mboost-dp1
Bekæmp dankortgebyrer!
Kig på www.godepriser.dk - og støt kampen!
Vi er nogle stykker, der tror, at der er et reelt håb for at dankortgebyret afskaffes, hvis vi står sammen. Læs mere og fortæl om dine tiltag på hjemmesiden.
Vi er nogle stykker, der tror, at der er et reelt håb for at dankortgebyret afskaffes, hvis vi står sammen. Læs mere og fortæl om dine tiltag på hjemmesiden.
Godt foretagende. Bare synd at alt skyld ligges på banken og butikken. Der mangler altså lige en fed sviner til BentBetjentsen som i en tågerus, gav bankerne lov. Han kan jo så være glad for at han gav konservativ en bjørnetjeneste (forstået i sin oprindelige form!). Det husker de fleste vel til næste valg.
Selvom det egentligt er småpenge det drejer sig om. Så er det stadig et absurt og latterligt gebyr.
Selvom det egentligt er småpenge det drejer sig om. Så er det stadig et absurt og latterligt gebyr.
Eller bare gør som nogle af os gør:
Hver gang jeg er i nærheden af min bank hæver jeg præcis de pange jeg skal bruge.... Jeg har allerede være i banke 7 gange på 2 dage, så mon ikke bankerne på et tidspunkt bliver trætte af at skulle bruge 5 minutter pr. person hver gang man skal hæve penge? (En bankansat skal nok have en del mere end dankortgebyret, så det kommer i hvert fald til at koste dem penge....)
Hver gang jeg er i nærheden af min bank hæver jeg præcis de pange jeg skal bruge.... Jeg har allerede være i banke 7 gange på 2 dage, så mon ikke bankerne på et tidspunkt bliver trætte af at skulle bruge 5 minutter pr. person hver gang man skal hæve penge? (En bankansat skal nok have en del mere end dankortgebyret, så det kommer i hvert fald til at koste dem penge....)
#3 CyRacK
En aktivitet der også koster dig gebyre.
Eneste effektive løsning var hvis tilstrækkeligt mange, straffede de ansvarlige for den svinestreg her. Men jeg tror desværre de fleste danskere, lader deres utilfredshed blive ved snakken, og med andre ord: "Bend over, here it comes again..."
Og så hjælper vores utilfredshed ikke en skid... :(
En aktivitet der også koster dig gebyre.
Eneste effektive løsning var hvis tilstrækkeligt mange, straffede de ansvarlige for den svinestreg her. Men jeg tror desværre de fleste danskere, lader deres utilfredshed blive ved snakken, og med andre ord: "Bend over, here it comes again..."
Og så hjælper vores utilfredshed ikke en skid... :(
#5: Der er gebyr på brug af VISA - har da ihvertfald set gebyrer på mine konto-udtag ifb. med at jeg bruger VISA i sverige.
Mht. dankort gebyrer kan man vel nøjes med at hæve i større portioner, fremfor at klatte med kortet. Ie. hæve 2-4 gange om måneden i din egen banks bankautomat.
Valget for Bendt Bensen var iøvrigt om:
A) Bankerne skulle udfase dankortet eller.
B) Beholde dankortet men indføre gebyrer.
Mht. dankort gebyrer kan man vel nøjes med at hæve i større portioner, fremfor at klatte med kortet. Ie. hæve 2-4 gange om måneden i din egen banks bankautomat.
Den med at bankerne ville udfase dankortet, var det vist kun Bendt Bendtsen der troede på.
Besparelsen ved at bankernes kunder bruger dankort, må langt overstige deres udgifter.
Jeg er i hvert fald overbevist om, at bankerne vil tjene på at kunderne bruger dankort, selv uden gebyr.
Men mere vil ha mere.
Den med at bankerne ville udfase dankortet, var det vist kun Bendt Bendtsen der troede på.
Besparelsen ved at bankernes kunder bruger dankort, må langt overstige deres udgifter.
Jeg er i hvert fald overbevist om, at bankerne vil tjene på at kunderne bruger dankort, selv uden gebyr.
Men mere vil ha mere.
Det ku' være fedt, hvis nogen kunne fortælle, om de har gjort noget praktisk for at vise utilfredshed, ligesom #3 CyRack har fortalt om. Egentlig helst på www.godepriser.dk/page=forum, men alle bidrag er gode bidrag ;-)
Jeg kan faktisk ikke se det store problem i denne lov.
De forretninger der opkræver gebyret på op til 50 øre skal oplyse kunden om det (Enten via skilte eller på anden vis orientere om det INDEN betalingen). Så kan man jo altid betale kontant eller smutte hen til et sted hvor de ikke opkræver gebyret!
Se § 14 stk 8.
betalingsmiddellov på [url=http://www.forbrug.dk]www.forbrug.dk[/url][/url] (Edit: Og endnu engang kikser Newz link fortolkning :-C)
Men jeg har da ikke planer om at gi' en eneste 50-øre til bankerne på denne måde.
Jeg har faktisk lige handlet i fakta, hvor der IKKE var noget skilt, men de trak gebyret... Derfor et klagebrev (pr. email) til fakta. Jeg har ikke i sinde at stoppe før de penge kommer retur (Ligegyldigt hvor symbolsk beløbet end er - Loven skal overholdes!)
De forretninger der opkræver gebyret på op til 50 øre skal oplyse kunden om det (Enten via skilte eller på anden vis orientere om det INDEN betalingen). Så kan man jo altid betale kontant eller smutte hen til et sted hvor de ikke opkræver gebyret!
Se § 14 stk 8.
Stk. 8. Opkræver betalingsmodtager gebyr hos bruger for anvendelse af et betalingsmiddel, skal betalingsmodtager forud for aftalens indgåelse på tydelig måde oplyse bruger om, hvilke gebyrer der kræves.Eller hele loven på:
betalingsmiddellov på [url=http://www.forbrug.dk]www.forbrug.dk[/url][/url] (Edit: Og endnu engang kikser Newz link fortolkning :-C)
Men jeg har da ikke planer om at gi' en eneste 50-øre til bankerne på denne måde.
Jeg har faktisk lige handlet i fakta, hvor der IKKE var noget skilt, men de trak gebyret... Derfor et klagebrev (pr. email) til fakta. Jeg har ikke i sinde at stoppe før de penge kommer retur (Ligegyldigt hvor symbolsk beløbet end er - Loven skal overholdes!)
@ Deternal
Riiiiight!...
Bankerne flæbede gode krokodilletåre i erhvervsministeriet, og det bar frugt med sig.... :o/
Ved ikke noget om Visa, men Mastercard tager 50kr i gebyr hvis man hæver kontanter på det.
Tyveri ved højlys dag... :P
Bankernes grådighed kender efterhånden ingen grænser.
Alt er snart belagt med gebyre, undtagel at låne toilettet, og det er nok også snart slut.
Riiiiight!...
Bankerne flæbede gode krokodilletåre i erhvervsministeriet, og det bar frugt med sig.... :o/
Ja folk kunne jo ikke bruge visa eller mastercard og hvad de nu hedder? Og dem er der netop gebyrer på.
Ved ikke noget om Visa, men Mastercard tager 50kr i gebyr hvis man hæver kontanter på det.
Tyveri ved højlys dag... :P
Derudover kræver flere banker gebyrer hvis man bruger ekspeditionen.
Bankernes grådighed kender efterhånden ingen grænser.
Alt er snart belagt med gebyre, undtagel at låne toilettet, og det er nok også snart slut.
Så er der kommet en afstemning og et lille nyt design op på www.godepriser.dk samt en masse nye links.
Var i en forretning i dag (Sandwich Shoppen i Vejle) hvor der stod de tog 1 kr i gebyr(!). Det er fandme frækt synes jeg. Hvad berrettiger dem til at tage de 50 øre ekstra?
http://www.dr.dk/nyheder/penge/article.jhtml?artic...
Har de overhovedet nogen samvittighed ?
Det er da absolut ikke kun butikkerne, der har klokket i det.
Har de overhovedet nogen samvittighed ?
Det er da absolut ikke kun butikkerne, der har klokket i det.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund