mboost-dp1

DMA2003

Gå til bund
Gravatar #1 - [email protected]
1. mar. 2003 22:02
OMG!

Hvad sker der med Danish Music Awards!?

Har de indgået en aftale med APG om at skulle svine folk der kopierer cd'er eller noget?

Cd'er til eget brug er jo iorden? Så hvorfor går de amok over "Tokes yndlings-hits" ????

Det er jo en parodi!
Gravatar #2 - Xanthia
1. mar. 2003 22:13
Hvad i helvede er det du snakker om??
Gravatar #3 - [email protected]
1. mar. 2003 22:14

Ved du hvad DMA er?
Gravatar #4 - Acro
1. mar. 2003 22:31
#1:
Hvad er der galt med at svine folk til hvis de går noget ulovligt / forkert, føler du dig ramt - eller er der en anden grund som gør at du åbenbart ikke værdsætter dette?

Denne målgruppe burde jo slet ikke eksistere, så altså - der er vel ikke nogen der har noget imod det, og hvis de har - så er det bare synd.

Desuden har du opfattet det helt forkert, DMA arrangeres af IFPI - og APG er hyret af (bl.a.) IFPI, det er altså ikke APG der beder DMA gøre det, men mere sandsynligt IFPI selv.

--
Udover det, er der andre end mig der synes Pernilles kjole (forsangeren fra Swan Lee) var en anelse kort? Hvis jeg nu gætter på at hun havde/har hvide trusser på - kan nogen så verificere dette? ;)
Gravatar #5 - [email protected]
1. mar. 2003 22:35
Måske

Men syntes mere man skulle holde det ved musikken...

Hvis det var mig der var kunster, og der Tim Vladimir stod og sagde de der ting, "Så ka i lære det" Så ville jeg blive en smule pinligt berørt tror jeg.

Kan godt se at det er en åbenlys mulighed for at komme ud med budskabet.

Men syntes altså det er den forkerte måde at gøre det på.

Og har ikke noget i klemme
Gravatar #6 - Acro
1. mar. 2003 22:40
#5:
Det går jo ikke, jeg bifalder ikke selv den holdning jeg nu vil skrive - men skriver den fordi det er sådan "IFPI opfatter verdenen".

IFPI mener at piratkopiering skader musik. Ergo, hvis man piratkopierer kommer der ingen nu musik, musikken dør. DMA er en "musiktalent konkurrence" - som kræver musik.

Det er meget sort/hvidt, med det er sådan de opfatter det, og det er der ikke noget at gøre ved.
Gravatar #7 - Blue.
1. mar. 2003 22:43
Jeg synes nu også det var lidt usmageligt !...
desuden kan man ved selvsyn konstatere at der er en grund til svigtende pladesalg... for hold kæft hvor blev der spillet (bla. nominerede) meget l.o.r.t. :/

Btw. jeg synes da ikke der var noget galt med Pernilles kjole... jeg kan dog ikke verificere dit udsagn Acro ;)
Gravatar #8 - Gruesome

For fanden, nu fortryder jeg helt at jeg ikke så det popfis. Så må jeg jo bare ty til gratis6.dk i aften men ville så gerne ha' set noget live :(

:P~~

[edit]

Ffs, så er http://wank-o-matic.slutmasters.org/ gået i stykker, pis os :D

[/edit]
Gravatar #9 - [email protected]

Enig...

Men tror nu mere at det skader deres sag at de gør så stort et nummer ud af det (ja det er et problem? eller?)

Tror ikke jeg er den eneste som rystede på hovedet 2. gang Tim kom med kommentarer til det emne, og at han blev ved i så lang tid.

(forresten så staves hans navn med 2 M'er?) :o)
Gravatar #10 - Acro
1. mar. 2003 22:52
#9:
Nej, det staves med to r'er, Vladimirr!
Gravatar #11 - The-Lone-Gunman
1. mar. 2003 22:56
Jeg mener det er den rigtige vej frem, det er da LANGT bedre end APG's metoder, så er den slags meget bedre til at få folk til at lade vær'.

Så kan du lære det...
---
Nej, fin kjole... JO de var hvide ;-)
Gravatar #13 - The-Lone-Gunman
1. mar. 2003 23:09

http://dma.tv2.dk/index.php?page=arrangementet se under "Værten"
-------
http://dma.tv2.dk/index.php?page=infoomdma om IFPI
-------
btw... nice at TV2 har en anti www. stil
Gravatar #14 - funkymonkey
1. mar. 2003 23:22
Til os der ikke lige fik set DMA, kan i lige hurtigt opresumere hvad der tilsyneladende forargede nogen?
Gravatar #15 - [email protected]
1. mar. 2003 23:28

En konstant løftet pegefinger over "tokes yndlings-hits" Gennem hele programmet.

Timm Vladimir med en samling brændte CD'er, som han i laaaang tid stod og viftede med, samtidigt med han fyrede en tale af der kunne gøre selv Hitler misundelig...

Hvorefter han slutter af med "Så ka i lære det!"

(Okay, nok _lidt_ overdrevet det med Hitler, men det var tæt på.)
Gravatar #16 - The-Lone-Gunman
1. mar. 2003 23:29

Og der var også andre, fx Sidse Barbett (tror jeg hun hedder), sagde at, hvis man var hacker skulle man hacke sådan at man ikke kunne downloade musik... (flot)
Gravatar #17 - [email protected]
1. mar. 2003 23:35

OMG ja!

Som hun sagde på den mest usammenhængende, og blondine agtige måde jeg nogen sinde har hørt!

"hvis der nu var nogen politisk korrekte hackere derude, så ville i hacke jer ind og gøre sådan så man ikke kunne downloade det dersens musik"

Og så hev ham gutten... Nikolaj Lie Kaas (?) hende væk... Nice
Gravatar #18 - The-Lone-Gunman
1. mar. 2003 23:40

Jep....

*Jeg hacker lige KaZaA så man kun kan downloade lovlige ting ;-)*
-------------
btw, så sagde Malk De kojn "tak til alle som har kopieret vores musik, og tak til dem som har købt vores musik"
Gravatar #19 - [email protected]
2. mar. 2003 00:09

Mon han var sarkastisk...?

Men der er da også en gruppe der ikke har noget imod folk der downloader deres musik? Mener jeg da der er...

Men deres pladeselskab blev sure over det?

dunno...?
Gravatar #20 - The-Lone-Gunman
2. mar. 2003 00:18

Joo... nu skal man jo ikke tage Malk De Kojn aaalt for seriøst...
Gravatar #21 - Wacker
2. mar. 2003 09:57
Jo man skal, for fuck de er fede...

Tag bare mesterværket: Vi tager fuglen på dig, det bliver ikke bedre
Gravatar #22 - west
2. mar. 2003 10:08
17 - Hehe, min kæbe lå på gulvet der ... fuck hvor var hun bare DUM at høre på :)

Jon dummede sig da vist lidt .. "Im just a boy, shes just a girl" ....wtf ??
Gravatar #23 - [email protected]
2. mar. 2003 11:00

Havde da været lidt værre hvis han havde sagt:
"I'm just a girl, and she's just a boy..."

Ved nærmere eftertanke... Det er måske den eneste rigtige måde han kan synge den på!

:o)
Gravatar #24 - TWFH
2. mar. 2003 12:42
Heh, jeg syntes da Sidse Babett Knudsen og Nikolaj Lie Kaas var noget af det bedste ved det show, måske bortset fra Det Brune Punktum. Nå ja, Pernille Rosenmark skæmmede da heller ikke ligefrem udsynet.

Ellers et ynkeligt show, (næsten) lige så dårligt som det de lavede sidste år med Casper Christensen. Kan ikke lige huske hvad det gik ud på, men som altid brillerede den gode hr. Christensen ved ikke at være det mindste morsom under hele seancen. Og hvorfor er Timm Vladimir lige pludselig så populær? Han er jo heller ikke sjov :-(
[edit] og nu må det snart være nok med folk der brokker sig over piratkopierings-flames i medierne. Ti dog stille, vi har hørt det!
Gravatar #25 - Acro
2. mar. 2003 13:20
#24:
Casper Christensen var vært ved filmpriserne på TV2 Zulu, kan ikke huske hvad det præcis hedder - og der mener jeg faktisk han havde nogle morsomme replikker.

Eksempelvis da han fortalte (mht. En kort - en lang) at Jimmy Jørgensen er VVS-mand af uddannelse, og Peter Frödin blot plejer at få andre til at ligge rør ind ... ;)
Gravatar #26 - Acro
2. mar. 2003 13:21
#12, #13:Jeg laver sjov, min pointe er at "stefan" åbenbart ikke ynder at skrive hvilket navn der er med to m'er, og eftersom han selv skriver Tim med et, så synes jeg sagtens at jeg kan joke med hvilket navn han mener.
Gravatar #27 - [email protected]
2. mar. 2003 16:35

øhm..?

Jeg havde skrevet Tim i mine første indlæg...

Da jeg var i slutningen kom jeg i tanke om at det måske var med 2 m'er... Så jeg derfor skrev jeg, at jeg nok havde skrevet hans navn forkert... Må jo hellere rette mig selv inden folk som dig eller Hektor går igang...

:oP

Du kunne vist også blive vært for DMA eller Zulu awards... Du er heller ikke sjov.

:o)
Gravatar #28 - The-Lone-Gunman
28. feb. 2004 22:37
Det er fandma godt at se showet, DMA04, ikke gik ned af den vej i år!!

Jeg takker mange gange for at vi IKKE skulle lide med det som vi så sidste år!
Gravatar #29 - Gruesome
29. feb. 2004 01:18
(selvom det er en gammel tråd)

Jeg synes DMA er noget forkvaklet mht. musik. De repræsenterer kun 3 genrer ud af jeg ved ikke hvor mange. Der bliver produceret så meget godt musik i Danmark, så hvorfor er det kun det der ligger på toppen af pop-listerne vi skal tortureres med _HELE_ showet igennem.

Genrer som jeg synes er blevet glemt er:

Jazz
Metal
De elektroniske

Er vi virkeligt kommet dertil hvor der ikke er plads til andet end pop og det kitche "dansk top", der skal udstilles.
Er jeg den eneste der har det sådan? Kan det passe at niche musik ikke må få noget "live time".
Er ved at brække mig over alt det playback crap. Hvem gider at tage til koncert med nogen som ikke laver andet end at hoppe lidt rundt og mime til en CD...

[/rant]
Gravatar #30 - Yasw
29. feb. 2004 09:43
#29 - Nej bestemt ikke. DMA og lignende prisuddelinger er blot branchen som hylder deres eget musik for at sælge mere.

Der var faktisk en gang for nogen år siden at det danske metal band Withering Surface blev nomineret for et eller andet. Men det var selvfølgelig et eller andet skod band som vandt og 2 måneder gik de i opløsning og man har aldrig hørt fra dem siden.

Så det i går da kæresten gerne ville se det, og man føler sig lidt dum når stort set ikke kender nogen af de nomierede.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login