mboost-dp1

en lille sjov side... keystrokes tæller

Gå til bund
Gravatar #1 - tecato
9. maj 2004 23:28
jeg er selv lige blevet tilmeldt denne service, hvor et lille program på ca. 50kb ligger og systray'et og tæller dine anslag på keyboardet, og sender det til en side på nettet. Syns bare en newz.dk tastegruppe ville være enhygge ting... hvor man kan se hvilken nørd der river mest i tasterne til hverdag... gruppen er oprettet af en venlig sjæl ved ik lige hvem, men jeg har dog set den findes... http://dolphin.twistification.net/team.php?tid=219... ... program og tilmelding sker direkte på siden og er ganske gratis :)
Gravatar #2 - blackthorne_dk
10. maj 2004 06:39
jeg bryder mig ikke om, at de ikke har et eneste sted på deres site, nævnt noget om sikkerhed i systemet?

Jeg har det fint med at klienten sender en beregnet statistik, men hvis den sender karaktererne on the fly vil jeg kraftigt fraråde alle til at deltage, da det så ville kunne sende koder mm til 3. mand.
Gravatar #3 - Pally
10. maj 2004 06:59
En program der overvåger mine keystrokes og sender info ud på nettet... ALDRIG om jeg ville røre det crap med en ildtang. Det skriger til Himlen om at blive misbrugt (men jeg er måske bare blevet gammel, kynisk og mistroisk)
Gravatar #4 - blackthorne_dk
10. maj 2004 09:16
#3: det kan skam sagtens laves så det ikke kan misbruges, men jeg ser ingen dokumentation for at man overhovedet har forsøgt?
Gravatar #5 - Infophreak
10. maj 2004 13:23
Hvis folk er så fscking paranoide så installer dog ethereal og kig efter, hvad det er, den sender.
Gravatar #6 - amokk
15. maj 2004 23:29
#5 vil da gerne prøve programmet, hvis du laver et screenshot af trafikken først
Gravatar #7 - Scotty
16. maj 2004 23:10
Det lyder som om i er bange for trafikken? Er I ulovlige eller hvad stikker der lige under jeres udsagn? Ethereal holder!
Gravatar #8 - blackthorne_dk
16. maj 2004 23:42
trafikken generer mig ikke, men mine dokumenter og mit rootpass, sendt over nettet i en form så det kan læses gør...
Gravatar #9 - Scotty
17. maj 2004 00:44
Og hvorfor skulle det lige blive sendt?
Gravatar #10 - Pally
17. maj 2004 07:02
#7 Scotty:
Et program der checker mine keystrokes, checker som følge deraf osse i princippet mine passwords. Allerede dér siger jeg stop.

At selve programmets funktionalitet er totalt intetsigende og uden værdi cementerer bare min beslutning.

#9 Scotty:
[Og hvorfor skulle det lige blive sendt?]
Næh, og hvorfor skulle nogen dog lave vira og orme??? Ok, seriøst. Sandsynligheden for at programmet er lavet af nogle geeks for sjov er ret høj; MEN siden programmet ikke har nogen som helst værdi for mig, så vil jeg ikke løbe den (minimale) risiko, at det er en forklædt backdoor/keylogger/spyware.
Gravatar #11 - blackthorne_dk
17. maj 2004 14:14
Selv om gutten der har skrevet programmet, måske ikke har tænkt på det, kan det jo godt være at det kan sniffes alligevel af 3-mand. Hvis programmet f.eks sender en tabel en gang om dagen, med

a: 434stk.
b: 243stk.
c: 443stk.

ville det ikke umiddelbart kunne lade sig gøre at sniffe, men sender den nu det som en liste af karakterer, i den rækkefølge de er tastet ind, er den grum. :(
Gravatar #12 - amokk
17. maj 2004 17:33
hvis man kører programmet, ser det ud som om den blot har en counter som går op hver gang en tast trykkes (repeats tæller ikke)

hvis man trykker på ikonet i tray, kan man vælge at sende sin puls, dvs. sende antallet af keystrokes og nulstille tælleren... så det ser ikke ud som om det er andet end antallet den sender.
Gravatar #13 - Acro
23. maj 2004 16:40
Tror I selv, at den sender alle tastetryk?

I så fald får man også et forøget Internetforbrug, hvis jeg tænker på, hvor meget jeg dagligt skriver på mit tastatur, hvor kommunikationen ikke nødvendigvis er via Internettet i forvejen.

Programmet står og tæller sammen og reagerer vel bare på alle tastetryk og ignorerer hvilken tast, der er tale om. Antallet sendes så i et interval man selv vælger.
Gravatar #14 - amokk
23. maj 2004 18:47
#13 netop, har godt nok ikke kigget selve trafikken igennem, var for doven, men det ser sgu fint nok ud det prog
Gravatar #15 - Wolly
23. maj 2004 19:24
Hvis man endelig ville lave et program der loggede alle folks tasteslag på keyboardet, og ikke kun antallet, ville det så ikke være temmelig dumt at skjule det i et program der tæller anslag???

:-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login