mboost-dp1
Dress code
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Body Art - Of course our dress code prohibits tattoos. They can be seen as unprofessional, low-class and ignorant , and at no time may a consultant have a visible tattoo. Read details about why most corporations prohibit tattoos.
Oookay...
Hvis man kan se personen ikke føler sig hjemme i et jakkesæt så har det den stik modsatte effekt på mig... Jeg får fornemmelsen af at han/hun ikke er særlig dygtig men kompenserer for det ved at se prof ud.
Jeg valgte et job fra til fordel for mit nuværende lige da jeg var udlært.. Der var ellers god mulighed for udvikling og rejser rundt i verden, men en 1st/2nd level supporter skal fanme ikke rende rundt i jakkesæt, medmindre personen har lyst til det..
Jeg valgte et job fra til fordel for mit nuværende lige da jeg var udlært.. Der var ellers god mulighed for udvikling og rejser rundt i verden, men en 1st/2nd level supporter skal fanme ikke rende rundt i jakkesæt, medmindre personen har lyst til det..
Jeg kendte en som havde arbejdet i Tyskland tilbage i sen-80'er/tidlig-90'er. Han havde oplevet at blive ringet op af en kunde som skulle have noget en lørdag. Så han smuttede ud og afleverde det om lørdagen i "civil" påklædning. Kunden mistede tilliden til ham efter dette - på trods af at han mandag-fredga altid var i jakkesæt.
Jeg kendte en som havde arbejdet i Tyskland tilbage i sen-80'er/tidlig-90'er. Han havde oplevet at blive ringet op af en kunde som skulle have noget en lørdag. Så han smuttede ud og afleverde det om lørdagen i "civil" påklædning. Kunden mistede tilliden til ham efter dette - på trods af at han mandag-fredga altid var i jakkesæt.
Personligt ville jeg slet ikke arbejde for firmaer med sådan en holdning.
Jeg vil til hver en tid hellere hyre/arbejde sammen med en person der bare er sig selv end en der prøver at fremstå som mere end han er/kan.
Med det sagt, så overvejer jeg da mit tøjvalg når jeg skal ud til kunder, så jeg ikke møder op i en gammel slidt DAD trøje.
Personligt ville jeg slet ikke arbejde for firmaer med sådan en holdning.
Jeg vil til hver en tid hellere hyre/arbejde sammen med en person der bare er sig selv end en der prøver at fremstå som mere end han er/kan.
Med det sagt, så overvejer jeg da mit tøjvalg når jeg skal ud til kunder, så jeg ikke møder op i en gammel slidt DAD trøje.
På mit arbejde er der kunder hvor det vi bliver bedt om at tage hjem og skifte hvis vi ikke har jakkesæt på. Og det er kunden der beder os om det.
Samtidig er der kunder som helst er fri for at vi render rundt i det stive puds.
På min arbejdsplads er det altid på kundens præmisser.
Derfor er der en dresscode som siger at "pæne bukser og en nystrøget skjorte er påkrævet".
Men det er mere for at vi kan sikre at kunder der kommer på besøg ikke bliver mødt af slidte jeans og kortærmede t-shirts.
Summasumarum!
Det kommer helt an på hvilke slags kunder en virksomhed har og hvor meget de ansatte er eksponeret over for disse.
Samtidig er der kunder som helst er fri for at vi render rundt i det stive puds.
På min arbejdsplads er det altid på kundens præmisser.
Derfor er der en dresscode som siger at "pæne bukser og en nystrøget skjorte er påkrævet".
Men det er mere for at vi kan sikre at kunder der kommer på besøg ikke bliver mødt af slidte jeans og kortærmede t-shirts.
Summasumarum!
Det kommer helt an på hvilke slags kunder en virksomhed har og hvor meget de ansatte er eksponeret over for disse.
tazimn (14) skrev:Summasumarum!
Og hvad det er man laver...
Hvis kunde besøget består af et møde, er det vel fint med et jakke sæt, men hvis man skal rundt og kravle på (et tit beskidt) gulv for at sætte computere og andet udstyr op er det nok mindre optimalt...
Vi har ikke. Og uden at være 100% sikker, skulle jeg mene det samme gør sig gældende for hovedkvarteret (Redmond, if anyone was in doubt).arne_v (5) skrev:De fleste arbejdspladser har faktisk dress code, men ikke alle har den skrevet ned.
Dress-code for visse arbejdspladser kan godt give mening (jeg var på KPMGs kontor i dag, det lignede at de havde dress-code!), og måske også for en del slags konsulenter.
Men inden for IT, er altså det hat og briller!
Pink Shirts... Nikolaj Sonne anyone?-)arne_v (11) skrev:Citat fra Burlesson:
Personlig har jeg ikke et problem med skjorte og jakkesæt. (Men det er min bedre halvdel tilgengæld). Så det er ikke noget jeg går i til hverdag.
Det vil også virke forkert i et kontor hvor jeans og t-shirt er standarden ;-)
(Og der er morgenmad på arbejde -- det definere lidt ligesom det stadie folk er i når de møder :p)
http://careers.microsoft.com/careers/en/in/applyov...
siger:
http://careers.microsoft.com/careers/en/in/applyov...
siger:
Dress for success.
Be smart and dress smart. While the dress code in our offices is casual, we take the interview and selection processes very seriously so we recommend you wear business attire for your interview.
Windcape (17) skrev:Og uden at være 100% sikker, skulle jeg mene det samme gør sig gældende for hovedkvarteret (Redmond, if anyone was in doubt).
Det er almindelig kendt at MS har casual dress code, men det er ikke det samme som at der ikke er skrevet noget ned (evt. med visse restriktioner).
Da jeg sad i en anden afdeling deltog jeg af og til i bankmøder. Og det var banken der var kunden. Der ville jeg gerne gøre et godt indtryk, men selvfølgelig også et passende indtryk. Jeg var hverken sælger eller nogen form for leder, men rolle var at være "teknisk ekspert" - dvs. nørd.
Så jeg mødte op iført skjorte. Men ikke slips - det synes jeg ville virke utroværdigt for en tekniker.
(Firmaets dress code appellerer sådan set bare til sund fornuft, og gør opmærksom på risikoen for at blive set af kunder selv hvis det ikke er normalt.)
Så jeg mødte op iført skjorte. Men ikke slips - det synes jeg ville virke utroværdigt for en tekniker.
(Firmaets dress code appellerer sådan set bare til sund fornuft, og gør opmærksom på risikoen for at blive set af kunder selv hvis det ikke er normalt.)
Jeg har aldrig arbejdet på en arbejdsplads med dess code, men det ligger jo altid i luften at man ikke møder op i joggingdragt til forretningsmøder. Man viser jo også respekt for det, man arbejder med ved at tage møderne seriøse og gøre noget ud af at man ser ud som om man har styr på sit liv og situationen.
Grooming - All hair must be neatly groomed. Females with facial hair are required to shave before any on-site engagements. You should always shave legs and exposed armpits.
HAHAHA, der er da heller ikke noget mere klamt end behårede kvinder.
HAHAHA, der er da heller ikke noget mere klamt end behårede kvinder.
Sort t-shirt med et eller andet stille og roligt foran.
Eks. en DC t-shirt.
http://www.skatekids.se/product_images/k/029/dc_ki...
Eks. en DC t-shirt.
http://www.skatekids.se/product_images/k/029/dc_ki...
Jebus, har i læst det hele?
Good times!!!
Grooming skrev:If you have been working all night and have an early morning meeting, you can use an anti-inflammatory hemorrhoid cream (e.g. Preparation H) to quickly shrink those unsightly puffy bags under your eyes. Just carefully dab the roid cream on your lower eyelids (being careful not to get any in your eyes) and you will look fresh and well-rested.
Good times!!!
Windcape (17) skrev:Dress-code for visse arbejdspladser kan godt give mening (jeg var på KPMGs kontor i dag, det lignede at de havde dress-code!),
De har på KPMG's kontor her i Dubai.
Vi vil gerne have casual påklædning, men programmørerne fra Indien møder altid op i skjorte og slips. På trods af, at vi ingen kundekontakt har.
fjols (32) skrev:De har på KPMG's kontor her i Dubai.
Vi vil gerne have casual påklædning, men programmørerne fra Indien møder altid op i skjorte og slips. På trods af, at vi ingen kundekontakt har.
Hvis man gerne vil være pæn i tøjet og gøre et indtryk på chef og kolleger, erdet jo den nemmeste udvej.
Helt sikkert, men tror også det er for at gøre indtryk på alle på deres vej. De vil gerne se ud som om de er vigtige.
Når buddet nede fra supermarkedet så tropper op i samme outfit, så ser det pludselig ikke så vigtigt ud.
Pointen var også mest, at man nemt kan overdresse til jobbet. Som kodeabe er dresscode knapt så vigtigt, som for en supporter med kundekontakt efter min mening.
Når buddet nede fra supermarkedet så tropper op i samme outfit, så ser det pludselig ikke så vigtigt ud.
Pointen var også mest, at man nemt kan overdresse til jobbet. Som kodeabe er dresscode knapt så vigtigt, som for en supporter med kundekontakt efter min mening.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.