mboost-dp1
Dine danske ynglings apps til iPhone/Android
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
I forbindelse med at WP7 bliver "salgsklar" til det Danske marked engang i efteråret, synes jeg det kunne være fedt at vi har så mange danske "must have" apps klar som muligt.
Derfor vil jeg gerne vide hvilke DANSKE apps i bruger mest på jeres iPhones og Android telefoner -- Altså programmer der er specielt relevant for danske brugere, som f.eks. Vejrudsigten fra DMI, eller Rejseplanen.
Derfor vil jeg gerne vide hvilke DANSKE apps i bruger mest på jeres iPhones og Android telefoner -- Altså programmer der er specielt relevant for danske brugere, som f.eks. Vejrudsigten fra DMI, eller Rejseplanen.
Yousee TVguide
Tv2 Nyhederne
Rejseplanen
Bus og Tog
DSB S-tog
Byens Puls
DSB Billet (bruger jeg ikke, men den falder under dine krav alligevel)
Metroen
Kontanter
Natholdet
Det er de danske programmer jeg bruger til hverdag. En del af dem der omhandler offentlig trafik overlapper dog hinanden.
Derudover er der to programmer der godt nok ikke er på dansk, men som dækker et område der nok er overset.
Det drejer sig om:
eMoods Bipolar Mood Tracker
og
Sleep Bot Tracker Log
Jeg kan komme med en lidt mere uddybende anmeldelse hvis du er interreseret. Men kan hurtigt nævne at begge programmer er nogen som både min sygeplejeske samt psykiater er interesseret i. Da de begge giver mulighed for at lave nogle ret detaljerede grafer, samt kan outputte en superpraktisk pdf fil der giver et godt overblik over søvnmønster samt humørsvingninger, ængstelighed o.lign. samt psykotiske episoder...
Tv2 Nyhederne
Rejseplanen
Bus og Tog
DSB S-tog
Byens Puls
DSB Billet (bruger jeg ikke, men den falder under dine krav alligevel)
Metroen
Kontanter
Natholdet
Det er de danske programmer jeg bruger til hverdag. En del af dem der omhandler offentlig trafik overlapper dog hinanden.
Derudover er der to programmer der godt nok ikke er på dansk, men som dækker et område der nok er overset.
Det drejer sig om:
eMoods Bipolar Mood Tracker
og
Sleep Bot Tracker Log
Jeg kan komme med en lidt mere uddybende anmeldelse hvis du er interreseret. Men kan hurtigt nævne at begge programmer er nogen som både min sygeplejeske samt psykiater er interesseret i. Da de begge giver mulighed for at lave nogle ret detaljerede grafer, samt kan outputte en superpraktisk pdf fil der giver et godt overblik over søvnmønster samt humørsvingninger, ængstelighed o.lign. samt psykotiske episoder...
You said it: DMI og Rejsplanen.
Jeg synes dog også at De Gule sider har lavet en fornuftig app til android.
Specielt når det kommer til at finde en bestemt type virksomheder i lokalområddet. Der fejler Google Maps ofte, og giver nogle gange privatadresser på ejeren af det pågældende firma, istedet for at give firmaadressen.
Jeg synes dog også at De Gule sider har lavet en fornuftig app til android.
Specielt når det kommer til at finde en bestemt type virksomheder i lokalområddet. Der fejler Google Maps ofte, og giver nogle gange privatadresser på ejeren af det pågældende firma, istedet for at give firmaadressen.
"Dansk TV Guide", "Bus og tog" og "DSB Billet".
Jeg synes dog mange af de transport apps har utrolig dårlige layouts.
"DSB Billet" kan man nok ikke kopiere, men jeg kunne godt tænke mig et app hvor man kan købe sms billetter igennem.
F.eks. har DSB, NT, Xbus og HT mulighed for SMS billetter. Tror næsten kun det er midttrafik der ikke har længere.
Vejret får jeg fra en eller anden udenlandsk app, da jeg gerne vil have vejret flere steder fra.
Jeg synes dog mange af de transport apps har utrolig dårlige layouts.
"DSB Billet" kan man nok ikke kopiere, men jeg kunne godt tænke mig et app hvor man kan købe sms billetter igennem.
F.eks. har DSB, NT, Xbus og HT mulighed for SMS billetter. Tror næsten kun det er midttrafik der ikke har længere.
Vejret får jeg fra en eller anden udenlandsk app, da jeg gerne vil have vejret flere steder fra.
Jeg synes selv DMI's app er både dårlig og overflødig. I stedet bruger jeg min egen HTML frontend til deres hjemmeside.
I det hele taget glæder jeg mig til fascinationen af apps fortager sig, så det som bør være webapps kan være webapps.
Bortset fra det, så synes jeg da mobilbankerne mangler på listerne. ;-)
I det hele taget glæder jeg mig til fascinationen af apps fortager sig, så det som bør være webapps kan være webapps.
Bortset fra det, så synes jeg da mobilbankerne mangler på listerne. ;-)
myplacedk (10) skrev:Bortset fra det, så synes jeg da mobilbankerne mangler på listerne. ;-)
Jeg kan ikke fordrage Nordea Mobilbanks-app.. Jeg synes det er tyndt at lave en app som bare åbner mobilhjemmesiden.. Og så fatter jeg ikke konceptet med at der skal bruges en mobilkode for at kunne logge ind med nem-id..
Så det kan jeg sagtens undvære..
tazimn (11) skrev:Jeg kan ikke fordrage Nordea Mobilbanks-app
Ja, det er helt klart den dårligste jeg har set endnu. De andre er langt bedre. (I hvert fald dem til Android, jeg har ikke set SDC og BEC's endnu.)
tazimn (11) skrev:Og så fatter jeg ikke konceptet med at der skal bruges en mobilkode for at kunne logge ind med nem-id..
Det er fordi NemID ikke kan bruges på mobiltelefoner endnu, så bankerne må gøre hvad de kan indtil da. Du kan godt få den lange forklaring, men du kan nok også selv finde den hvis du søger lidt. Jeg mener jeg har skrevet den nogle gange her på newz, og det har andre vist også.
myplacedk (12) skrev:Det er fordi NemID ikke kan bruges på mobiltelefoner endnu, så bankerne må gøre hvad de kan indtil da.
Det er jeg godt klar over.. Det jeg bare ikke forstår er at de åbenbart har adgang til nogle ting fra min nem-id! Jeg kan vælge at indtaste mit cpr-nummer eller mit nemid-nr.. Hvis de kan kontrollere for mit nemid-nr kan de vel også kontrollere for om min selvvalgte kode er korrekt.
Ellers har dan-id virkelig ikke styr på deres..
tazimn (14) skrev:kan de vel også kontrollere for om min selvvalgte kode er korrekt.
Ellers har dan-id virkelig ikke styr på deres..
Bankerne kan ikke kontrollere din selvvalgte kode, fordi det må de ikke være i stand til. DanID er på vej med en løsning til den mobile platform, men hvordan den fungerer aner jeg ikke endnu.
Det eneste der ikke er styr på er, at DanID var langsommere end Danske Bank havde tålmodighed til. Så brød de aftalen mellem bankerne og DanID, og misbrugte et API så man kan bruge nøglekortet på mobiltelefonen. Så kunne man vælge mellem at gøre det til en rigtig grim sag, eller lade alle bankerne bruge denne grimme løsning indtil den pæne er klar.
Altså kort sagt. Vi har været det igennem en del gange her på newz.
Forresten.. Kom i tanke om en super dansk app til Android, som jeg bruger jævnligt.
NummerUglen
Med fare for at lyde nedladende, ville denne kunne lade sig gøre at lave til WP7..
NummerUglen
Med fare for at lyde nedladende, ville denne kunne lade sig gøre at lave til WP7..
Byens Puls til Android er en virkelig god app, hvis man er halv-svesker.
Det er også den eneste Android app, jeg savner.
DMI, SMSbillet, DR P3, DR Nyheder, TV 2 Beep, Krak, TjekSupermarked og FredagsRock.
Rejseplanen synes jeg ikke om. Den er sjælden nøjagtig, og jeg ender altid med at finde hjemmesiden og zoome frem og tilage i stedet for.
Jeg er generelt mest til gratis apps og har også flest engelske.
Nu venter jeg blot på en newz-app, eller som minimum en mobilversion.
Og så glæder jeg mig til at se min bank få netbank på mobilen om forhåbentlig ikke så længe.
By the way; er der nogen, der ved om man kan få "swype" (eller noget lignende) til iPhone?
Rejseplanen synes jeg ikke om. Den er sjælden nøjagtig, og jeg ender altid med at finde hjemmesiden og zoome frem og tilage i stedet for.
Jeg er generelt mest til gratis apps og har også flest engelske.
Nu venter jeg blot på en newz-app, eller som minimum en mobilversion.
Og så glæder jeg mig til at se min bank få netbank på mobilen om forhåbentlig ikke så længe.
By the way; er der nogen, der ved om man kan få "swype" (eller noget lignende) til iPhone?
Den findes faktisk allerede til WP7.gnarfsan (29) skrev:Byens Puls til Android er en virkelig god app, hvis man er halv-svesker.
Det er en af Martin Esmann's app.
Windcape (32) skrev:Den findes faktisk allerede til WP7.
Med de samme funktioner? Jeg har endnu ikke fundet en iOS s-togs app, der er halvt så god og funktionel... Det er ikke kun byens puls kortet, vi snakker om her.
Edit: nej, den, du nævner kan ikke i nærheden af hvad den app, jeg nævner kan.
Byens puls til Android har også statusmeddelelser, køreplaner, positionering m.m. Den var guld værd, denne vinter.
@31
Det var jeg på sin vis også klar over jeg prøvede bare at finde ud af om app'et var baseret på ByensPuls1 (ikke at forveksle med ByensPuls2). Eller om det var noget helt tredje...
ByensPuls1 er DSBs side med en oversigt over hvor de forskellige togsæt befinder sig på de forskellige linier (som du nok ved)...
ByensPuls2 er et android app baseret på ByensPuls1, men har derudover også mulighed for at vise hvornår det næste tog kører i hver sin retning, på den nærmeste station, baseret på GPS position.
Der udover er der også mulighed for at se hvornår næste tog kører udfra en liste (inkl. mulighed for nemt at få favoritter til at ligge i toppen) og driftstatus pt...
#28 Ja, men siden virker ikke på iPhone, så derfor er der et iPhone app ved navn "Live S-tog"
Det var jeg på sin vis også klar over jeg prøvede bare at finde ud af om app'et var baseret på ByensPuls1 (ikke at forveksle med ByensPuls2). Eller om det var noget helt tredje...
ByensPuls1 er DSBs side med en oversigt over hvor de forskellige togsæt befinder sig på de forskellige linier (som du nok ved)...
ByensPuls2 er et android app baseret på ByensPuls1, men har derudover også mulighed for at vise hvornår det næste tog kører i hver sin retning, på den nærmeste station, baseret på GPS position.
Der udover er der også mulighed for at se hvornår næste tog kører udfra en liste (inkl. mulighed for nemt at få favoritter til at ligge i toppen) og driftstatus pt...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.