mboost-dp1

Bekæmp dankortgebyrer!

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
4. jan. 2005 20:30
Kig på www.godepriser.dk - og støt kampen!

Vi er nogle stykker, der tror, at der er et reelt håb for at dankortgebyret afskaffes, hvis vi står sammen. Læs mere og fortæl om dine tiltag på hjemmesiden.
Gravatar #2 - ZOPTIKEREN
4. jan. 2005 21:27
Godt foretagende. Bare synd at alt skyld ligges på banken og butikken. Der mangler altså lige en fed sviner til BentBetjentsen som i en tågerus, gav bankerne lov. Han kan jo så være glad for at han gav konservativ en bjørnetjeneste (forstået i sin oprindelige form!). Det husker de fleste vel til næste valg.

Selvom det egentligt er småpenge det drejer sig om. Så er det stadig et absurt og latterligt gebyr.
Gravatar #3 - Cyrack
4. jan. 2005 23:34
Eller bare gør som nogle af os gør:
Hver gang jeg er i nærheden af min bank hæver jeg præcis de pange jeg skal bruge.... Jeg har allerede være i banke 7 gange på 2 dage, så mon ikke bankerne på et tidspunkt bliver trætte af at skulle bruge 5 minutter pr. person hver gang man skal hæve penge? (En bankansat skal nok have en del mere end dankortgebyret, så det kommer i hvert fald til at koste dem penge....)
Gravatar #4 - sKIDROw
5. jan. 2005 04:44
#3 CyRacK

En aktivitet der også koster dig gebyre.
Eneste effektive løsning var hvis tilstrækkeligt mange, straffede de ansvarlige for den svinestreg her. Men jeg tror desværre de fleste danskere, lader deres utilfredshed blive ved snakken, og med andre ord: "Bend over, here it comes again..."
Og så hjælper vores utilfredshed ikke en skid... :(
Gravatar #5 - Mort
5. jan. 2005 07:39
Er der nogen der ved hvor mange forretninger som modtager visakort ? Så vidt jeg ved er der ikke gebyrer på visakort (Med mindre forretningen selvfølgelig trækker pengene fra dig alligevel).
Gravatar #6 - Deternal
5. jan. 2005 12:29
#5: Der er gebyr på brug af VISA - har da ihvertfald set gebyrer på mine konto-udtag ifb. med at jeg bruger VISA i sverige.

Mht. dankort gebyrer kan man vel nøjes med at hæve i større portioner, fremfor at klatte med kortet. Ie. hæve 2-4 gange om måneden i din egen banks bankautomat.

Valget for Bendt Bensen var iøvrigt om:
A) Bankerne skulle udfase dankortet eller.
B) Beholde dankortet men indføre gebyrer.
Gravatar #7 - Cyrack
5. jan. 2005 14:06
sKIDROw: det er ikke pengene det kommer an på, men princippet, derfor vil jeg gerne bruge lidt penge på at vise min bank hvor utilfreds jeg er med deres smålighed....
Gravatar #8 - carb
5. jan. 2005 15:14
Den med at bankerne ville udfase dankortet, var det vist kun Bendt Bendtsen der troede på.

Besparelsen ved at bankernes kunder bruger dankort, må langt overstige deres udgifter.

Jeg er i hvert fald overbevist om, at bankerne vil tjene på at kunderne bruger dankort, selv uden gebyr.
Men mere vil ha mere.
Gravatar #9 - rackbox
5. jan. 2005 15:59
Det ku' være fedt, hvis nogen kunne fortælle, om de har gjort noget praktisk for at vise utilfredshed, ligesom #3 CyRack har fortalt om. Egentlig helst på www.godepriser.dk/page=forum, men alle bidrag er gode bidrag ;-)
Gravatar #10 - Deternal
5. jan. 2005 17:16
#8: Ja folk kunne jo ikke bruge visa eller mastercard og hvad de nu hedder? Og dem er der netop gebyrer på.
Derudover kræver flere banker gebyrer hvis man bruger ekspeditionen.
Gravatar #11 - Viperaberus
5. jan. 2005 19:38
Jeg kan faktisk ikke se det store problem i denne lov.
De forretninger der opkræver gebyret på op til 50 øre skal oplyse kunden om det (Enten via skilte eller på anden vis orientere om det INDEN betalingen). Så kan man jo altid betale kontant eller smutte hen til et sted hvor de ikke opkræver gebyret!

Se § 14 stk 8.
Stk. 8. Opkræver betalingsmodtager gebyr hos bruger for anvendelse af et betalingsmiddel, skal betalingsmodtager forud for aftalens indgåelse på tydelig måde oplyse bruger om, hvilke gebyrer der kræves.
Eller hele loven på:
betalingsmiddellov på [url=http://www.forbrug.dk]www.forbrug.dk[/url][/url] (Edit: Og endnu engang kikser Newz link fortolkning :-C)

Men jeg har da ikke planer om at gi' en eneste 50-øre til bankerne på denne måde.
Jeg har faktisk lige handlet i fakta, hvor der IKKE var noget skilt, men de trak gebyret... Derfor et klagebrev (pr. email) til fakta. Jeg har ikke i sinde at stoppe før de penge kommer retur (Ligegyldigt hvor symbolsk beløbet end er - Loven skal overholdes!)
Gravatar #12 - sKIDROw
5. jan. 2005 23:04
@ Deternal

Valget for Bendt Bensen var iøvrigt om:
A) Bankerne skulle udfase dankortet eller.
B) Beholde dankortet men indføre gebyrer.

Riiiiight!...
Bankerne flæbede gode krokodilletåre i erhvervsministeriet, og det bar frugt med sig.... :o/

Ja folk kunne jo ikke bruge visa eller mastercard og hvad de nu hedder? Og dem er der netop gebyrer på.

Ved ikke noget om Visa, men Mastercard tager 50kr i gebyr hvis man hæver kontanter på det.
Tyveri ved højlys dag... :P

Derudover kræver flere banker gebyrer hvis man bruger ekspeditionen.

Bankernes grådighed kender efterhånden ingen grænser.
Alt er snart belagt med gebyre, undtagel at låne toilettet, og det er nok også snart slut.
Gravatar #13 - Bubel
6. jan. 2005 06:32
#2 nu snakker du om småpenge.......
Bankerne havde i går tjent ca. 2 Mill. kr på de "små" gebyrer.
Mange bække små gir' en stor å.
Gravatar #14 - ZOPTIKEREN
6. jan. 2005 16:33
Jeg er helt enig med dig. Det skulle jo nok have været i gåseøjne. Jeg tror ikke der er nogen her der ikke ser det urimelige i gebyret.

Jeg ser mange der kommer og betaler med 1000 lapper i fakta og netto. Ret sjovt når deres kassebeholdning ikke ligefrem er den samme som i større butikker.
Gravatar #15 - rackbox
7. jan. 2005 23:29
Så er der kommet en afstemning og et lille nyt design op på www.godepriser.dk samt en masse nye links.
Gravatar #16 - Gruesome
9. jan. 2005 12:54
Var i en forretning i dag (Sandwich Shoppen i Vejle) hvor der stod de tog 1 kr i gebyr(!). Det er fandme frækt synes jeg. Hvad berrettiger dem til at tage de 50 øre ekstra?
Gravatar #17 - Viperaberus
10. jan. 2005 19:29
I får lige en opdatering på min klage til Fakta: (#11)
Jeg har fået en flaske vin som kompensation.

Så vidt jeg kan se gi'r loven kun forretningerne lov til at videreføre de udgifter bankerne gi'r forretningerne, og bankerne må som bekendt opkræve op til 50 øre.
Gravatar #18 - ZOPTIKEREN
10. jan. 2005 20:46
http://www.dr.dk/nyheder/penge/article.jhtml?artic...

Har de overhovedet nogen samvittighed ?
Det er da absolut ikke kun butikkerne, der har klokket i det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login