mboost-dp1

Ekstern harddisk fra FAT32 til NTFS, det virker ikke på min mac?

Gå til bund
Gravatar #1 - Jonasdonbaek
2. mar. 2010 00:48
Hej :)

Jeg spurgte tidligere om dette.
Jeg har nu formateret systemet til NTFS, men hvis jeg vil smide filer over på harddisken fra min Mac, så får en jeg fejlmelding som siger at jeg ikke kan flytte filen fordi [Harddisk navn] ikke kan ændres.
Wtf?

Kan i hjælpe? :)
Gravatar #2 - Killa
2. mar. 2010 01:35
Mac OS kan godt læse en NTFS partition, men jeg er rimelig sikker på at det ikke kan skrive til den.

Skal du skrive til den fra Mac OS kan du bruge FAT eller HFS. FAT er dog begrænset til 4 GB filer og HFS kan ikke læses i Windows.

Der findes dog drivere der skulle kunne supporte NTFS skrivning i Mac OS og HFS i Windows, men hvor godt de virker ved jeg ikke.
Gravatar #3 - fjols
2. mar. 2010 01:38
Fordi NTFS er noget skrammel som ikke er egnet til andet end Windows.

Det lyder som om Mac ikke har NTFS skrive support, hvilket dette vist understøtter meget godt.
Gravatar #4 - Jonasdonbaek
2. mar. 2010 07:19
KILLA (2) skrev:
Mac OS kan godt læse en NTFS partition, men jeg er rimelig sikker på at det ikke kan skrive til den.

Skal du skrive til den fra Mac OS kan du bruge FAT eller HFS. FAT er dog begrænset til 4 GB filer og HFS kan ikke læses i Windows.

Der findes dog drivere der skulle kunne supporte NTFS skrivning i Mac OS og HFS i Windows, men hvor godt de virker ved jeg ikke.

Har du et link til nogle af dem? :)

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login