mboost-dp1

DR2 - Nu!

Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
23. mar. 2011 22:01
DR2 har en dokumentar om opbevaring om atomaffald her kl. 23.00, onsdag aften.

Titlen er "Into Eternity".

Se den, fordi du kan. Se den, fordi du vil se, hvordan vi løser det uløselige problem på atomkraft. Se den, fordi du gerne vil kunne deltage i diskussionerne i morgen over frokostbordet.
Gravatar #2 - Slettet Bruger [2827441632]
23. mar. 2011 22:07
Dokumentar?

"Into Eternety - The movie"

Er det fulde navn. Det siger jo alt.

Use salt
Gravatar #3 - vandfarve
23. mar. 2011 22:14
SlettetBruger (2) skrev:
Dokumentar?

"Into Eternety - The movie"

Er det fulde navn. Det siger jo alt.

Use salt

DR2 kaldte det en dokumentar, og når jeg ikke har set den inden da, så er det svært at "use salt", mener du ikke?

Vi kan sagtens tage den uden for, hvis du insisterer.
Gravatar #4 - gnаrfsan
23. mar. 2011 22:14
Hmmm hvad har Tjernobyl med opbevaring af radioaktivt affald at gøre?
Gravatar #5 - Alrekr
23. mar. 2011 22:16
gnarfsan (4) skrev:
Hmmm hvad har Tjernobyl med opbevaring af radioaktivt affald at gøre?

Tjernobyl har alt med radioaktivitet at gøre. Alt hvad der er radioaktivt har noget med Tjernobyl at gøre - face it!

(Pga. tidligere erfaringer må jeg fortælle, at jeg i dette indlæg er sarkastisk)
Gravatar #6 - Slettet Bruger [2827441632]
23. mar. 2011 22:17
Ting på der vises på tv skal altid tages med ligeså mange tons salt som Al Gores 'dokumentar'
Da det handler om at vise noget der appellere til så mange som muligt.
Gravatar #7 - vandfarve
23. mar. 2011 22:18
SlettetBruger (6) skrev:
Ting på der vises på tv skal altid tages med ligeså mange tons salt som Al Gores 'dokumentar'

Du ser ikke DR2, kan jeg høre.
Gravatar #8 - vandfarve
23. mar. 2011 22:18
gnarfsan (4) skrev:
Hmmm hvad har Tjernobyldeepthroating med opbevaring af radioaktivt affald at gøre?

Fixed.
Gravatar #9 - gnаrfsan
23. mar. 2011 22:19
vandfarve (8) skrev:
Fixed.

Answer: Everything!

Anyway, at bore radioaktivt affald ned i jorden (bjerge), eller gemme det i miner er ikke nogen ny ide.
Gravatar #10 - zin
23. mar. 2011 23:02
En meget interessant og pessimistisk film om affald. Helt generelt er jeg i mod at gemme atomaffald på jorden. Men desværre er det den eneste umiddelbare løsning.
Gravatar #11 - LinguaIgnota
23. mar. 2011 23:08
Hvorfor får vi ikke bare Søren Huss, det fede svin, til at æde det? Jeg tror ikke, han er ret kræsen.
Gravatar #12 - Windcape
24. mar. 2011 03:52
Jeg synes vi skal lave en film omkring hvor alt vindmølle skrot ender efter de har stået og blevet gennemsyret af salt , vind og vejr i 10 år ude på havet :p

Og om hvor mange kemikalier der bruges til at beskytte vindmøllerne!
Gravatar #13 - gnаrfsan
24. mar. 2011 08:53
Gik du glip af den?

Gravatar #14 - zin
24. mar. 2011 09:00
#12: eller hvad med hydroelektricitets negative effekt på økosystemerne hvori de implementeres? :P
Eller hvor ualmindelig miljøsvinene solceller er?
Gravatar #15 - gnаrfsan
24. mar. 2011 09:13
zin (14) skrev:
Eller hvor ualmindelig miljøsvinene solceller er?

Tjah, nogen har beklædt Avedøre S-togstations tag med solceller, der over de sidste to år har leveret 15.000 KWh. Det kan vel næppe være andet end miljøsvineri. Det batter ikke en skid.
Gravatar #17 - gnаrfsan
24. mar. 2011 14:55
LinguaIgnota (11) skrev:
Hvorfor får vi ikke bare Søren Huss, det fede svin, til at æde det? Jeg tror ikke, han er ret kræsen.

Fordi risikoren for at han muterer og får superkræfter gør det til en mere attraktiv løsning at opbevare affaldet i kiosken på Nørreport station.
Gravatar #18 - Slettet Bruger [2827441632]
24. mar. 2011 14:57
RADIOACTIVE PEADOPHILE MAN
Ville være mit navn

http://newsthump.com/2009/03/05/radioactive-paedop...
Gravatar #19 - Fjolle
24. mar. 2011 15:25
Sanity (16) skrev:
Atomkraft og moral @ information.dk

Idioten der skrev artiklen skrev:
Jeg har hørt og forstået... selv om jeg ikke helt forstår...

ಠ_ಠ
Gravatar #20 - gentox
24. mar. 2011 16:11
#1 Skal tidligt op, så var gået i seng da du skrev din post, så vil da se om jeg ikke kan se den på DRNU.
Gravatar #21 - BlackFalcon
24. mar. 2011 16:59
Se #13
Gravatar #22 - Fjolle
24. mar. 2011 17:23
Uhm. Har set 4 minutter. Beskrivelsen af videoen fejler grusomt, men er det ikke dette han snakker om?

Han siger: "Work began in the 20th century when i was just a child."

Hvis han ikke han holde sig til sandheden i de første 10 sekunder af hans film, hvorfor skal jeg så se den?
Gravatar #23 - gentox
24. mar. 2011 17:45
Øhm, hvor er usandheden?
Vi er i det 21 århundrede nu, og jeg er selv født i det tyvende, som jeg også forventer du er?
Gravatar #24 - Fjolle
24. mar. 2011 17:50
At de ikke startede på at bygge den før i 2004. Og at lave en pointe af at den ikke bliver færdig inden 2120 er også lidt tynd.
Gravatar #25 - Tukanfan
24. mar. 2011 18:00
Det er da bedre at gemme det i jorden, end at sende det til [url=
Gravatar #26 - Chewy
24. mar. 2011 18:32
@16
Atomkraft og moral @ information.dk

Interresant artikel, syntes at følgende er værd at quote:

Filosoffen Karl Popper formulerede engang en slags moralsk princip for, hvilke ændringer i samfundet, som kan retfærdiggøres og hvilke som ikke kan. De uberettigede ændringer brænder alle broer bag sig og hindrer os i at tage et skridt eller to tilbage for at korrigere eventuelle fejltrin og fejl. De forsvarlige ændringer giver vores børn og børnebørn en mulighed for at efterprøve og genoverveje dem. Utopisk social ingeniørkunst kaldte Popper for en uberettiget metode til forandring social ingeniørkunst i små skridt kaldte han for en forsvarlig.

En udbygning af atomkraft er i dette perspektiv et perfekt eksempel på førstnævnte, forstået som en gennemgribende forandring af samfunds og biosfæren, der ikke kan fortrydes af hverken os selv eller fremtidige generationer.

Man kan selvfølgelig hævde, at mange andre sociale ændringer også har utopisk karakter i den forstand, at de er vanskelige eller endda umulige at rulle tilbage, men intet kan i omfang og varighed måle sig med de forandringer i menneskers levevilkår, som atomkraft indebærer.

Det samme gør sig så også gældende for brug af fossile brændstoffer.

Som jeg ser det handler det om at sætte worst case scenario op over for worst case scenario.
For lige meget hvor lille chancen er for at det skulle ske, så har historien gang på gang vist at worst case scenarios hænder. Det er bare et spørgsmål om hvor mange steder man har (i dette tilfælde) A-kraftværker kontra hvor lang tid der går.
Gravatar #27 - Bllets
24. mar. 2011 18:40
SlettetBruger (6) skrev:

Meget interessant det kommer fra dig, taget i betragtning af det mundlort du prøver at få os til at tro på =)
Gravatar #28 - Slettet Bruger [2827441632]
24. mar. 2011 18:58
Bllets (27) skrev:
Meget interessant det kommer fra dig, taget i betragtning af det mundlort du prøver at få os til at tro på =)

Herinde bliver der svaret igen, det gør der ikke på tv ^^
Gravatar #29 - Makey
24. mar. 2011 19:39
Jeg synes ikke man kan sammenligne denne dokumentar med Al Gore. Al Gore forsøger at forkynde den endegyldige sandhed. Hvad jeg ser i denne film er en fortælling om hvad Onkalo går ud på. De siger ikke at de har fundet svaret på den evige energikilde, faktisk tværtimod nævner de selv at de kun kan komme af med en brøkdel af affaldsmængden jorden producerer i øjeblikket i deres 'lille' anlæg.
Gravatar #30 - Slettet Bruger [2827441632]
24. mar. 2011 19:54
Makey (29) skrev:
Al Gore forsøger at forkynde den endegyldige sandhed.

Du mener; løgne for at tjene penge...
Gravatar #31 - Makey
25. mar. 2011 00:26
SlettetBruger (30) skrev:
Du mener; løgne for at tjene penge...

Ja, det kan du godt kalde det. Jeg ser ham mest af alt som endnu en religiøs forkynder, en dommedagsprofet hvis du spørger mig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login