mboost-dp1

Beskyttelse af børn i denne digitale verden

Gå til bund
Gravatar #1 - Makey
4. sep. 2011 06:51
Her til morgen kommer min far og spørger mig om ikke jeg kan hjælpe ham med at blokere for anstødeligt indhold på YouTube, da min yngre søster og hendes legekammerat åbenbart har set noget de ikke skulle se.
Det er jo ikke noget jeg ved noget om, for mig handler det om at få åbnet op for det.

Så har jeg kigget lidt på det, og det virker ikke som om at man kan gøre noget. YouTube blokerer allerede anstødeligt indhold for personer under 18, men åbenbart ikke strengt nok ifølge min far.

Så hvad kan jeg gøre? Er der en censur-løsning til YouTube? Som er strengere end det YouTube selv tilbyder? Og hvad kan man ellers gøre? Gode råd er meget velkomne!
Gravatar #2 - Emil Melgaard
4. sep. 2011 07:16
#1: Hvad er det de ikke må se?

Umiddelbart tror jeg kun der findes løsninger der blokkerer Youtube helt.
Gravatar #3 - Mnc
4. sep. 2011 07:40
Blokering af indhold på nettet?
Måske farmand, til at starte med, skulle opdrage sin datter selv, istedet for at lade youtube om det. :)

</flame>
Gravatar #4 - Makey
4. sep. 2011 07:45
Jeg er ikke imod jeres holdninger, men det er ikke min datter så han kan vel gøre som han har lyst.
Gravatar #5 - Mnc
4. sep. 2011 08:05
Eneste relevante jeg lige kan komme i tanke om er, at gå igang med, at lede i youtubes account settings.
Hvis de ikke har en setting til "beskyt mine sarte øjne", så tror jeg ikke, at det er noget der kan lade sig gi' sig.
Evt. kig på selve google kontoen også, da de har filtre til deres søgemaskine.
Gravatar #6 - onetreehell
4. sep. 2011 10:05
Jeg kiggede lige i min youtube konto og kunne ikke finde noget ala det. Tilgengæld fandt jeg nogle andre ting jeg gerne ville have ændret.

Gravatar #7 - makloka
12. sep. 2011 20:07
altså ved ikke hvor godt det er men fandt denne her artikel http://gigaom.com/video/zuitube-is-youtube-for-kid...

hvis det fungere som det skal, kan du bare redirecte via host-files til siden

Men personligt syntes jeg ikke det virker men hvis det gør for dig så er det bare i gang
Gravatar #8 - Chewy
13. sep. 2011 12:27
Der ser ud til at være lidt at hente her:
http://www.google.com/support/forum/p/youtube/thre...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login