mboost-dp1
BlackBerry / RIM
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Disse telefoner er ikke så udbredte i Danmark, hvilket får mig til at tænke: "Hvorfor?".
Den har muligvis større popularitet blandt erhvervfolk, det har jeg ikke noget information om, men i hvert fald som privatperson ser jeg dem meget sjældent her i DK.
Har siden 3G haft en iPhone, men det er satme blevet så mainstream at det ikke rigtig er nørdet mere, og da jeg har været samtlige andre producenter igennem efterhånden overvejer jeg nu en BB. Ja det kan godt være det er et underligt kriterie, men det er nu engang det som betyder noget for mig. Og så også at prøve noget nyt.
Nogen der har nogle erfaringer med disse omkring ting jeg skal være opmærksom på, anbefaling af specifik model e.lign.
GO!
Den har muligvis større popularitet blandt erhvervfolk, det har jeg ikke noget information om, men i hvert fald som privatperson ser jeg dem meget sjældent her i DK.
Har siden 3G haft en iPhone, men det er satme blevet så mainstream at det ikke rigtig er nørdet mere, og da jeg har været samtlige andre producenter igennem efterhånden overvejer jeg nu en BB. Ja det kan godt være det er et underligt kriterie, men det er nu engang det som betyder noget for mig. Og så også at prøve noget nyt.
Nogen der har nogle erfaringer med disse omkring ting jeg skal være opmærksom på, anbefaling af specifik model e.lign.
GO!
Du kan købe Blackberry igennem TDC http://erhverv.tdc.dk/publish.php?id=10664
En af grundene til at de er så populærere blandt erhvervslivet, er at alt er krypteret på dem og de snakker utrolig godt sammen med de forskellige erhvervssystemer man bruger.
En af grundene til at de er så populærere blandt erhvervslivet, er at alt er krypteret på dem og de snakker utrolig godt sammen med de forskellige erhvervssystemer man bruger.
fjols (3) skrev:De har et eller andet pin system som er utrolig populært i udlandet. Der udveksler man det i stedet for telefonnummer så vidt jeg har forstået.
Har læst en smule om deres BBM (BlackBerry Messenger) som da virker helt vildt smart og man kan undre sig over Apple ikke har noget lignende:
http://us.blackberry.com/apps-software/blackberrym...
Havde håbet lidt på at der var nogen derude som har en/har haft og kan fortælle om hvordan den er at bruge, eventuelt gerne sammenlignet med en iPhone.
BlackBerry er meget populære i store firmaers IT afdelinger, fordi sikkerheden ved email er meget høj.
Den normale mobil bruger:
mobil----(poll over public internet)----mail server
BB bruger:
mail server med BB addon----(push over VPN)----BB datacenter----(push)----wireless carrier----(push over GSM)----mobil
Ikke noget med porte åbne for indgående traffik i firewallen.
----
BB er mere udbredt i USA end i Europa/Danmark. Hvis jeg skulle gætte på årsagen vil jeg sige:
- fokus på USA markedet fra RIM
- Danmark har ikke så mange store firmaer
----
Min tidligere chef og min nuværende chef har firma BB og deres udmelding er:
- telefon og email virker rigtigt godt i en BB
- resten er langt efter konkurrenterne
(de sammenligner med henholdsvis iPhone og Android)
BlackBerry er meget populære i store firmaers IT afdelinger, fordi sikkerheden ved email er meget høj.
Den normale mobil bruger:
mobil----(poll over public internet)----mail server
BB bruger:
mail server med BB addon----(push over VPN)----BB datacenter----(push)----wireless carrier----(push over GSM)----mobil
Ikke noget med porte åbne for indgående traffik i firewallen.
----
BB er mere udbredt i USA end i Europa/Danmark. Hvis jeg skulle gætte på årsagen vil jeg sige:
- fokus på USA markedet fra RIM
- Danmark har ikke så mange store firmaer
----
Min tidligere chef og min nuværende chef har firma BB og deres udmelding er:
- telefon og email virker rigtigt godt i en BB
- resten er langt efter konkurrenterne
(de sammenligner med henholdsvis iPhone og Android)
Makey (5) skrev:
Min far har en Bold 9780 igennem hans arbejde* og han er virkelig glad for den, i sær efter den er blevet mere fordansket med dansk ordbog.
Han bruger den konstant, både til emails, internet, intranet og kalender som umiddelbart er dens forcer.
Jeg synes selv den var ekstrem forvirrende i starten, men man finder hurtig ud af den. I sær den der Powerball i midten er vildt nem at bruge og meget intuitiv (dog ikke apple-intuitiv, men alligevel)
Samtidig er den super hurtig, nok den hurtigste smartphone jeg nogensinde har prøvet. Både med indlæsning af mails og internet sider og til starte programmer og så videre.
Han har vidst haft sin i 1,5 år eller noget og skal snart have skiftet den ud til deres nye touch-baseret telefon som et forsøg med nogle programmer.
*Han arbejder hos kommunen, og der er rigtig mange kommuner der er begyndt at bruge dem..
Vi har blackberrys i vores firma og vi kan ikke leve uden.
Chefgruppen ville gerne ha iPhones, så det fik de.. over halvdelen af dem er gået tilbage til Blackberrys bare 3 uger efter... Der er simpelthen bare ikke de samme muligheder.
Der ligger altid backup af dine settings, wallpaper og endda password vault på serveren. sikkerheden er i top. Eneste mobil med Push email.
Der er også fokus på datatrafik, åbner du en kæmpestor mail.. Men bliver i toppen af den loader den kun toppen.
Profiles, med private og Enterprise, så kan brugere installere alt det pjat de vil, uden man skal bekymre sig om sikkerheden.
Blackberry Torch er lige kommet fra TDC... :) !
Chefgruppen ville gerne ha iPhones, så det fik de.. over halvdelen af dem er gået tilbage til Blackberrys bare 3 uger efter... Der er simpelthen bare ikke de samme muligheder.
Der ligger altid backup af dine settings, wallpaper og endda password vault på serveren. sikkerheden er i top. Eneste mobil med Push email.
Der er også fokus på datatrafik, åbner du en kæmpestor mail.. Men bliver i toppen af den loader den kun toppen.
Profiles, med private og Enterprise, så kan brugere installere alt det pjat de vil, uden man skal bekymre sig om sikkerheden.
Blackberry Torch er lige kommet fra TDC... :) !
Fås ikke med fysisk Dansk QWERTY, det er der ikke markede for, Men den er ret god til at rette de små ord med AOA til ÆØÅ :)
Derudover er der genvejstaster til ÆØÅ
Så sålænge den understøtter dansk tekst ( Vodafone/TDC ) Så kan man sku godt bruge dem i danmark :) Det virker fint.
Derudover er der genvejstaster til ÆØÅ
Så sålænge den understøtter dansk tekst ( Vodafone/TDC ) Så kan man sku godt bruge dem i danmark :) Det virker fint.
Ved os er der også en del der har fået blackberries men vi er stødt på en pudsig forhindring.
Af en eller anden grund kan man kun have en enkelt blackberry tilknyttet en e-mail.
Lidt upraktist når vi kører med mange personer i den samme mailboks.
Vi kan ikke nøjes med en mailboks til hver da vi alle sammen skal kunne følge med.
Af en eller anden grund kan man kun have en enkelt blackberry tilknyttet en e-mail.
Lidt upraktist når vi kører med mange personer i den samme mailboks.
Vi kan ikke nøjes med en mailboks til hver da vi alle sammen skal kunne følge med.
Anakardian (11) skrev:Af en eller anden grund kan man kun have en enkelt blackberry tilknyttet en e-mail.
wtf.. en mailbox er personlig ligesom en telefon er personlig.
Giv dem deres egne mailboxes og lav en forward regel på den "fælles"
Hver eneste gang, jeg ser det firmanavn, glæder jeg mig over at jeg ikke har job der!
On topic: de var for længe om at interessere sig for det internationale marked og blev overhalet indenom af de andre, der pludseligt lavede telefoner der lignede blackberries. Selv touch smartphones kom før, og folk begyndte at interessere sig for mere skærmplads.
De mødte vel også det problem at danske telefonudbyder som sædvanligt ikke gider at udvide deres telefon service portfolio. Det ses helt tilbage til før år 2000 hvor ISDN SMS'er var almindeligt i mange andre lande.
On topic: de var for længe om at interessere sig for det internationale marked og blev overhalet indenom af de andre, der pludseligt lavede telefoner der lignede blackberries. Selv touch smartphones kom før, og folk begyndte at interessere sig for mere skærmplads.
De mødte vel også det problem at danske telefonudbyder som sædvanligt ikke gider at udvide deres telefon service portfolio. Det ses helt tilbage til før år 2000 hvor ISDN SMS'er var almindeligt i mange andre lande.
Hvis din udbyder tilbyder Blackberry service..
Det er noget ekstraordinært der skal aktiveres på dit simkort
Det er noget ekstraordinært der skal aktiveres på dit simkort
#12: Bliver lidt upraktisk når der er 10-15 mand der bruger den samme mailbox.
Alle skal kunne se hvad der kommer ind og hvad der bliver sendt.
Skulle alt kopieres til alle kræver det pludselig rigtig meget plads på diverse servere.
Hvordan ville du egentlig holde styr på hvem der har svaret på hvad og hvad status er for den enkelte mail?
Tror helt det kommer an på hvordan man arbejder.
Alle skal kunne se hvad der kommer ind og hvad der bliver sendt.
Skulle alt kopieres til alle kræver det pludselig rigtig meget plads på diverse servere.
Hvordan ville du egentlig holde styr på hvem der har svaret på hvad og hvad status er for den enkelte mail?
Tror helt det kommer an på hvordan man arbejder.
Anakardian (17) skrev:Hvordan ville du egentlig holde styr på hvem der har svaret på hvad og hvad status er for den enkelte mail?
Hvordan kan i som det er NU holde styr på hvem der svarer? hvis alle tilgår med den samme konto?
Vi har muligheden for at skrive en kommenatr der bliver vist ud for hver mail.
Det gør at vi kan sætte en bestemt person på hvis det er nødvendigt.
Der ud over bliver besvarede mails fjernet fra indboksen af den der har svaret.
Det gør at vi kan sætte en bestemt person på hvis det er nødvendigt.
Der ud over bliver besvarede mails fjernet fra indboksen af den der har svaret.
Det er nok altid en idé med et incident management system af en art, når der er 10-15 mennesker om at hjælpe folk.
Derudover er det ikke unormalt at man er flere om en mailbox - har jeg da oplevet på flere arbejdspladser.
servicedesk @ firma . dk
#Anakardian
Evt må i knytte jeres blackberries til jeres personlige mailbox, og så nøjes med at se jeres fælles mailbox når du er ved en PC.
Derudover er det ikke unormalt at man er flere om en mailbox - har jeg da oplevet på flere arbejdspladser.
servicedesk @ firma . dk
#Anakardian
Evt må i knytte jeres blackberries til jeres personlige mailbox, og så nøjes med at se jeres fælles mailbox når du er ved en PC.
Ved ikke om et issue management system er løsningen.
Vores IT afdeling indførte det og responstiden gik fra lang til rigtig lang...
Hvis vi bare har vores personlige mail på en blackberry er det ligegyldigt. Alt skal gå igennem fælles mailen med mindre det er rent privat.
Egentlig pudsigt at blackberry systemet ikke kan håndtere det.
Vores IT afdeling indførte det og responstiden gik fra lang til rigtig lang...
Hvis vi bare har vores personlige mail på en blackberry er det ligegyldigt. Alt skal gå igennem fælles mailen med mindre det er rent privat.
Egentlig pudsigt at blackberry systemet ikke kan håndtere det.
Angående Blackberrys til Enterprise brug...
Der er så meget kontrol at jeg kan bestemme at en given brugers telefon skal autoformat hvis den rammer 'low' batteriniveau :D Det kan man sku ikke med andre telefoner, eller med TDC's telefonstyring.
Der er så meget kontrol at jeg kan bestemme at en given brugers telefon skal autoformat hvis den rammer 'low' batteriniveau :D Det kan man sku ikke med andre telefoner, eller med TDC's telefonstyring.
Så har jeg endelig anskaffet mig en BlackBerry og fået den til at virke (det med at få fat i en var forholdsvis nemt, at få TDC til at få den til at virke tog sin tid). Den er rigtig lækker!
Det tager lidt tid at vende sig til at bruge en trackpad når man før har brugt en iPhone, men ellers er der ikke så mange forhindringer.
Det tager lidt tid at vende sig til at bruge en trackpad når man før har brugt en iPhone, men ellers er der ikke så mange forhindringer.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.