mboost-dp1

Den nye pave

Gå til bund
Gravatar #1 - Simm
19. apr. 2005 18:17
Er det bare mig eller kunne den nye pave Joseph Ratzinger godt ligne Emperor Palpatine (Darth Sidious) fra Star Wars? :-D

Okay.. for meget Star Wars måske...hehe..
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
19. apr. 2005 19:13
Foto

Det der undre mig mest er at de har valgt en der er næsten lige så gammel som ham der lige er død, kun 7 år yngre.

Det virker ikke som en specielt holdbar løsning, nu skal de jo nok til at lege med røg igen snart.
Gravatar #3 - Norton
19. apr. 2005 19:23
Jeg tror ham den nye pave har fået et ønske opfyldt i "make a wish foundation" :D
Gravatar #4 - The-Lone-Gunman
19. apr. 2005 19:42
Gravatar #5 - The-Lone-Gunman
19. apr. 2005 22:51
Gravatar #6 - BurningShadow
20. apr. 2005 00:13
Jeg var lige ved at sige "op i røven med ham", men så kom jeg til at tænke på at de katolikker har lidt tendenser, i den retning, så jeg vil bare holde min kæft...

LOL for vildt @ Gunman...
Gravatar #7 - TWFH
20. apr. 2005 01:30
Han ser en smule harsk ud, ham Benedict XVI (hvorfor skifter de navn???); kanske vi går en ny æra i møde, hvor katolicismen erklærer almen dekadence krig, og med våben i hånd tvinger os stakkels, forvirrede får ind på den sande sti.

Eller også dør han om 14 dage, den forrige holdt da vist ikke meget længere end det. Bets, anyone?

Forresten får han mig til at tænke på en tekst jeg skrev til vores dummesmaddermetalband "Iron Priest", et nummer ved navn "Cardinal of Iron, Pope of Steel"
Han kunne godt være med i videoen, bare på med noget læder og så ud og svinge garnet med ham...
\m/ //ò_ó\\ \m/

Edit: Mener at have læst ham værende omtalt som "kampvognskardinalen", så det er da ikke helt ved siden af =D
Gravatar #8 - Fafler
20. apr. 2005 05:16
De skulle have valgt mig. Jeg ville blive en god pave. Fester med fri bar og alt det der.
Gravatar #9 - guppy
20. apr. 2005 08:39
Det der undre mig mest er at de har valgt en der er næsten lige så gammel som ham der lige er død, kun 7 år yngre.

Det er faktisk slet ikke underligt, der er mange af kardinalerne der mener at Johannes II sad lidt for længe på pinden. Så nu sateser de på en gammel gut med skrantende helbred ( 2x slag tilfælde allerede ) så kan han jo ikke nå at lave alt for megen ravage ;)

Men der er en hel del politisk spil omkring det, som man kan læse sig frem til.

Personligt havde jeg lidt håbet på en Afrikansk pave - om ikke andet så kunne det da medføre et mere moderne syn på prevention til at forhindre smitsomme sygdomme. ( afrika, aids epedemi, that whole thing... )
Gravatar #10 - Acro
20. apr. 2005 08:59
#1 Simm:
Nu håber jeg, at den observation kan score mig et eller andet i M! ;)
Gravatar #11 - Simm
20. apr. 2005 12:12
#10: Cool :) gør lige opmærksom på om du vinder :-D
Gravatar #13 - Azjo
20. apr. 2005 12:57
#2 Læs dette: http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3005688:fid=10...
Og desuden har jeg osse læst at han skulle være blandt de 100 i verden der har mest indflydelse.

og #7 Wuzz, forklaring på navne osv:
http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3005332:fid=10...

np
Gravatar #14 - TWFH
20. apr. 2005 14:29
#13: Erhm... Hehe, han har valgt at hedde Benedict, og XVI må man formode kommer af, at han er den 16. i rækken med det navn. Det jeg så ikke forstår er, hvordan i alverden listen over de mest populære navne til paver (j.f. Jyllands-Posten) lyder således:
Johannes (23)
Gregor (16)
Clemens (14)
osv, når Benedict ikke engang er med på listen :)

All hail Darth Pope!
Gravatar #15 - The-Lone-Gunman
21. apr. 2005 08:41
Jeg så lige Wulffmorgenthaler i dag, den er sgu spas:

http://www.politiken.dk/media/grafik/4101.gif
Gravatar #16 - sKIDROw
21. apr. 2005 11:28

Den var ikke sød... LOL!
Gravatar #17 - elite
21. apr. 2005 11:55
#15: Hæhæhæ :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login