mboost-dp1

CERN bygger nyt datacenter og skifter Hyper-V ud med Openstack

Gå til bund
Gravatar #2 - Magten
15. maj 2013 17:45
Der kan man bare se.. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at de brugte Hyper-V..
Gravatar #3 - Hubert
15. maj 2013 19:06
Nej det havde jeg heller ikke lige set. Særligt fordi jeg aldrig hører noget godt om Linux på hyper v
Gravatar #4 - arne_v
15. maj 2013 19:49

MS har ihvertfald leveret drivere til det. Og imdgået en aftale med Novell omkring distribution af SUSE til formålet.
Gravatar #5 - arne_v
15. maj 2013 19:52

Men gad vide hvad det egentligt er CERN har ændret.

"skifter Hyper-V ud med Openstack" giver jo indtryk af at man har fjernet Hyper-V og erstattet med OpenStack.

Men så kan man jo læse lidt om OpenStack.

http://en.wikipedia.org/wiki/Openstack

The technology consists of a series of interrelated projects that control large pools of processing, storage, and networking resources throughout a datacenter, all managed through a dashboard that gives administrators control while empowering its users to provision resources through a web interface.

Written in Python

It is designed to manage and automate pools of computer resources and can work with widely available virtualization technologies, as well as bare metal and high-performance computing (HPC) configurations. KVM and XenServer are available choices for hypervisor technology, together with Hyper-V and Linux container technology such as LXC. In addition to different hypervisors, OpenStack runs on ARM.

Gravatar #6 - Hubert
15. maj 2013 20:59
#5 jeg vil tro de skifter hele skidtet over på kvm som de bruger nogle steder allerede i dag. Det kommer fra at de kører Linux hvor de så kører openstack ovenpå. Men det er et gæt uden noget kendskab til openstack.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login