mboost-dp1

Copy Controlled CD min bare r**

Gå til bund
Gravatar #1 - vonB
21. aug. 2003 16:49
Så sidder man her med den nye Kraftwerk-skive fra EMI, som man har taget sig sammen til at købe. Download af musik tager jo overhånd i ny og næ og derfor måtte et køb være på plads, så samvittigheden kan renses lidt.

CD har et fint mærke med Copy-Controlled. Kun kompatibelt med Windows og Mac!.

Min gode gamle Terratech combi-mp3-cd-afspiller kan ikke rigtigt spille den, uden at man også skal lytte til numre der er ren datastøj..
Windows bliver presset en installation ned over hovedet; en player som stinker og crasher efter 1 nummer.. Så kan man rode med det pis, men intet fungerer rigtigt..
Man kunne vel rode med det i timer og så ville noget sikkert virke lidt, men det er ikke pengene værd..

Hvis det er musikbranchens svar på en handling mod ulovlgt download siger jeg bare at det er mislykkedes og man istedet skal omfavne de muligheder der ligger på nettet.

Jeg vil personligt droppe et Copy-Controlled køb næste gang, og hente lortet fra nettet.. !!!!!!!!!
Gravatar #2 - west
21. aug. 2003 17:07
Hehe. Velkommen i klubben.

Klubben af lidt pissed off musikelskere altså.
Jeg har sq endnu ikke haft rygrad til at boycutte alt ... dog generelt alt Copy Control pis, springer jeg let og elegant udenom.

Fik alligevel en af mit livs største skuffelser med Radiohead's nye .. jeg forguder de folk, virkelig, og jeg regnede aldrig med at det ville blive nødvendigt at kigge bag på en af DERES skiver ... well .. jeg blev klogere :P

(PS: Keyword: cdparanoia. det lille app æder sig bare igennem alt hvad man smider i hovedet på den. Det hjælper lidt ;)
Gravatar #3 - Yasw
21. aug. 2003 17:11
Har endnu ikke stødt på en CD som jeg ville ha som havde Copy Control, og tror heller ikke det sker sådan lige foreløbigt. Iøvrigt er der ikke meget meget kopi-beskyttelse over det. Har rippet både en Now Music, den nye TV2 samt Carpark North som alle er kopibeskyttet uden de mindste problemer med CDex.
Det er kun til for at skræmme..
Gravatar #4 - vonB
21. aug. 2003 17:28
Det er jo netop det groteske.. Hvis man tror at man kan "beskytte" noget der alligevel strømmer igennem systemet, er man fanme naiv..

Det kan vel sammelignes med tosser der prøver at beskytte deres hjemmeside-pics mod download.. Jeg har aldrig fattet det forsøg?

Det er nok for at skræmme.. Men det bliver kun til gene..
Gravatar #5 - Infophreak
21. aug. 2003 17:54
Yasw: Så må du jo bare håbe, at der ikke er nogen fra Justitsministeriet eller politiet, der læser den post, for du har lige indrømmet, at du har overtrådt loven ved at "omgå en effektiv teknisk foranstaltning".

Infosoc (og specielt implementeringen af den i DK) er noget bæ...
Gravatar #6 - Yasw
21. aug. 2003 18:48
#5 - Hmm, der står at den skal være "effektiv". Da jeg sådan set bare brugte et meget primitivt rippeprogram, og overhovedet ikke bestræbede mig på at bryde en sikring, såå.. Tjaa, nøglen må jo lige i ordet effektiv. Jeg vil sådan sige at der overhovedet ikke er nogen sikring jeg har brudt, da der ikke var den mindste forhindring.
Gravatar #7 - KozmoNaut
21. aug. 2003 20:35
Man må godt bryde kopisikringen hvis det f.eks. sker for at kunne høre musikken på sin computer med et ikke-understøttet OS (for det meste Linux eller BSD)...

Men jeg går også i en stor bue uden om alle kopi-beskyttede cder...

Desværre har det bl.a. betydet at jeg ikke har kunne købe Blind Guardians nye live-album, og alle deres fremtidige cder. Og alle de fine genudgivelser af de gode gamle Iron Maiden-skiver vil jeg heller ikke købe.
Gravatar #8 - Infophreak
21. aug. 2003 23:44
"Effektiv" betyder ikke det, man først skulle tro. Hvis det gjorde det, så ville loven være unødvendig, da det ikke ville kunne lade sig gøre at kopiere alligevel. Det betyder derimod, at der er en "teknisk foranstaltning", og at den er aktiv under normalt brug af CD'en/whatever.

Det er i hvert fald så vidt jeg har forstået det, men vores "kære" kulturminister har heller ikke styr på det selv. Så vidt jeg husker havde han ikke rigtig nogen anelse om, hvad han snakkede om, da Infosoc blev debateret i Folketinget. Noget i stil med:

Du må ikke afspille DVD'er under Linux. Eller... det må du godt. Eller... du må godt afspille dem, men kun hvis du ikke vidste, at du ikke burde kunne...
Gravatar #9 - Gruesome
22. aug. 2003 06:59
Nu ville jeg linke til de sidste par Strid på pol.dk men min højreklik knap på den her mus er b0rken. Anyways der er nogen sjove om den kjære Brian :)
Gravatar #10 - seahawk
22. aug. 2003 07:36
#1:

Aha - du har altså støttet udvidelsen af brugen af kopi beskyttede cd'ere OG du vælger at bryde loven - sympatisk holdning!

Folk må snart lære at målet IKKE helliger midlet! Og hvis man vil have principper, indebærer det at man må give afkald på goder!
Gravatar #11 - annoia
22. aug. 2003 10:28
vonB - Du kan da bare vandre ned i butikken og få skidtet byttet. Den virker jo ikke. No problem, ganske lovligt.
Gravatar #12 - vonB
22. aug. 2003 13:11
#10 CDen blev jo ikke købt med det udgangspunkt at støtte kopi-beskyttede CDér.. Jeg ville bare have musikken.

#11 Du har ret...det gør jeg også...
Men det ændrer ikke faktum,at Copy-Protection ikke hjælper musikindustrien.. Det skader dem selv..

Det er musikindustrien jeg synes det er synd for.
Hele piratproblematikken er gået for sent op for dem, eftersom de har haft det skønt i 70-100 år, hvorefter de laver krampagtige og ligegyldige foranstaltninger.

De skal bare tænke sig om..

Det gælder om at omfavne teknikken i stedet for at bremse den.!!!!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login