mboost-dp1

Den bedste browser til mobilen?

Gå til bund
Gravatar #1 - snesman
4. jun. 2012 10:43
Halløjsa.
Som tidligere nævnt er jeg blevet fag, og så ville jeg da lige høre hvilken browser Newz-folket synes er bedst til mobilen. Og til IPhone ikke mindst. Jeg har kun prøvet den indbyggede indtil videre, så er der gode grunde til at skifte?
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. jun. 2012 10:53
Opera er uden tvivl min favorit, uanset platform!..

Vil helt klart anbefale dig at prøve Opera til iOS, den er især effektiv hvis du er uden for WiFi - i sidste måned har jeg surfet ~9 GB, men kun modtaget ~1 GB fordi at 95% af dataen bliver komprimeret :)
Gravatar #3 - ISCS
4. jun. 2012 11:29
#2 Det gælder vidst kun Opera Mini og ikke Opera Mobile? Og så går din data forbi deres servere for at blive komprimeret.
Så vidt jeg erindrer.

Edit: Du kan vidst ikke få Opera Mobile til IPhone... (Sorry, er android-geek og ikke mac-fag ;))
Gravatar #4 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. jun. 2012 13:04

Forskellen på Mini og Mobile er nærmest ikke eksisterende ...

Og ja, det ryger forbi deres server, men selvom omvejen så forøger Opera hastigheden markant hvis man f.eks er på EDGE eller GPRS kontra en konventionel browser.
Gravatar #5 - snesman
4. jun. 2012 13:11
Til gengæld kan jeg ikke logge ind på newz med opera:(
Gravatar #6 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. jun. 2012 13:20

Orly??! Det virker da fint for mig - bruger du OpenID?
Gravatar #7 - ISCS
4. jun. 2012 13:57
Thoroughbreed (4) skrev:
Forskellen på Mini og Mobile er nærmest ikke eksisterende

Det kan godt være at den ikke er synlig for brugeren - Men forskellen er der i aller højeste grad.

Alt hvad du foretager dig i Opera Mini afvikles centralt hos Opera. Det synes jeg er en rimelige vigtig faktor.

http://my.opera.com/mobile/blog/2009/12/03/difference-between-opera-mobile-10-and-opera-mini-5 skrev:
And the difference:

In Opera Mini, the Opera Presto browser engine is located on a server. In Opera Mobile, it is installed on your phone.

When you enter a Web address in Opera Mobile, the Web page is fetched directly from the Web server to your phone. However, the Opera Mini client sends a request to the Opera Mini server, which downloads the page from the Internet.

Flamebait forstår jeg ikke jeg referede blot til:
snesman (1) skrev:
Som tidligere nævnt er jeg blevet fag, og så ville jeg da lige høre hvilken browser Newz-folket synes er bedst til mobilen.

Jeg er ikke typen der prøver at træde nogen over tæerne.
Gravatar #8 - snesman
4. jun. 2012 14:08
Thoroughbreed (6) skrev:

Orly??! Det virker da fint for mig - bruger du OpenID?

Jeg bruger Google. Er det noget med at jeg skal logge ud på safari først?
Also skal jeg vel jailbreake før jeg kan bruge en anden browser default?
Gravatar #9 - ISCS
4. jun. 2012 14:14
Thoroughbreed (4) skrev:
Og ja, det ryger forbi deres server, men selvom omvejen så forøger Opera hastigheden markant hvis man f.eks er på EDGE eller GPRS kontra en konventionel browser.

Vil lige tilføje at jeg selv bruger Opera Mini, til en masse småting. Det fungerer super. Det er privacy der er mit dilemma - Ikke delay.
Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. jun. 2012 16:25
Jeg havde overset at OP selv skrev fag - trækker hermed flambait tilbage :)

Jeg har ikke jailbreaket? Hver mener du helt præcist?

Og mht til Newz, så er jeg faktisk logget ind på både Safari og Opera samtidigt, udenproblemer. Det skal dog siges at jeg ikke bruger OpenID,men den "almindelige" login-metode.

-edit-

Pewbe har været forbi, din flamebait er ikke til ankomme af med nu ;)
Gravatar #11 - m910q
4. jun. 2012 16:38
Opera Mobile, primært fordi input-lag er mindst i forhold til de andre browsere på Android.
Performance er efterhånden ved at være ret godt på de andre også.

Bruger kun Opera Mini hvis jeg ved jeg skal på statiske sider. Dens begrænsninger er ikke god til dynamisk indhold.

Jeg er ikke meget for Safari browseren, men ville nok stadig foretrække den fremfor Opera Mini på iOS, så længe man er på wifi.

Hvis du tænker på andre vil jeg nok tage et kig på Opera Mini som det første, på både wifi og 2g/3g/4g.

Alle andre browsere på iOS bruger alligevel Safari bagved, pga. deres regler :/
Gravatar #12 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. jun. 2012 17:27
Man kan faktisk få Firefox til iOS - dog kræver det en Firefox-sync konto, og programmet "Firefox home"

Opera Mini fungerer imho skide godt på iOS, også på statiske sider? Det eneste problem jeg har med Opera, er en lille bug med besked-systemet her på Newz :)
Gravatar #13 - snesman
4. jun. 2012 18:26
Altså default browser skift kræver vidst jailbreak. Men jeg kan stadig ikke logge ind med opera.
Gravatar #14 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. jun. 2012 18:46

Prøv at brug brugernavn/password istedet for OpenID ...

Jeg har lige logget ud og ind igen ...
Gravatar #15 - m910q
4. jun. 2012 20:00
Som jeg skriver er det netop på statiske sider at Opera Mini er godt. Det er de fleste dog heldigvis.
På sider med meget indhold der ændre sig, er den knap så god, da den skal sende request til Operas servere.

Og efter lidt søgning, kan jeg se at Firefox Home bare er et app der giver dig bookmarks/tabs fra deres sync tjeneste, som du så kan åbne i f.eks. Safari... Det vil jeg nu ikke lige kalde en browser.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login