eller bluetooth i stedet
Gravatar #18 - Slettet Bruger [1368197339]
15. maj 2013 06:55
det var da belastende, det må man kunne tricke sig ud af.

Har iøvrigt bestilt en stak NFC tags - det skal nok blive sjovt.

Edit: Løsning var at sætte samme Task som Exit Task.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login