mboost-dp1

brug "#" rigtigt...

Gå til bund
Gravatar #1 - The-Lone-Gunman
20. feb. 2003 15:24
Ok, nu er jeg træt af folk der skriver; "#(Navn)". Det kan man ikke! Tegnet "#" betyder "nummer", så man kan altså ikke starte en post med fx "#The-Lone-Gunman", så skriv fx "#1".

TAK!
Gravatar #2 - west
20. feb. 2003 15:27
@1 - #The Lone Gunman

Who cares?
Jeg har sq aldrig været i tvivl om hvad folk mener ......

Noget andet med m/M/b/B hvor der rent faktisk er en chance for at misforstå det.
Gravatar #3 - Cyrack
20. feb. 2003 15:39
Hvorfor ikke bare vende sig til at skrive
#[post nummer blah] - [tilhørenede nickname]
Så er det sqda ikke til at misforstå hvem der henvises til...

(Tillægsspørgsmål: Hvordan i helvede referer man til sig selv? Altså, det er ikke noget problem at skrive tallet, men hvordan får man den idé at det nok er bedst at lige lægge en eller to til...??? Mener at Acro (no offense, har bare en lorte husker) har gjort det, sammen med en hulens andre...)
Gravatar #4 - Gruesome
20. feb. 2003 16:13

Jeg har tit svært ved at huske hvilke post numre jeg vil kommentere og derfor skriver jeg tit #[nick] i mangel af bedre. @ er nok bedre men who fucking cares. Som #2 (West hvis jeg husker rigtigt) skriver så er der andre ting der er langt vigtigere at huske.

Men meget af det her bliver jo elimineret i den nye version eftersom man skriver ens post på den samme side som postene (lidt hjemmelavet ord der) i tråden.
Gravatar #5 - Wolly
21. feb. 2003 07:33
# 1

Fuck hvor er det dog ligegyldigt om folk skriver navn eller nummer efter # !!!!!
Gravatar #6 - DiZaster
21. feb. 2003 08:04
#999 Stupido

Plejer at skrive sådan. Kan godt lide at man kan lige kan scrolle op og læse posten der bliver svaret på. (Rart hvis der er 100+ posts)

Nummeret så jeg ved hvor posten ligger, og nicket så jeg ved om det nu er en post der er værd at læse. (Som om at der findes dårlige posts på newz.dk tsk. tsk.)
Gravatar #7 - Mozez
21. feb. 2003 10:34
Okay!
Gravatar #8 - APG
21. feb. 2003 13:18
Jeg vil nok lige sige at hvis man ikke kan huske tråden mens man skriver, så hold shift nede når du klikker på "skriv indlæg", så åbner det i et nyt vindue...
Gravatar #9 - The-Lone-Gunman
21. feb. 2003 14:41
Jeg er ikke meget for at sige det, men jeg vil gi' APG (!) ret...
Gravatar #10 - zox
25. feb. 2003 12:59

Hvis man ikke kan huske nummeret på den post man kommenterer, så må det jo signalerer at man alligevel ikke har læst tråden ordentligt før man kommenterer. Jeg er pisse træt af at sidde og læse tråde hvor flere poster bare repeater sig selv fordi ham der poster ikke har læst hele tråden ordentligt. Det fortæller faktisk en del om brugernes egoistiske trang til bare at hævde sig selv og komme af med deres lort selv om det overhovedet ikke har nogen relevans.
Gravatar #11 - Gruesome
25. feb. 2003 13:41
Nu regner jeg med at det var til mig og ikke nr 5? (go figure)

Jeg læser altid hele posten igennem hvis jeg har tænkt mig at poste og jeg prøver også at afvige fra andres posts. Tilgengæld så er det ikke altid jeg huske at åbne et nyt vindue når jeg kommentere og når jeg sidder og skriver gider jeg heller ikke til det. Kald det dumhed, kald det dovenskab, kald det hvad du vil.

Men hvis det er så forfærdeligt så bash bare løs
Gravatar #12 - Wolly
25. feb. 2003 23:13
# 10 - zox

Lol din fucking nar hat... Du brokker dig over at andre ikke skriver nummeret eller navnet rigtigt, og så skriver du det selv forkert!!! Når du engang har fået tømt din amøbehjerne for appelsinjuice, så kom tilbage med seriøse posts :-)
Gravatar #13 - Ekbatana
26. feb. 2003 01:00
God ide..
Må jeg så foreslog at folk holder op, eller i det mindste explicit markerer, når det de skriver skal forstås som sarkasme eller ironi.

#12 er et glimrende eksempel på at flere ikke helt forstår den slags ting, er det da ikke skåret ud i pap.

Fra nu af skal det jeg skriver opfattes som ironisk:

#1 hvis du forstår hvad folk mener er det vel ikke noget problem. For indledende er det jo ikke forståeligheden men bare det at du er "træt af aæet" du gør opmærksom på
.. brok brok brok..
Gravatar #14 - Wolly
1. mar. 2003 16:32

# 13

Giver det ikke sig selv at det var sarkastisk når jeg afsluttede med et :-) ellers havde jeg lavet nogle !!! eller et :-/
Gravatar #15 - Acro
1. mar. 2003 17:08
#1:Jeg synes det er langt værre at der er nogle brugere der har så lidt intellekt at de tager fuldstændigt irrelevante (for mig) ting op. Det jeg synes er generende er når folk er så dovne at de kopierer navn og det hele og der både står "(new)" er aktive links og andet får den egentlige besked.

Ligenu bruges tegnet "#" primært for at markere at der er tale om en henvisning - om det så er til et specielt indlæg eller bare en specifik bruger kan man se derefter, men det er lidt irrelevant, forstå det kan vi alle sammen.

Jeg bruger altid numre, og intet andet - for jeg gider simpelthen ikke at kopiere folks navne der til tider er så lange, eller så fulde af special tegn at det simpelthen bare er federe kun at se et tal, hvorefter man selv kan vurdere om man vil finde det indlæg jeg refererer til.

#2:Der er også sjællent en chance for at misforstå [m/M] og [b/B], vi ved alle godt at TDC (til private) ikke leverer 2 MB/s linjer (selvom det til tider kan føles sådan), og vi ved også at der er langt mere end 700 mb på en CD-rom.

Jeg synes alligevel det er væsenligt, især fordi at alle ved hvordan det skal (og bør) være, men de fleste er blot for dovne til at gøre det korrekt. Og det synes jeg er fatalt forkert - om det er en mangel i opdragelsen, eller det er fordi at de personer ikke har nået et uddannelsesniveau hvor man skælder på store og små bogstaver ved jeg ikke.

#15:Det er logisk at når man skriver så mange indlæg som jeg gør, og når jeg i nogle diskussioner besidder 1/2 eller 1/3 af alle indlæg er det nærliggende at huske et tal forkert fra det øjeblik man læser og til det tidspunkt hvor man skal skrive sit nye indlæg. Nå jo, dette var vidst et svar til nummer 3 ;)

#8:Jeg skriver altid i Notepad, der fylder 50% af min skærm, og debatten fylder så de resterende procenter - så scroller jeg langsomt ned og svarer som jeg læser - hvilket er langt det letteste, så har man også lige en ekstra kopi hvis der nu sker en fejl med at sende indlægget (hvilket jeg dog ikke har prøvet).

#10:Nemlig. Ligesom mange skriver "jeg har altså kun lige læst - men jeg skriver ..." og gentager det samme som man lige har udpenslet og besvaret på - det er genrende og kan ødelægge enhver debat med sådanne irritations momenter.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login