mboost-dp1
computer krav på it supporter uddannelsen
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
hej
jeg er på jagt efter en ny bærbar som jeg kan bruge på it supporter uddannelsen.
jeg skal dog lige være klart hvad den skal kunne før jeg går videre i jagten efter den.
hvilke krav er det til hardware hvis man skal bruge sin bærbar i uddannelsen?
det vil sige noter , office pakken og programmer man bruger i uddannelsen
jeg er på jagt efter en ny bærbar som jeg kan bruge på it supporter uddannelsen.
jeg skal dog lige være klart hvad den skal kunne før jeg går videre i jagten efter den.
hvilke krav er det til hardware hvis man skal bruge sin bærbar i uddannelsen?
det vil sige noter , office pakken og programmer man bruger i uddannelsen
Jeg er i gang med uddannelsen og der er ingen krav til at du selv skal have bærbar med. Det var der ihvertfald ikke på den skole hvor jeg tog grundforløbet.
De programmer vi brugte krævede ikke meget. Det var mest Office pakken. Og så Visual Basic 6.0. Du skal huske at det software der bruges skal køre på skolens egne PC'er. Og det var i mit tilfælde ikke PC'er der kørte ordenligt, men de kunne det de skulle.
De programmer vi brugte krævede ikke meget. Det var mest Office pakken. Og så Visual Basic 6.0. Du skal huske at det software der bruges skal køre på skolens egne PC'er. Og det var i mit tilfælde ikke PC'er der kørte ordenligt, men de kunne det de skulle.
KopNudler (2) skrev:Jeg er i gang med uddannelsen og der er ingen krav til at du selv skal have bærbar med. Det var der ihvertfald ikke på den skole hvor jeg tog grundforløbet.
der er ingen krav at man skal have en bærbar.
jeg vil gerne kunne køre de programmer man bruger.
det er fordi jeg gerne bruge min egen pc , da det virker bedre
hks777 (3) skrev:
der er ingen krav at man skal have en bærbar.
jeg vil gerne kunne køre de programmer man bruger.
det er fordi jeg gerne bruge min egen pc , da det virker bedre
Okay. Men som sagt brugte vi Office og Visual Basic 6.0
Så ikke rigtigt nogen "tunge" programmer. Men skal ikke kunne sige hvordan hovedforløb kører mht. software, da jeg skal på det første til september. Men eller så forhør dig på skolen ved de lærere du skal have og hør ad. Det er jo ikke sikkert skolerne kører med samme programmer.
IT-supporter uddannelsen er meget forskellig alt efter hvilken skole du tager den på.
Jeg gik på TEC Ballerup og på intet tidspunkt kørte vi noget krævene. Eller jo, virtuelle maskiner, men de skulle køre på skolens computere så det havde ikke hjulpet at have sin egen der alligevel. Jeg mindes ikke at vi brugte VB6, men uddannelsen er jo meget forskellig alt efter skole.
Hvis dit arbejde stiller en laptop til rådighed så brug den, du kommer kun til at køre diverse Office programmer og lidt andre småting. Overhovedet ikke noget krævene.
Jeg burgte min arbejds computer men langt størstedelen var ikke relevant i forhold til undervisningen :)
Jeg gik på TEC Ballerup og på intet tidspunkt kørte vi noget krævene. Eller jo, virtuelle maskiner, men de skulle køre på skolens computere så det havde ikke hjulpet at have sin egen der alligevel. Jeg mindes ikke at vi brugte VB6, men uddannelsen er jo meget forskellig alt efter skole.
Hvis dit arbejde stiller en laptop til rådighed så brug den, du kommer kun til at køre diverse Office programmer og lidt andre småting. Overhovedet ikke noget krævene.
Jeg burgte min arbejds computer men langt størstedelen var ikke relevant i forhold til undervisningen :)
På en stor skærm kan du have flere ting på samme tid, uden at det bliver småt, men computeren bliver tilsvarende tungere. Omvendt med en lille skærm: Få ting på skærmen, men en lettere computer.
Desuden bør du vente til du er startet, og så spørge dine vejledere/undervisere hvad de kan anbefale. De ved meget mere om hvad en computer skal kunne på din uddannelse end vi ved.
Desuden bør du vente til du er startet, og så spørge dine vejledere/undervisere hvad de kan anbefale. De ved meget mere om hvad en computer skal kunne på din uddannelse end vi ved.
Alrekr (13) skrev:På en stor skærm kan du have flere ting på samme tid, uden at det bliver småt, men computeren bliver tilsvarende tungere. Omvendt med en lille skærm: Få ting på skærmen, men en lettere computer.
ok mange tak
jeg tænkte på om jeg kan "nøjes" med en 13 tommer eller om jeg skal op i en 15 tommer
jeg har prøvet at spørge, men jeg synes ikke at jeg fik noget klart svar(måske fordi der ikke er det;) )
Jeg sværger til 15,6", men det har også noget med tastaturet at gøre. Med den størrelse skærm, så er der nemlig gode store taster og, nogle gange, numerisk tastatur. Samtidig er min bærbare min primære computer (faktisk den eneste), så jeg skal kunne klare alt på den. Hvis du har en stationær, så er en kraftfuld, stor bærbar måske ikke hvad du skal gå efter.
Men det er virkelig smag og behag. Ellers var der jo kun én skærmstørrelse :)
Men det er virkelig smag og behag. Ellers var der jo kun én skærmstørrelse :)
hks777 (19) skrev:den har jeg kigget på, men den er lidt dyr :-(
synes du skærmen er for lille?
det er en fantastisk maskine til pengene, men vil anbefale at du køber en med højere opløsning end 1366x768 hvis du vil bruge den til programmer som visual studio som gerne kræver lidt plads pga. sidebars og debug vindue
arne_v (8) skrev:#2 & 4
VB6?
Jeg håber at det er minimum 8 år siden du tog uddannelsen.
Niks. Er stadig i lære.
NightZtorm (20) skrev:hks777 (19) skrev:den har jeg kigget på, men den er lidt dyr :-(
synes du skærmen er for lille?
det er en fantastisk maskine til pengene, men vil anbefale at du køber en med højere opløsning end 1366x768 hvis du vil bruge den til programmer som visual studio som gerne kræver lidt plads pga. sidebars og debug vindue
ok mange tak
jeg havde godt tænkt på hvilken opløsning der er bedst
er det andre som har inputs til opløsningen?
Hvad skal du bruge Office til?
<flamebait>
En seriøs IT-uddannelse vil ikke bruge så useriøse programmer med useriøse formater som man finder i Office.
</flamebait>
<flamebait>
En seriøs IT-uddannelse vil ikke bruge så useriøse programmer med useriøse formater som man finder i Office.
</flamebait>
Magten (28) skrev:Som sagt er der ikke rigtig nogen krav til at man skal medbringe en computer. Der var meget få i min klasse der havde det.
Gå efter det du selv bedst kan lide at bruge, så går du ikke helt galt i byen :)
jeg ved godt at det ikke er et krav, men jeg har det bedst med at bruge min egen pc
jeg skrev her inde fordi jeg ville være sikker på at jeg købte noget dumt
hks777 (27) skrev:hvad med et dvd drev? (er det et krav?)
skal det være indbygget ?
Du kan få næsten alt som download alligevel (også lovlig download). Min version af Office 2010 fik jeg som download (lovlig, bare for en god ordens skyld). Det samme med min Windows. DVD-drev er et meget lille krav, men kan være en god idé..
Alrekr (31) skrev:hks777 (27) skrev:hvad med et dvd drev? (er det et krav?)
skal det være indbygget ?
Du kan få næsten alt som download alligevel (også lovlig download). Min version af Office 2010 fik jeg som download (lovlig, bare for en god ordens skyld). Det samme med min Windows. DVD-drev er et meget lille krav, men kan være en god idé..
tak så tror jeg bare jeg køber et ekstern dvd drev
Kunne forestille mig, at det eneste tidspunkt du får brug for et dvd-drev, er når du skal brænde dit program ned til eksamen.. Men mon ikke man må bruge et usbstik?
Ingen grund til at have en pc med på den uddannelse. En notesblok og masser af søvn så du kan holde dig vågen når det bliver kedeligt.
Eneste jeg brugte min pc til var at spille Worms på med andre elever. >_<
Eneste jeg brugte min pc til var at spille Worms på med andre elever. >_<
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.