mboost-dp1
Dagens spørgsmål: Kan du gætte phising-siden?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Kære alle
Inspireret af dagens artikel på Version2 om phising-angrebet på Nordeas netbank sparker jeg hermed gang i fredagsquizzen ved at spørge dig (men ikke dig, Mini, fordi du er en dååche!), om du kan kende den ægte login-side fra phising-siden?
Dagens spørgsmål: Hvilken én er phising-siden?
Billedet til de to sider kan findes her.
Det rigtige svar står under rettelser.
Dbh,
Vand-"ballonskipper"-farve
Inspireret af dagens artikel på Version2 om phising-angrebet på Nordeas netbank sparker jeg hermed gang i fredagsquizzen ved at spørge dig (men ikke dig, Mini, fordi du er en dååche!), om du kan kende den ægte login-side fra phising-siden?
Dagens spørgsmål: Hvilken én er phising-siden?
Billedet til de to sider kan findes her.
Det rigtige svar står under rettelser.
Dbh,
Vand-"ballonskipper"-farve
Ud fra billedet kan man ikke se forskel(Jeg kan ikke).. Hvis man tog adresselinien med så ville man kunne..
Lowkey (3) skrev:Det er nok en arbejdsskade, men jeg kan tydeligt se at phishing-siden mangler den sidste finpudsning i forhold til originalen.
Hvilken finpudsning snakker vi om her, jeg syntes ærligt talt at begge sider mangler finpudsningen til at se professionel ud
Og er det siderne der er forskellige eller er det vindue størrelsen der er forskellig i de to eksempler?
SlettetBruger (4) skrev:Det gælder jo ikke når de 2 billeder ikke har samme opløsning...
Jeg tænkte præcis det samme, da jeg forsøgte at gætte. Jeg gættede på den rigtige, men det kunne lige så vel være, at jeg fandt skaleringen dårlig på phising-siden.
... og så har jeg vist allerede afsløret for meget. ;)
SPOILER:
Jeg gættede også på den rigtige, men tog nøjagtige den modsatte holdning til dette. Jeg syntes skaleringen var mest kikset på den rigtige side og gik ud fra at Nordea nok ikke kunne finde ud af at lave skaleringen rigtig
Det var dog linksene i højre side af vinduerne der viste hvad var rigtigt og forkert, da her er der "stor" forskel :)
vandfarve (6) skrev:Jeg tænkte præcis det samme, da jeg forsøgte at gætte. Jeg gættede på den rigtige, men det kunne lige så vel være, at jeg fandt skaleringen dårlig på phising-siden.
Jeg gættede også på den rigtige, men tog nøjagtige den modsatte holdning til dette. Jeg syntes skaleringen var mest kikset på den rigtige side og gik ud fra at Nordea nok ikke kunne finde ud af at lave skaleringen rigtig
Det var dog linksene i højre side af vinduerne der viste hvad var rigtigt og forkert, da her er der "stor" forskel :)
Adagio (5) skrev:Hvilken finpudsning snakker vi om her, jeg syntes ærligt talt at begge sider mangler finpudsningen til at se professionel ud
Og er det siderne der er forskellige eller er det vindue størrelsen der er forskellig i de to eksempler?
De bokse der er i højre side af billedet er forskellige.
På billedet til venstre bruger de browser default bullets til deres lister, hvor den til højre bruger angle quotes.
Der mangler også gradients i boksene på det venstre billede, så vidt jeg kan se.
Jeg har selv været udsat for phising og havde svært ved at finde ud af hvilken der var fra Nordea og hvilken der var fake.
Det er i al fald ikke svært at se hvilken der er mest professionel.
http://peecee.dk/uploads/102011/netbank.png
Forstår godt at der er nogle der falder i.
Det er i al fald ikke svært at se hvilken der er mest professionel.
http://peecee.dk/uploads/102011/netbank.png
Forstår godt at der er nogle der falder i.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.