mboost-dp1

EFnet ustabilt?

Gå til bund
Gravatar #1 - Xanthia
5. aug. 2003 08:56
Hvad i himlens navn er det der er foregåret på EFnet siden kl. 02.15 i nat?

Nu er jeg røget af tre gange siden kl kvart over 2 i nat, hver gang med "[10053] Software caused connection abort", og hver gang tog det mig over 10 min. at finde en server jeg kunne komme på.

Jeg savner en forklaring på hvad problemet er.

Anyone?
Gravatar #2 - Xanthia
5. aug. 2003 09:07
Citat fra #newz.dk:

"
[10:53] loadet -----------------------------------------------------------
[10:53] loadet We just suffered a huge DDOS attack stretching to most servers. at this time , VERY FEW are acception external connections. at 8:20PM EDT, 03/08/04, we have 2 CA servers up, and are looking for any others that are alive.... big things happening right now. just sit tight and all will be fixed
"

håndtegn og streetrespect
Gravatar #3 - Yasw
5. aug. 2003 12:42
Med al respekt for personen bag dette citat, må jeg lige smidde denne quote op. Altså, en kommentar til DDoS angrebet på EFNet serverne.

[14:41] "vi vandt, nu har vi bare ikke nogen vi kan chatte med"
Gravatar #4 - El_Coyote
7. aug. 2003 21:31
nåhva, den kanal jeg har siddet på er der ingen der har haft problemer. og jeg har hellerikke mærket noget til det.

må være ret lokalt.
Gravatar #5 - Yasw
7. aug. 2003 22:00
#4 - Enten har I været på kanalen, brugt meget ukendte servere eller alle har brugt den samme server. Det var ihvertfald alle de store servere og de store hubs som blev angrebet, hvilket resulterede i et utal af netsplits - som egentlig var hovedproblemet.
Gravatar #6 - El_Coyote
10. aug. 2003 10:47
jeg brugte efnet.skynet.be

og folk bruger masser af forskellige servere
Gravatar #7 - DUdsen
10. aug. 2003 12:57
#6 min opfattelse vat at den oversøiske del af EFNET(canada og USA) gik i totalt smadder mens vi i europa ikke så de store problemer ud over at de norske servere røg af(men det er jo ikke ligefrem en usedvanlig begivenhed).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login