mboost-dp1

Civ IV og Pirates! II

Gå til bund
Gravatar #1 - Deternal
11. dec. 2003 09:41
Da newz jo /ikke/ er et spilsite er nyheden om at et af verdens 5 mest kendte computer spil får en efterfølger lidet interessant, men for alle os andre der læser newz og ikke er anti spil folk vil jeg bare lige gøre opmærksom på at Firaxis (Sid Meiers spiludviklingshus) er igang med Civilization IV og det skulle gerne være i handlen til omkring julen 2005.

Derudover er de igang med 2 andre projekter og skal have gang i et mere. Det er ikke usandsynligt at et af de 3 andre spil vil være Pirates! da Firaxis tidligere har sagt de vil lave en efterfølger.

Og bare lige for god ordens skyld er de fem mest kendte spil noget ah-la: Civilization, Tetris, Counter-Strike, Doom, Pong (in no particular order).
Gravatar #2 - Deternal
11. dec. 2003 10:35
heh så kom nyheden på alligevel - nu var jeg ellers så berettiget harm :)

http://www.newz.dk/forum/item/27860/#first
Gravatar #3 - Gruesome
11. dec. 2003 11:24
Jargh, Pirates! Civ IV skal nok blive sjovt, men det er nok begrænset hvad der kan komme af nye ting. Tilgengæld kunne et remake af Pirates! være alt for sjovt :).
Gravatar #4 - MadMartigan
19. dec. 2003 16:01
Hvor er SimCity i det sammenhæng?
Gravatar #5 - TWFH
19. dec. 2003 18:28
SimCity er lavet af Will Wright fra Maxis, ikke af Sid Meier
Gravatar #6 - Norton
19. dec. 2003 21:19
Jeg mener sq at den aller første simcity var lavet af Sid Meier
Gravatar #7 - TWFH
20. dec. 2003 02:34
#6: Det er fuldstændigt underordnet hvad du mener, da fakta er at Will Wright lavede Sim City - ikke Sid Meier.
De fleste "Sim"-spil der er noget værd er lavet af Maxis, som nu ejes af EA, hvorimod Sid Meier startede Microprose, som lavede RailRoad Tycoon og Tranport Tycoon og stod bag spilserier som X-Com, F-15 Strike Eagle, Silent Service, Civilization 1 & 2 og så videre. Microprose blev solgt til Infogrames, hvilket bl.a. gav os Civilization: Call to Power, som aldrig blev den store succes, men der havde Sid Meier også forladt det selskab han selv var med til at stifte i sin tid.
Gravatar #8 - MadMartigan
23. dec. 2003 11:17
Nu mener jeg jo at SimCity er det meste solgte spil ever, og derfor også må være blandt de 5 meste kendte spil nogensinde...

Lige meget hvem der har lavet det...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login