mboost-dp1

CyberCity julegave 2004 ?

Gå til bund
Gravatar #1 - cj84
27. okt. 2004 09:39
Jeg modtog i går et brev fra CyberCity om at de havde opgraderet min 2048/128 ADSL til en 2560/128, for at kunne være mere konkurrencedygtige i forhold til andre udbydere!

Har endnu ikke kunne se noget om det på nettet - er jeg den eneste heldige modtager af en temlig tidlig julegave :) ?

-
cj84
Gravatar #2 - ZOPTIKEREN
27. okt. 2004 15:05
Der er andre der har fået såden et brev.
Gravatar #3 - julu
3. nov. 2004 14:23
jepz først et brev om at jeg fik opgraderet til 1500/128 (fra 1024/128) og så den 22 okt fik vi endnu et brev om at det blev opgraderet til 2048/128 :P så jeg er da glad...:P
Gravatar #4 - Wolly
3. nov. 2004 19:13
Jeg har også fået linien opgraderet til 2560/128 og det er allerede sat i drift :-)
Gravatar #5 - amokk
3. nov. 2004 20:44
hvordan kører det?

med 2560/128 er der 20:1 forhold mellem up og downstream...

synes alerede jeg har problemer på min 512/128 (4:1 forhold) når jeg fx. uploader meget, så falder min downstream...

så med 20:1 forhold skal man da køre med en rimelig stor pakkestørrelse og receive window for at udnytte det fuldt, vil jeg tro
Gravatar #6 - julu
3. nov. 2004 21:01
hmm...jeg har 512 i upload uden at betale for det.....:S altså købt som 128 i upload :P det er rat...:D
Gravatar #7 - Wolly
4. nov. 2004 19:57
@amokk

Hehe også min første tanke da jeg fik brevet. Og ja, det køre som snot :-)

Det virker fint hvis man kun downloader en fil, men har jeg flere downloads samtidig, synes den at have problemer med at holde hastigheden.
Gravatar #8 - amokk
4. nov. 2004 20:28
#7 jeps...
hvis man ved lidt om hvordan TCP fungerer, vil man da kunne se at en så skæv fordeling begrænser ens PC i at sende acknowledgements tilbage til serveren... især hvis man samtidig uploader, så er der jo næsten ingen plads til ACK pakkerne
Gravatar #9 - Wolly
4. nov. 2004 22:55
Nu tror jeg ikke at der er mange af os der har 128 i upload, der bruger deres upload til særlig meget andet end ACK pakker. Det eneste jeg uploader er en webside fra tid til anden, ellers havde vi nok brugt penge på noget mere upload :-D
Gravatar #10 - amokk
5. nov. 2004 11:03
ok så du kører aldrig fx bittorrent eller andre p2p programmer?
Gravatar #11 - Wolly
5. nov. 2004 11:50
@amokk

Nope... Der er ikke meget andet end ulovlige ting at komme efter der... De to gange om året jeg downloader en ny linux dist, kan jeg godt leve med at vente en dag på den!!!
Gravatar #12 - amokk
5. nov. 2004 12:03
"Der er ikke meget andet end ulovlige ting at komme efter der..."

okay....
så vidt jeg ved, er flere og flere begyndt at lægge deres store downloads ud som torrents, for at undgå belastning på serverne - se fx 3dmark05 demoen
Gravatar #13 - buch
5. nov. 2004 23:41
torrents er lavet for at det er simpelt og nemt at hente ulovlige ting ned og det fungere skide godt :D

nogen der mener de har fundet den bedste, bittorent klient til at hente med?
Gravatar #14 - amokk
5. nov. 2004 23:51
#13 men newz er IKKE lavet til at det skal være simpelt og nemt at diskutere ulovligheder, og derfor fungerer newz skide godt

torrents er lavet til at fordele båndbredden ved overførsel af data, ligesom en lavet til at transportere mennesker og gods.

at DU så vælger at bruge det ulovligt, er ÉN ting
at du plabrer løs om det på newz er en anden ting
men at du beskylder bittorrent som værende lavet med henblik på lovbrud får dig til at fremstå lige så snævertsynet som f.eks. APG, der groft sagt mener at internettet er lavet for at kopiere ulovligt.

fat dog brikker... en bil er ikke lavet til at begå ulovligheder, selv om den KAN bruges til at køre for stærkt... på samme måde med det meste andet...
Gravatar #15 - buch
6. nov. 2004 00:19
okay det var vist svar nok for mig...

men kender du en god torrent klient til at downloade lovlige ting med?
Gravatar #16 - amokk
6. nov. 2004 01:24
azureus...
Gravatar #17 - FISKER_Q
6. nov. 2004 11:47
#15 :D du kan jo bruge den klient du vil.

Som amokk siger så er det simpelthen bare en protokol der prøver på at få alle til at løfte byrden. Ligesom amishfolk der hjælper sammen med at bygge en lade. Og der er da intet ulovligt i at bygge en lade, selvom nogle kan bygge den til at have våben i.

En køkkenkniv er heller ikke et mordvåben fordi du kan bruge den som et.

Du skal nok få en anden indstilling til tingene, og bare koncentrere dig om at når det er ulovligt så er det sku ulovligt.

Kender forresten en historie om en fisker der gik ned til en sø, han fik så af vide af politiet inden han overhovedet var gået derned at det måtte han ikke.

Så derefter tog han sin fiskestang ned til søen pakkede den ud, så kom politiet, og så pakkede han den ind og gik igen. Sådan blev han ved indtil de stoppede med det.
Gravatar #18 - buch
6. nov. 2004 16:36
#17 ja og hvad var meningen så med den historie?

amokk hvilken klient bruger du da til at hente torrent filer med?
Gravatar #19 - amokk
7. nov. 2004 13:45
har lige svaret i #16
Gravatar #20 - buch
7. nov. 2004 14:50
okay viste ikke det var det du mente det lød bare som et eller andet spansk udtryk for at du var klog og vi andre var snot dumme
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login