mboost-dp1
Console over ethernet
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Kolding. Jeg har dog valgt at bestille et "rigtigt" kabel til den nette sum af 32 kr. inkl. fragt.
Nu var det mest fordi jeg sidder på arbejdet og egentlig gerne ville ind og give vores gamle switche fra anden lokation en ip-adresse.. det må vente til næste uge.
Ellers tak for buddet :)
Kolding. Jeg har dog valgt at bestille et "rigtigt" kabel til den nette sum af 32 kr. inkl. fragt.
Nu var det mest fordi jeg sidder på arbejdet og egentlig gerne ville ind og give vores gamle switche fra anden lokation en ip-adresse.. det må vente til næste uge.
Ellers tak for buddet :)
Hubert (5) skrev:Er det ikke cisco der bruger det her med et rj45 stik i den ene ende og et rs232 stik i den anden?
Det er det ja. Det er dog reelt set en null-modem forbindelse i begge ender. Det er vist primært lavet, så man kan patche en console-port op og få adgang til den fra remote... har jeg læst
XorpiZ (6) skrev:Det er det ja. Det er dog reelt set en null-modem forbindelse i begge ender. Det er vist primært lavet, så man kan patche en console-port op og få adgang til den fra remote... har jeg læst
De steder hvor jeg har arbejdet har vi brugt de her console switches til den slags. Kan bestemt anbefales men det er nok lettest hvis udstyret står så nogenlunde tæt på hinanden
#5 Det er ikke kun Cisco der bruger dem. Mange andre gør også. Fx. Juniper og HP.
#6 Ja og så fordi designet på mange 1U switche med 50 (50+) porte ikke har ret meget plads på fronten og der passer et RJ45 bedre ind. Nemmere montage og et stik der er svære at kortslutte har sikkert også været med i overvejelserne.
#7 Ved længere træk kan Serial over IP anbefales. Fx. laver Moxa nogle enheder til det.
#6 Ja og så fordi designet på mange 1U switche med 50 (50+) porte ikke har ret meget plads på fronten og der passer et RJ45 bedre ind. Nemmere montage og et stik der er svære at kortslutte har sikkert også været med i overvejelserne.
#7 Ved længere træk kan Serial over IP anbefales. Fx. laver Moxa nogle enheder til det.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.