mboost-dp1

En naturvidenskabs-vits

Gå til bund
Gravatar #1 - Mozez
16. aug. 2002 13:33
En biolog, en fysiker og en matematiker sidder og betragter et hus. Der går to personer ind i huset og der kommer tre ud.
Biologen siger: "De har formeret sig!", fysikeren siger: "Det er optisk bedrag!" og matematikeren siger: "Hvis der går en person ind i huset er det tomt!".

Fik du pointen?
Gravatar #2 - SnoTz
16. aug. 2002 13:34
Gik den ud på om nogen ville svare på den tomme box?
Eller om noget kan opstå af intet?

NU ER DEN DER...den er da sjøøøv nok

[DA DETTE INDLÆG BLEV SKREVET VAR DER KUN ET TOMT INDLÆG!]
Gravatar #3 - BurningShadow
16. aug. 2002 13:34
Nej hvor var den sjov...
Hvad med at poste den, så vi alle kan læse den...
Gravatar #4 - Mozez
16. aug. 2002 13:36
Relax hoveder!
Gravatar #5 - BurningShadow
16. aug. 2002 14:00
…det ser ud til at jeg havde ret i at den var sjov, og det endda før du havde postet den.
Jeg holder på at matematikeren har ret, fordi hans påstand kan dokumenteres ved brug at simpel fornuft, og en lommeregner, for de matematisk svage.
Gravatar #6 - funkymonkey
16. aug. 2002 16:03
de 2 første er teorier, hvor den sidste kan bevises derfor roxor vi matematikkere.
Længe leve matematikken og matematikkere, tror i newz.dk ville havde eksisteret uden matematikkens grundprincipper.

"verden uden matematik"

person1: du sagde jeg ville få mange katofler for mellem penge
person2: ja men du gav mig kun lidt penge
person1: det var altså mellem penge!
Gravatar #7 - nihil
16. aug. 2002 16:09
øhhmm...i matematikken er der faktisk også noget der hedder omstændigheder, under visse omstændigheder kan visse ting ikek forekomme, og visse regler bliver sat ud af spil under visse omstændigheder.

Men eller er joken da meget sjov.

Og jo, KUN fysikeren og biologen har faktisk ret...
Gravatar #8 - funkymonkey
16. aug. 2002 16:15
7#
hvad kommer der før 0....-1 derfor er der-1 person i huset, det kan alle da se
Gravatar #9 - BurningShadow
16. aug. 2002 16:18
…og under visse omstændigheder (som dem der hersker på newz.dk) staves ordet ”ikke” på en lidt anden måde, nemlig ”ikek”.

Og #8 har fuldstændig ret. Der er -1 person i huset, så hvis der går en derind, så siger du (-1)+1=0 Dette er simpel matematik, hvis du ikke kan se det, så gør som jeg skrev i #5: Brug en lommeregner.
2-3+1=0
Gravatar #10 - funkymonkey
16. aug. 2002 16:29
Men det kunne jo også tænkes at der i forvejen var personer i huset, dem kalder vi så X og det kendte antal kaldes A.

nuværende antal personer i huset: A
ukendt antal af personer i huset: X

A=X+2-3=A-1
Gravatar #11 - BurningShadow
16. aug. 2002 16:37
For at vi kan finde ud af om hvorvidt dette er tilfældet skal vi vide hvor længe de har opserveret huset. Hvis de kun har opserveret huset i en kortere periode, så er det naturligvis en mulighed. Har de derimod opserveret huset gennem længere tid, så falder sandsynligheden for at dette er tilfældet, da det må betegnes som værende usandsynligt at folk befinder sig indendørs, uden på noget tidspunkt at stikke næsen udenfor. Dette kræver så igen at vi kender deres interesser, da nørder nok tilbringer mere tid indendørs, end f.eks. wiccanere.
Gravatar #12 - funkymonkey
16. aug. 2002 16:42
11#
Prøv at skrive en matematisk ligning over det :-)
Gravatar #13 - sim
16. aug. 2002 19:11
#11 BurningShadow:

Kan du sige b!!!
Gravatar #14 - BurningShadow
16. aug. 2002 19:15
Nej, der hvor jeg gik i skole, kom vi aldrig længere end til ”a”.
Gravatar #15 - Mozez
16. aug. 2002 20:39
Jeps, funkymonkey og BurningShadow har fået fat i den. "Moralen" er nemlig at matematikere kan regne med fortegn.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login