mboost-dp1

det dersens digitalt tv...

Gå til bund
Gravatar #1 - Niversen
1. nov. 2009 17:49
hej... nu hvor så mange andre snakker om digitalt tv ville jeg gerne få stillet et spørgsmål...

jeg har alm tag antenne og kan fint modtage dr1, dr2 og tv2....
listen over tilgængelige kanaler er dog på to sider og hvad kan jeg gøre for at modtage dem?

siden de er listet op, må der vel være en måde man kan købe sig adgang til dem uden at skulle have parabol/box osv...

det er kun mpeg2 dvb-t modtager som er i fjernsynet, men hvorfor kan jeg se alle disse kanaler?
Gravatar #2 - Scherlund
1. nov. 2009 17:54
Nu har jeg ikke særlig meget styr hvordan udbydelsen af dvb-t foregår og den slags. Men kunne det ikke tænkes at du godt kan se en oversigt at tilgængelige kanaler. Men hvis du prøver at se dem vil du få en fejl om at du ikke har rettigheder eller ligende til at se indholdet.

Hvis du vil se digital tv over din tagantenne vil jeg tro at din eneste mulighed er Boxer.

At dit tv "kun" har mpeg2 tuner betyder blot at du ikke kan modtage HD kanalerne.
Gravatar #3 - Riotfellow
1. nov. 2009 17:56
Scherlund (2) skrev:

At dit tv "kun" har mpeg2 tuner betyder blot at du ikke kan modtage HD kanalerne.

Og DR kultur, Ramasjang og DR HD. Med MPEG2 kan man (ifølge reklamen fra elgiganten) kun se dr1, dr2 og tv2.

EDIT:Man kan også se det her.
Gravatar #4 - Scherlund
1. nov. 2009 18:02
Riotfellow (3) skrev:
Scherlund (2) skrev:

Og DR kultur, Ramasjang og DR HD. Med MPEG2 kan man (ifølge reklamen fra elgiganten) kun se dr1, dr2 og tv2

Det vidste jeg så ikke. Takker, man bliver klogere hver dag :)
Gravatar #5 - kimx
1. nov. 2009 18:02
Hvis dit tv kun understøtter MPEG2 så kan du ikke se andet end dr1 dr2 og tv2 fra antennen. De nye dr kanaler bliver sendt i MPEG4.

http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/MUX2.asp
Gravatar #6 - Ronson ⅍
1. nov. 2009 18:32
1) MPEG2 = DR1, DR2, TV 2, Regional-tv

2) MPEG4 = DR K, DR Ramasjang, DR HD, DR Update, Folketings-tv

3) MPEG4 boxer-godkendt = Boxers kanaler

Hvis dit tv er med MPEG2-modtager så kan du ikke se flere end 1) og kun indtil 2012
Gravatar #7 - GormDK
1. nov. 2009 20:27
Scherlund (2) skrev:
Hvis du vil se digital tv over din tagantenne vil jeg tro at din eneste mulighed er Boxer.

Det tror jeg ikke du har ret i.
Hvis man har en almindelig antenne og et fjernsyn (uden indbygget modtager), kan man se fjernsyn hvis man køber en boks og tilslutter den med SCART til fjernsynet og sætter antennestikket i den.
Boxer udbyder så vidt jeg lige kunne se på deres hjemmeside abonnementer, men den omtalte boks kræver intet abonnement eller kort, blot en antenne og et fjernsyn.
Hos mig har vi haft en sådan boks og set digitalt tv med den i omkring et år tror jeg, lang tid før jeg havde hørt om Boxer.
Gravatar #8 - donoe
1. nov. 2009 20:45
Og så må man egentligt håbe at de MPEG-4 "klare" fjernyn og bokse samtidig understøtter HE-AAC til lyd. At dømme udfra brokkeriet på detnyetv-signal.dk virkede det til at mange havde problemer med at få lyd.

Men nogen på DR burde have nogle bank for at sætte bitrate på både lyd og billed på DRHD så lavt... Lige nu svinger billede mellem 3.7 til 4.6 Mb/s, mens audio er 98 kbps og med en sample rate på 24 kHz. Wtf?!
Gravatar #9 - Cloud02
1. nov. 2009 20:59
Ronson (6) skrev:
1) MPEG2 = DR1, DR2, TV 2, Regional-tv

2) MPEG4 = DR K, DR Ramasjang, DR HD, DR Update, Folketings-tv

3) MPEG4 boxer-godkendt = Boxers kanaler

Hvis dit tv er med MPEG2-modtager så kan du ikke se flere end 1) og kun indtil 2012

1 = gratis, ophører med at blive sendt MPEG-2 signal i 2012
2 = gratis
3= månedligt abonnement (fra 50 kr for basis pakke) + halvårlig kortafgift (400kr)
Gravatar #10 - Ronson ⅍
1. nov. 2009 22:17
Mini pakken kostede vist kun 49 kr/måned hvis man meldte sig til i oktober, normalprisen er 89 kr/måned
Gravatar #11 - Dreadnought
1. nov. 2009 22:55
donoe (8) skrev:
Men nogen på DR burde have nogle bank for at sætte bitrate på både lyd og billed på DRHD så lavt... Lige nu svinger billede mellem 3.7 til 4.6 Mb/s, mens audio er 98 kbps og med en sample rate på 24 kHz.

DR har jo kun en MUX til rådighed. Så de er nød til det.
Via YouSee er der et kanont billede og der deler den frekvens med to andre HD kanaler.
Gravatar #12 - Ronson ⅍
1. nov. 2009 23:28
Terratecs program fortæller at Stofa giver den omkring 17 Mbps
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login