mboost-dp1

Browser statistik

Gå til bund
Gravatar #1 - K_Jr
18. aug. 2003 08:54
Hejsa.

Jeg har siddet og ledt et stykke tid nu, men kan næsten intet finde. Jeg prøver at finde browser statistikker for danske domæner.

Jeg vil bare finde ud af, hvordan MS's monopol ser ud for tiden, siden alle kommer med kommentare a la
"MS har jo 98.5% af markedet endnu, så derfor udvikler vi ikke vores firma hjemmeside til non-ms/w3 standarder" ...

Håber nogle kan hjælpe.

Mvh K_Jr

PS: Hvis nogle kan biddrage med url's til statistikker fra f.eks. chart.dk eller nope.dk ville det være super :)
Gravatar #2 - Gruesome
18. aug. 2003 09:40
Du kan jo se browserstatistik fra newz.dk her :). Ellers kan jeg ikke hjælpe...
Gravatar #3 - Acro
18. aug. 2003 13:03
#2 @Gruesome:
Det er da en ret ubrugelig statistik, den fortolker ikke engang de forskellige således at man let kan se præcis hvor stor en procentdel der tilhører Internet Explorer.

Eksempelvis er de 4 første på listen en og samme browser - bare på forskellige operativsystemer, og med forskellige udvidelser.
Gravatar #4 - Deternal
18. aug. 2003 16:03
På mit firma's website bruger 85,1% IE målt v. unikke visitors.

Det passer iøvrigt meget godt med det jeg hele tiden har sagt at IE har 80-90% af markedet.

Det der overraskede mig var mere at kun 85,83% bruger windows. Det hører dog med til historien at 12.36% visitors OS er unidentified. Og at 0.01% af windows brugerne brugte windows 90 (?!?).

Stats er lavet med phpopentracker.
Gravatar #5 - Acro
18. aug. 2003 17:05
#1 @K_Jr:
En sammenlægning af mange af de websider jeg administrerer viser at 98,34 % af de besøgende benytter Internet Explorer, og 76,96 % af denne del benytter version 6.

Du kan sagtens få flere data, men størrelsen på Internet Explorer-brugerne taget i betragtning finder jeg det spild af plads at nævne de andre browsere - og versionsfordelingen derunder.

Resultatet er et produkt af 18.931 unikke besøgende, der alle har været forbi på et af omtalte websteder indenfor den sidste uge.
Gravatar #6 - Gruesome
19. aug. 2003 08:19

Mjah... For det første var det lige det eneste sted jeg gad at finde frem til, og jeg havde den lige i hovedet. For det andet så var det ikke ment som et "seriøst" forslag, derfor ":)". Mere det at få skubbet lidt gang i tråden for det er jo ikke helt urelevant.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login