mboost-dp1

du dør når du er ædru!

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
23. mar. 2008 22:47
Ja måske lidt grov overskrift, men i følge DR 2 tager man altså skade hver gang man bliver ædru, men er det virkelig så slemt som de siger?

Jeg har ellers altid troet man blev dum mens man er beruset, men nej videnskaben har talt og det er når man er ædru!

Din hjerne tager skade, hver gang du bliver ædru. Den hjerneskade kan gøre dig til alkoholiker. Hvad gør det ved os, at vi allerede begynder at drikke som teenagere i Danmark? En ting er at vores indlæringscenter rent fysisk skrumper - en anden og endnu farligere ting er, at vores hjerne tager skade hver gang vi bliver ædru. En hjerneskade, der gør os til alkoholikere www.dr.dk/videnom.
Sendt første gang 13.1.
Gravatar #2 - milandt
23. mar. 2008 23:48
Så løsningen er ikke konstant at skifte mellem ædru og beruset hele tiden, men simpelthen konstant at være i beruset tilstand? .. lidt som på HTX?
Gravatar #3 - buch
24. mar. 2008 23:10
Jeg tror også at jeg permanet vil være fuld i stedet for ædru, det jo farligt andet!
Gravatar #4 - Magten
25. mar. 2008 05:39
Kom ikke og sig drukferier er farlige så !
Gravatar #5 - BurningShadow
25. mar. 2008 07:04
Man bliver alkoholiker af at være ædru? Den havde jeg sgu ikke lige set komme...

Aldrig mere udrukken!
Gravatar #6 - Windcape
25. mar. 2008 07:30
Så DRs logik er at man ikke bliver alkoholiker hvis man IKKE bliver ædru..

Det skal klart overvejes.
Gravatar #7 - cazotaro
25. mar. 2008 12:19
Men bliver man ikke konstant lidt ædru når man er stiv? en brandert skal jo holdes ved lige..
Gravatar #8 - gentox
25. mar. 2008 12:55
Dvs. at den ældre herre der ligger foran min lokale Aldi, og lugter af gammel urin, faktisk lever sundere end alle os andre, der kun drikker engang i mellem?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login