mboost-dp1
Community Day 2011
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Windcape (1) skrev:http://www.communityday.dk/
Hvem fra newz.dk skal med (udover mig altså) ?
Jeg ender med at være der.
Vi kunne jo lige frem end med at blive et lille newz hold
Windcape (12) skrev:#11
Formålet er vel også mere at netværke, end så meget andet. Men du regner vel bare med at blive ansat hos Vertica til foråret, så du er vel ligeglad med mere netværk :p
Som jeg skrev ... så skulle det være for at snakke med folk, og jeg tror bestemt også det er grunden til at de fleste tager derover.
Men prisen for tog synes jeg sq er for høj i DK. Nu skriver du det er gratis ... men der kommer jo alligevel en del små ekstra udgifter med ... så det alligevel ikke ender med at være helt gratis :-P.
Men håber da på at jeg har tid til GOTO i år ... det skal nok blive sjovt.
Jeg har ikke travlt med noget og synes ikke jeg mangler arbejde som det ser ud nu. Der er mange bolde i luften, men for lidt timer i døgnet.
Tog tur/retur er det dyreste. Jeg skal huske at bestille biletter når jeg kommer hjem.syska (13) skrev:men der kommer jo alligevel en del små ekstra udgifter med .
Det ender nemt på 5-600 kr.
Tror jeg også. Jeg regner også med at skulle være med igen.syska (13) skrev:Men håber da på at jeg har tid til GOTO i år ... det skal nok blive sjovt.
Jeg skal heldigvis ikke skrive bachelor i efteråret *host* :p
Windcape (15) skrev:Det ender nemt på 5-600 kr.
Ja, sidste gang betalte jeg 512 ... og det var vist på en meget billig dag. Man skal ikke være mange i en bil før det er billigere.
Windcape (15) skrev:Tror jeg også. Jeg regner også med at skulle være med igen.
Så kan vi i hvert fald snakke der.
[Edit]
Nejda, jeg mener selvfølgelig netværke. DOHHH!!!
Windcape (8) skrev:#7
Dig, til sådan et event? Did hell freeze over? :p
Øhhh. Jeg er web udvikler så det er vel meget oplagt at tage til Community Day med de andre fra arbejdet. Specielt når det er gratis :)
Windcape (17) skrev:#16
499 kr. for tur/retur lige pt. (Ankomst 8:52, hjemrejse 22:00)
Så kan det vidst betale sig at købe et wildcard.. Koster 180 kr. for et år, men det er halvpris (ca. 175 kr. pr. vej iflg rejseplanen). Det har praktisk talt tjent sig hjem på turen (minus 20 kr...)
Windcape (20) skrev:#19
Hvorfor sagde du ikke det i går? :(
Jeg troede desuden jeg var ved at være for gammel... baah
Det gælder så længe du er på en SU-givende uddannelse eller til du er 26..
Hvis du har købt billetten, kan du få den refunderet minus 40 kr. vidst nok..
Men det står på din billet eller bekræftigelse..
Ikke på Orange :pMiniatureZeus (21) skrev:Hvis du har købt billetten, kan du få den refunderet minus 40 kr. vidst nok..
Men det er også lige meget. Jeg skal nok huske det, næste gang jeg skal til kjøbenhavn!
Da det teknisk set betaler sig selv hjem bare ved en enkelt tur nu, med de forhøjede priser.
I gamle dage tog det mindst 2 ture fra Århus til Kbh om året at tjene kortet hjem. Nu er det åbenbart kun én.
arne_v (24) skrev:#23
Offentlig transport i DK er meget dyrt.
Ville være sjovt at se hvad der skete hvis man gjorde alt offenligt transport gratis.
Det må jo kunne fjerne en masse bilerne fra vejene, hvilket ville give mindre trafik og måske alligevel løse en masse andre mærkelige ting samtidigt ... som udledning af for meget CO2.
I dont know ... en tanke jeg håber bliver prøvet engang :-)
#26
Gratis betyder "betalt gennem skatten", hvilket de 50% af Danmark's befolkning der ikke bor i metropolområderne vil blive pænt sure over!
Jeg så hellere vi fik introduceret en fixed zone pris, og en rejsekort der så faktisk virker, fordi at zone prisen er simplificeret.
Gratis betyder "betalt gennem skatten", hvilket de 50% af Danmark's befolkning der ikke bor i metropolområderne vil blive pænt sure over!
Jeg så hellere vi fik introduceret en fixed zone pris, og en rejsekort der så faktisk virker, fordi at zone prisen er simplificeret.
Windcape (27) skrev:Gratis betyder "betalt gennem skatten", hvilket de 50% af Danmark's befolkning der ikke bor i metropolområderne vil blive pænt sure over!
De betaler jo alligevel for alle de veje etc. der skal laves for at bilerne kan være der ... så ... anyways kommer de jo til at betale alligevel. De betaler bare for noget andet.
Hvis der kommer fære biler, så er vi fri for at bruge så mange penge på at nedbringe CO2, da det automatisk ville ske ...
Jeg synes bare pengene skulle bruges andre steder, for måske at give mere gavn til alle ... det var i hvert fald hvad jeg ville håbe kunne ske ... så jeg ser det ikke som en merudgift, pengene skal bare bruges et andet sted.
Windcape (27) skrev:Jeg så hellere vi fik introduceret en fixed zone pris, og en rejsekort der så faktisk virker, fordi at zone prisen er simplificeret.
Bare det bliver billigere ... synes priserne er helt i skoven i dag. Jeg kan tage bilen hjem til de gamle billigere end toget. Så er jeg også fri for at gå 3-4 km når jeg kommer til og fra tog.
mvh
syska (26) skrev:Ville være sjovt at se hvad der skete hvis man gjorde alt offenligt transport gratis.
Windcape (27) skrev:Gratis betyder "betalt gennem skatten", hvilket de 50% af Danmark's befolkning der ikke bor i metropolområderne vil blive pænt sure over!
Skatten betaler allerede en pæn del af udgifterne så vidt jeg ved.
Togbaner og veje fungere på samme måde, idet at staten/kommunerne ejer begge dele. DSB lejer sig ind på togbanerne, det samme gør billisterne via reg.afgigften..
syska (28) skrev:Bare det bliver billigere ... synes priserne er helt i skoven i dag.
Til sammenligning:
Bus priser i RI:
enkelt $2.00
enkelt med omstigning $2.50
15 styks $26.00
dag pas $6.00
uge pas $23.00
måneds pas $62.00
Hvormange zoner er det så for? Man har ingen zoner! Det gælder hele RI (svarer vel stort set til HT området - 60 x 80 km med 1 mio. indbyggere).
Tog fra Providence til Boston (ca. 80 km, 1 time i bil ved ingen trafik, 2 timer i bil i virkelighedens verden):
enkelt $8.25
månedspas $265.00
wat?! For 1400 kr. kan du komme mellem Køge og København h i ca. 40 dage...
Dvs. at du kan rejse i hele HT området i 40 dage..
Dvs. at du kan rejse i hele HT området i 40 dage..
KaW (40) skrev:I Kiev, Ukraine koster det ca. 1.5-2 UAH pr. indstigning. Hvilket svarer til omkring 1.311 kr, det samme er tilfældet i deres metro.
Men de har selvfølgelig billig arbejdskraft, billig benzin, og gamle busser/toge.
Altså én krone og 31 øre eller et-tusinde-trehundrede-og-elleve-kroner ?
Windcape (42) skrev:#41
Han skriver 1.5-2 , så det er komma, ikke tusindetalsseperator.
Nej, han skriver:
MiniatureZeus (41) skrev:Hvilket svarer til omkring 1.311 kr
Så #41 henviser altså ikke til det første tal ... men det andet. Men mon ikke han mener det skulle være et komma, ellers vil jeg nødig rejse med metro'en dernede :-).
mvh
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.