mboost-dp1
DNS servere
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Af en eller anden grund havner jeg fra tid til anden på Open DNS website, ot det irriterer mig en lille smule.
Min umiddelbart løsning er at angive en alternativ DNS server i min router, og kunne i den forbindelse ikke finde ud af hvilke DNS servere f.eks TDC har.
Jeg har internet igennem mit boligselskab, så ved ikke hvilke DNS servere jeg "burde" bruge. Tænker også at det er fordi boligselskabet bruger Open DNS (?) at jeg havner på Open DNS søgeside hver gang jeg skriver et domæne forkert?
Hvor kan jeg finde en liste over alternative DNS servere?
Min umiddelbart løsning er at angive en alternativ DNS server i min router, og kunne i den forbindelse ikke finde ud af hvilke DNS servere f.eks TDC har.
Jeg har internet igennem mit boligselskab, så ved ikke hvilke DNS servere jeg "burde" bruge. Tænker også at det er fordi boligselskabet bruger Open DNS (?) at jeg havner på Open DNS søgeside hver gang jeg skriver et domæne forkert?
Hvor kan jeg finde en liste over alternative DNS servere?
TDC DNS:
Primær: 194.239.134.83
Sekundær: 193.162.153.164
Muligvis også 193.88.44.22, men er ikke sikker på om den er blevet lukket endnu.
Hvor du kan finde en decideret liste over alternative DNS servere, må jeg være svar skyldig, men kigger lige lidt mere efter sådan en.
Primær: 194.239.134.83
Sekundær: 193.162.153.164
Muligvis også 193.88.44.22, men er ikke sikker på om den er blevet lukket endnu.
Hvor du kan finde en decideret liste over alternative DNS servere, må jeg være svar skyldig, men kigger lige lidt mere efter sådan en.
omkring dns server list tænker du så på noget i stille med den her http://www.dnsserverlist.org/
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.