mboost-dp1

Den positive tråd :)

Gå til bund
Gravatar #101 - Qw_freak
20. okt. 2009 19:21
[url= positv tune[/url]
Gravatar #102 - vandfarve
20. okt. 2009 19:30
Okay, properly not so much... Home skiftede lige karakter!
Gravatar #103 - shantri
20. okt. 2009 19:42
Det positive i Home... answer pending...

Vesten fører som forbrugskultur?
Gravatar #104 - cyandk
20. okt. 2009 19:45
Caek of Doom (78) skrev:
cyandk er god til at rate mig med flamebait :D

"Alma er dejlig" fortjener da et flamebait!
Gravatar #105 - vandfarve
20. okt. 2009 19:55
Min bestilte version of Win 7 Home Edition er nu sendt med Deutstschtchest Post DHL!
Gravatar #106 - vandfarve
20. okt. 2009 20:09
... og så ændrede Home igen til den klassiske "vi er menneskeheden, vi kan klare denne lurende katastrofe"-tilgang.

Det er ærkeeksemplet på en pædagogisk sandwich, men det var godt nok en oplysende dokumentar, fordi vi virkelig kan gøre en forskel, og fordi derstadig er håb.

Og, nåja, så blev Danmark nævnt i positive termer to gange. Sweet ass!
Gravatar #107 - shantri
20. okt. 2009 20:12
Ja... god dok, absolut. Men det er svært at overse dens propaganda (menneskeheden har kun 10 år til at vende billedet... bob bob bob ik ;).
Gravatar #108 - vandfarve
20. okt. 2009 20:18
#107 I beg to differ.

Hvorfor? Fordi:

1) Vi aner ikke, hvad vi laver, og det er virkelig risikabelt at satse på jordens klima. Vi har ingen anelse om konsekvensernes størrelse og ankomst, vi har ikke helt styr på årsagerne, osv. Det er derfor i mine bedre at være "safe than sorry".

2) Forskerne opererer med "tipping points", der mest af alt kan karakteriseres som kritiske værdier, der ikke må overskrides. I klimaet og i miljøet er der ofte indbygget en masse positive mekanismer, der kan gøre evt. givne processer automatiske, positivt styrkende og accelerende (modsat modvirkende), hvilket kan forværre klimaproblemet og lade klimaforandringerne løbe løbsk.

Problemet er derfor, at hvis vi passerer et "tipping point", så risikerer vi, at klimaforandringerne bliver så slemme, at vi slet ikke kan gøre noget ved det. Derfor nævner de den famøse 2020-deadline (nogle steder udnævnt til en 2050-deadline af disse, men også andre årsager), hvor verdens udledning af GHG skal og må toppe. Ellers risikerer vi, at vi rammer et tipping point, og temperaturstigningerne vil stige voldsomt...
Gravatar #109 - shantri
20. okt. 2009 20:38
Vi har diskuteret klima før...og vi er ikke enige.. men husk det her er den positive tråd... be positive ^^
Gravatar #110 - Slettet Bruger [3556790289]
20. okt. 2009 20:49
Positivt er at man billigt kan skaffe spil fra EA store, som Downloads.

Hvilket er positivt for så har Pirater ikke nogen grund til at bruge "manglende distribution" som argument for at kopiere et EA spil...
Gravatar #111 - vandfarve
20. okt. 2009 20:49
Jeg har masser af andre gode forklaringer på, hvorfor vi skal bekæmpe vores strukturmæssige afhængig af fossile brændstoffer. At stoppe klimaforandringer er bare én af de positive effekter.

Ellers er der den klassiske, som er symboliseret ved nedenstående geniale citat skåret ud i pap, så selv amerikanerne kan forstå det:

http://tech.mit.edu/V129/N29/emissionsbill.html skrev:
However, the legislation is absolutely critical to our economic preparedness. It marks the difference between doing things the hard way — when fossil fuels just plain run out on us — and the ...(slightly) easier way — forcing some technological change in advance. Think of it as the difference between fast and slow: The heart attack that freezes our economy in its tracks versus the cancer that we fight with painful chemotherapy to buy ourselves time to say goodbye.

Det er da positivt, at vi forsøger at redde verden - enten for verdens skyld eller for vores eget samfunds skyld, fordi vi alligevel vil løbe tør for fossile brændstoffer.
Gravatar #112 - Clauzii
20. okt. 2009 20:57
Ang. 'Home', synes jeg det var enormt positivt at man havde fået genplantet Syd Koreas skove.

Også positivt, at den ikke nævnte enkelte syndere, men at vi alle på jorden er ansvarlige for fremtiden.

Den største enkelte synder er dog grådigheden, så vi må lære hinanden at 'nok er nok' :)
Gravatar #113 - shantri
20. okt. 2009 21:05
vandfarve (111) skrev:
Jeg har masser af andre gode forklaringer på, hvorfor vi skal bekæmpe vores strukturmæssige afhængig af fossile brændstoffer. At stoppe klimaforandringer er bare én af de positive effekter.

Det her er vi helt enige i ^^
Gravatar #114 - vandfarve
20. okt. 2009 21:32
shantri (113) skrev:
vandfarve (111) skrev:

Det her er vi helt enige i ^^

I så fald får vi begge det, som vi vil have, og det er jo kun positivt! :)
Gravatar #115 - shantri
20. okt. 2009 21:33
hehe god humor ;) sov godt ^^
Gravatar #116 - Caek of Doom
20. okt. 2009 21:46
Jeg er lækker på webcam.
Gravatar #117 - Qw_freak
21. okt. 2009 07:16
Det er dejligt at damer er så opmærksomhedskrævende!
Gravatar #118 - NioBe
21. okt. 2009 08:53
...der har fødselsdag og skal ud og spise god mad...
Gravatar #119 - Slettet Bruger [3556790289]
21. okt. 2009 08:56
Caek of Doom (116) skrev:
Jeg er lækker på webcam.

Det kan man jo ikke se...
Gravatar #120 - terracide
21. okt. 2009 09:07
Strauss (25) skrev:
Terracide har ikke vist sig endnu.

Du bad selv om det 0:)

Terra - Der nu har vist sig...
Gravatar #121 - doh09
21. okt. 2009 10:06
#116 TITS OR GTFO!
Gravatar #122 - Hůňděštějlě2
21. okt. 2009 10:46
vandfarve (108) skrev:
Vi aner ikke, hvad vi laver, og det er virkelig risikabelt at satse på jordens klima. Vi har ingen anelse om konsekvensernes størrelse og ankomst, vi har ikke helt styr på årsagerne, osv. Det er derfor i mine bedre at være "safe than sorry".

Vil det sige at du også lever efter regler i Biblen, koranen og diverse andre religiøse tekster? Du kan jo ikke vide om der findes et helvede. Better safe than sorry, right?

jeg er ked af at sige det, men skrønen om den menneskeskabte opvarmning er ikke andet end religion kombineret med marxistisk antikapitalisme.

Det positive er, at både religionen og marxismen tidligere har tabt til kapitalismen og derfor nok også gør det i denne omgang :)

#112: Clauzii
Grådighed kommer du aldrig af med. Det er en dybt integreret del af menneskets natur og derfor er det langt bedre at skabe et system hvor grådigheden medfører en konstruktiv udvikling, end at forsøge at afskaffe den.
Gravatar #123 - vandfarve
21. okt. 2009 10:54
#122 Du er da velkommen til at snakke med mine kolleger med en anden uddannelse, der mener noget andet. Indtil da får du mig ikke overbevidst med det der FUD...

Come on, marxistisk antikapitalisme. Velkommen til 60'erne?
Gravatar #124 - terracide
21. okt. 2009 11:09
#123:
Hver gang man bringer fakta på banen overfor CO2 tåber så bliver disse ignoreret/negligeret:

Fakta så som:
- At polerne kun har været isdækket 1/3 af Jordens levetid...normen er ISFRI poler.
- At vi har haft ISTIDER med 15 gange højere CO2 niveau end i dag.
- At mennesket kun står for <2% af CO2 udledningen...havet står for +80%.

Andre "sjove" fakta er:

- At Al Gore'ss skræmme C02 grafer er blevet debunket som regnefejl.
(Væk er den skræmmende hockey-graf der ikke havde bund i virkeligheden)
- At INGEN af de klima-modeller der benyttes er fuldstændige.
- ALLE C02 modeller fejler i at forklare "lillle Maunder" (Istid).

CO2 er politik, ikke videnskab...
Gravatar #125 - Hůňděštějlě2
21. okt. 2009 11:46
#123: vandfarve
Hvorfor skal jeg dog snakke med en flok studerende som er enige med dig? Mangler du da selv argumenter?
Du bringer ikke én eneste reelt argument i #123, men nøjes med at appellere til andre menneskers påstande. Det er klassisk ideolog- og religionsargumentation, hvilket man ofte hører fra den fløj, men jeg havde ærlig talt ikke forventet det af dig.
Fremfør dog nogle konkrete argumenter for HVORFOR du mener som du mener. Så er der noget håndgribeligt at diskutere. Blind "rather be safe than sorry" er ikke i sig selv et validt argument, fordi det kan benyttes som argument for alle mere eller mindre tåbelige krav og derfor reelt gør livet umulig at leve.

Historisk set er en stigning af CO2 altid kommet efter en varmebølge. Der er derfor derfor omvendt kausalretning end klimaideologerne ønsker at fremstille det. Som Terra ganske rigtigt siger det: "CO2 er politik, ikke videnskab...".
Lad være med at stole blindt på alt hvad der påstås at være videnskab, for videnskaben er under konstant pres for at blive kapret af ideologier og religioner. Som eksempler kan nævnes "Christian science", feministisk fyring af Helmuth Nyborg, såkaldt antiracistisk modstand mod raceforskning, sovjetisk historieanalyse. osv. osv.
Enhver der har arbejdet med videnskabelig forskning (mig fx) ved at meget videnskab i høj grad er inficeret af ideologi, frem for en ærlig søgen efter sandheden. Nogle gange er det direkte løgn, men ofte er vigtige pointer bare fortiet.
Hvis man ikke er opmærksom på dette og selv går i dybden, bliver man ganske let holdt for nar. Man behøver normalt ikke være ekspert i et emne, for at kunne gennemskue det meste. Lidt selvstændig research og kritisk sans kommer man langt med.

Hvad angår marxismen, så er dit eneste argument, at vi ikke lever i 60erne. Undskyld men jeg troede at du læste et samfundsvidenskabeligt studie og åbenbart fik gode karakterer. Hvordan i al verden kan du så være uvidende om, at Marxismen lever i bedste velgående??? Marxistiske teorier og værdisæt er jo kernen i størsteparten af al postmoderne, vestlig argumentation for statslig kontrol. De har ganske vist ændret retorik sig over årene, men kernen er den samme.
Gravatar #126 - Fjolle
21. okt. 2009 12:25
Synes at det er total positivt at der ikke er nogen af siderne der gider at understøtte deres påstande med kilder :)

Det bliver det nye indenfor videnskab. Dem der kan råbe højest med flest fine ord vinder. Ikke nødvendigvis dem der faktisk kan dokumentere at de har ret ;)
Gravatar #127 - terracide
21. okt. 2009 13:01
#126:
Man skal ikke komme med beviser imod ting, dem der fremsætter påstande skal komme med beviser, men du kan læse mere her:
Klima i fortiden:

http://www.geocraft.com/WVFossils/Carboniferous_cl...
(Læg mærke til Co2 og temepratur IKKE følges ad.)

Sydpolarkappen er kun 5 millioner år gammel:
http://en.wikipedia.org/wiki/Climate_of_Antarctica...

Alle gletchere har trukket sig tilbage efter sidste istid, du ved vi er på vej VÆK fra en istid ikke...= med det bliver sgu VARMERE!!11!!!....

Jeg synes du burde bede CO2-padderne komme med dokumentation der holder...og ikke bare skræmme kampagner baseret på folks uvidenhed og politiske strømminger.

Aå ja og her lidt data om hvor lidt af CO2'en det er folk de whiner over:
http://www.geocraft.com/WVFossils/greenhouse_data....
Gravatar #128 - Fjolle
21. okt. 2009 13:14
Duh. Antarktis var ikke på sydpolen altid, så det er sku et dårligt argument.

Fra din kilde:

http://www.geocraft.com/WVFossils/Reference_Docs/Geocarb_III-Berner.pdf skrev:
This means that over the long term there is indeed a correlation between CO2 and paleotemperature, as manifested by the atmospheric greenhouse effect.

Hvordan du kan konkludere at de ikke følges ad ud fra det har jeg lidt svært ved at forstå
Gravatar #129 - terracide
21. okt. 2009 13:25
#128:
For 5 millioner år siden var den nu, du skal +150 millioner år tilbage før den ikke var i polar området...så hvad med du selv lukkede ædespalten og læste op?
http://www.scotese.com/late1.htm

Jeg venter stadig på dine beviser for at mennesket's CO2 står bag global opvarming....det samme gør resten af verdenen.
Gravatar #130 - mazing
21. okt. 2009 13:29
Clauzii (68) skrev:
Samt et par underskønne kommentare om hvor nice det er at kramme træer :)

Busted in the deed.
Gravatar #131 - Fjolle
21. okt. 2009 13:30
Hmm. Fra din side:
20 million years ago, Antarctica was coverd by ice and the northern continents were cooling rapidly.

Du må altså prøve at se om du kan have den samme holdning i mere end en halv time før du får overbevist nogen :)
Gravatar #132 - terracide
21. okt. 2009 13:34
#131:
Kommer du snart med beviser fætter lort?
For lige nu gør du ikke andet end det du selv brokkede dig over...er det for svært for din lille hjerne at fatte at polarkapper kommer og går...bruger du også Anders And når du skal forklare TCP/IP...eller brugeer du relevante kilder?

Terra -Snak uden om igen og undlad og poste beviser for CO2 løgnen og du har bevist du intet har...prove me wrong!
Gravatar #133 - Fjolle
21. okt. 2009 13:35
Som jeg påpegede i #128 siger din egen kilde at der er sammenhæng mellem co2 og temperatur.

Din tur?

Ps: Jeg plejer at bruge Tanenbaum når jeg skal snakke om netværk :)
Gravatar #134 - gnаrfsan
21. okt. 2009 13:36
Alderen på sypolens iskappe er ikke interessant. Vi kender nemlig kun med sikkerhed til det, der er sket i de sidste ~480.000 år, da det er den dybeste boring.
Gravatar #135 - Caek of Doom
21. okt. 2009 13:47
SlettetBruger (119) skrev:
Det kan man jo ikke se...

SlettetBrugers øjne fejler tilsyneladende ikke noget :D
Gravatar #136 - Qw_freak
21. okt. 2009 13:48
CO2 løgn eller ej, jeg synes det er ærgerligt hvis vi (igen) skal ha oversvømmet lavtliggende områder på planeten fordi polerne smelter, så tror jeg at lige meget hvem af jer der mener at have ret, alligevel vil få svært ved at benytte dette forum når vores hjem bliver oversvømmet!
Gravatar #137 - terracide
21. okt. 2009 13:49
#136:
Kig på Grønland...Danmark får samlet set et udbytte ved en tilbagevenden til normal tilstande.
Gravatar #138 - terracide
21. okt. 2009 13:50
#133:

Som jeg påpegede så kommer du med intet...point proven.
Gravatar #139 - Fjolle
21. okt. 2009 13:54
Tror måske at du har svært ved at læse...

Du skriver:

terracide (127) skrev:
(Læg mærke til Co2 og temepratur IKKE følges ad.)

Jeg læser så kilden, hvor der står:

Fjolle (128) skrev:
This means that over the long term there is indeed a correlation between CO2 and paleotemperature, as manifested by the atmospheric greenhouse effect.

Du skriver:

terracide (127) skrev:
Sydpolarkappen er kun 5 millioner år gammel:

Jeg læser igen din kilde hvor der står:

Fjolle (131) skrev:
20 million years ago, Antarctica was coverd by ice and the northern continents were cooling rapidly.

Så det er vist dig der har svært ved at komme med nogle beviser :)
Gravatar #140 - Qw_freak
21. okt. 2009 13:55
terracide (137) skrev:
#136:
Kig på Grønland...Danmark får samlet set et udbytte ved en tilbagevenden til normal tilstande.

glæder du dig så til at skulle flytte? og tror du vi kan nå at inføre en infrastruktur deroppe som kan bære 5,3mio + flygtninge der i løbet af meget kort tid ligepludselig flytter til grøndland?
Gravatar #141 - terracide
21. okt. 2009 14:00
#139:
Du skulle måske kigge lidt bedre efter:
http://www.geocraft.com/WVFossils/PageMill_Images/...
Gravatar #142 - Slettet Bruger [3556790289]
21. okt. 2009 14:06
Caek of Doom (135) skrev:

^^ der er jo intet at se... 0 ansigt = 0 mulighed for at bekræfte din påstand. eller woo man kan se tshirten buler lidt !!!! w00t. selv /s/ viser ikke så meget! ;)
Gravatar #143 - Fjolle
21. okt. 2009 14:08
Øh.. Jeg gik til kilden til de co2-tal, hvor den quote kom fra, har du noget imod den?

Og det er ikke specielt videnskabeligt at han ikke har usikkerhed på nogle af tingene.

Skulle vi ikke se på de år hvor vi faktisk har nogenlunde sikre data istedet for gætteri baseret på at man har kigget på et par sten, og så se hvad der sker der? :)
Gravatar #144 - terracide
21. okt. 2009 14:22
#143:
Kig på billedet igen og skriv så der ikke er indberegnet usikkerhed...så kan jeg kalde dig en doven idiot der ikke kan læse ;)

Men hvor bliver beviserne af...hvorfor gør du LIGE NØJAGTIGT det du brokkede dig over andre gør (i din optik)?
Gravatar #145 - Fjolle
21. okt. 2009 14:28
Okay, der er sørme usikkerhed på co2, men stadigvæk ikke på temperatur.

Og jeg har linket til kilden på co2-tallene der netop bekræfter at der er sammenhæng mellem temperatur og co2 :) Var det ikke det du ville have?
Gravatar #146 - shantri
21. okt. 2009 14:31
Caek of Doom (135) skrev:

Like the T-shirt though ;)
Gravatar #147 - gnаrfsan
21. okt. 2009 14:46
Hvis man ser på resultatet af Vostok boringen ser det ud til at CO2-mængden afhænger af temperaturen og ikke omvendt.
http://www.usgcrp.gov/usgcrp/images/Vostok.jpg
Læg mærke til at temperaturen falder upåvirket af CO2'en efter sidste varme periode. CO2'en falder efter at temperaturen gør det.

Men det er ikke mærkeligt. Højere temperatur=mere dyreliv. Faldende temperatur=dyrelivet dør ud.
Gravatar #148 - Strauss
21. okt. 2009 14:57
#120:

Hvor er ratingen "Min mor står bag mig og kigger imens jeg åbner et billede af en bar røv" ?
Gravatar #149 - shantri
21. okt. 2009 15:09
gnarfsan (147) skrev:
Hvis man ser på resultatet af Vostok boringen ser det ud til at CO2-mængden afhænger af temperaturen og ikke omvendt.
http://www.usgcrp.gov/usgcrp/images/Vostok.jpg
Læg mærke til at temperaturen falder upåvirket af CO2'en efter sidste varme periode. CO2'en falder efter at temperaturen gør det.

Men det er ikke mærkeligt. Højere temperatur=mere dyreliv. Faldende temperatur=dyrelivet dør ud.

At se på CO2 og temp som isolerede størrelser er naivt og dårlig videnskab. Se på Jorden som en stor organisme... tænk herefter på at de faktorer der påvirker små øko-systemer som en sø eller å. Det er ikke så lige til. Siger ikke der ikke findes sammenhæng, og man rent pædagogisk kan vælge at vise 2 størrelser på den måde, men man må ej forglemme at se tingene i en større sammenhæng.

Engang var vi på røven fordi vi slog regnskoven ihjel... det var ikke sandt.

Så var vi ved at omkomme på at de farlige CFC-gasser. Der ramte de plet

Så var der A-kraft modstand (er der stadigvæk), de er gudskelov på vej tilbage.

Nogle gange rammer de røde djævle plet, andre gange ikke... argumentationen er altid den samme - tør vi lade være??? (spil på frygten... det er et super argument ;)

Gravatar #150 - gnаrfsan
21. okt. 2009 15:16
shantri (149) skrev:
At se på CO2 og temp som isolerede størrelser er naivt og dårlig videnskab. Se på Jorden som en stor organisme...

Det mener jeg nu heller ikke at jeg gør, så jeg går udfra at du til dels giver mig ret.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login