mboost-dp1

DNS servere

Gå til bund
Gravatar #1 - milandt
9. okt. 2008 18:04
Af en eller anden grund havner jeg fra tid til anden på Open DNS website, ot det irriterer mig en lille smule.

Min umiddelbart løsning er at angive en alternativ DNS server i min router, og kunne i den forbindelse ikke finde ud af hvilke DNS servere f.eks TDC har.

Jeg har internet igennem mit boligselskab, så ved ikke hvilke DNS servere jeg "burde" bruge. Tænker også at det er fordi boligselskabet bruger Open DNS (?) at jeg havner på Open DNS søgeside hver gang jeg skriver et domæne forkert?

Hvor kan jeg finde en liste over alternative DNS servere?
Gravatar #2 - conFen
10. okt. 2008 07:00
TDC DNS:
Primær: 194.239.134.83
Sekundær: 193.162.153.164

Muligvis også 193.88.44.22, men er ikke sikker på om den er blevet lukket endnu.

Hvor du kan finde en decideret liste over alternative DNS servere, må jeg være svar skyldig, men kigger lige lidt mere efter sådan en.
Gravatar #3 - Jonasee
10. okt. 2008 07:40
omkring dns server list tænker du så på noget i stille med den her http://www.dnsserverlist.org/
Gravatar #4 - milandt
10. okt. 2008 07:41
Takker for svar - så må vi se om jeg kan blive fri for OpenDNS :)
Gravatar #5 - milandt
11. okt. 2008 16:05
Nu har jeg tilføjet nye DNS servere til mon router.. hvorfor bliver jeg stadig redirected til OpenDNS reklamefyldte søgeside når jeg indtaster et domæne i adressebaren der ikke findes?!

Max frustrerende.
Gravatar #6 - coday
11. okt. 2008 16:19
Det kan være at de bruger en transparent DNS server (virker på samme måde som en transparent proxy).
Gravatar #7 - milandt
11. okt. 2008 21:08
Jeg har oprettet en profil på OpenDNS nu, tilføjet min IP, og slået typo correction fra. havner stadig på OpenDNS i tide og utide.

Vil meget hellere ind på googles søgeside når jeg skriver forkert :(
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login