mboost-dp1

Find en sang-tråden

Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
29. aug. 2009 15:03
'Ep 'ey!

Indledning

Nu har jeg haft sagen på hjernen hele dagen uden at kunne gætte eller finde den på Google efter utallige søgninger.

Derfor er tiden nu inde til, at vi på Newz.dk skal have en helt officiel "Hjælp mig med at finde den her sang, og så får du min førstefødte søn eller datter efter eget valg samt en Informativ-rating"-tråd.

Det er til mig, dig og særligt din næste, som er ved at blive sindsyg af at have en sang på hjernen, som vi ikke selv kan gætte. Som den første poster lægger jeg ud med mit problem:

Sangen - med tryk på EN!

Jeg leder efter en særlig club- eller house-sang, som jeg har hørt et par gange, men som ikke er så kendt, da den ikke er poppet nok til at køre på P3, 100FM eller The Voice. Den er meget instrumental, forstået således, at der vist er brugt en del syntizer og ikke forfærdelig meget sang.

Jeg kan huske to dele af den - den instrumentale, som nogenlunde således (og nej, jeg kan hverken noder eller er et musikgeni, så bær lige over med mig, tak) og den lyriske, som kommer længere nede:

- De de deeeee de deeee de deee de de deeee (Og fortsætter sådan et par loops) (Syntized fløjtemelodi)

- En kvinde synger noget, som jeg slet ikke kan udrede nu. (Måske noget med "then here we go")

- En mand synger/taler noget i retningen af "It is our main - philosophy" (Med vægt på ordet "philosophy", som er det eneste, som står virkelig klart!)

- Og så starter bassen med at pumpe.

Anyone?
Gravatar #2 - mbw2001
29. aug. 2009 16:43
Gravatar #3 - XorpiZ
29. aug. 2009 17:11
Ellers kan du prøve at "tappe" sangen her og se om den dukker op:

http://www.bored.com/songtapper/
Gravatar #4 - Cloud02
29. aug. 2009 20:04
Supermode - Tell my why (original mix)

David Guetta Mix

September - Cry fo you

Gravatar #5 - squad2nd
29. aug. 2009 20:35
Jeg har også dance-sang jeg har hørt på et disco engang. Men kender ikke titel eller kunstner. Nogen der kan hjælpe? Jeg har 'komponeret' af sangen hvad jeg kan huske på
dette link

I sangen er der en mande samt kvindestemme og de synger på et eller andet spansk halløj... hvor de siger noget ala "contador" eller noget i den stil...
Gravatar #6 - Ronson ⅍
30. aug. 2009 00:21
#5: Minder mig om et eller andet kim gasolin-halløj
Gravatar #7 - Cloud02
30. aug. 2009 02:20
squad2nd (5) skrev:
Jeg har også dance-sang jeg har hørt på et disco engang. Men kender ikke titel eller kunstner. Nogen der kan hjælpe? Jeg har 'komponeret' af sangen hvad jeg kan huske på
dette link

I sangen er der en mande samt kvindestemme og de synger på et eller andet spansk halløj... hvor de siger noget ala "contador" eller noget i den stil...
jeg mndes at have hørt et hardstyle mix af det nummer. Og det har vist nok være pisse populært dance nummer.

Prøv evt. inde på trance.nu ID forummet med dit lydklip.
Gravatar #8 - vandfarve
30. aug. 2009 03:36
#2 Præcis! Det sjove var, at jeg faktisk hørte den en enkelt gang til det rave, som jeg var til i aftes (er lige kommet hjem), men ellers mange tak for hjælpen. Mine stikord var jo helt ubrugelige, så fedt at du kunne gætte det alligevel.

#3 Jeg har allerede prøvet et par tab-tjenester, men der var intet held.
Gravatar #9 - XorpiZ
30. aug. 2009 09:12
squad2nd (5) skrev:
dette link

Der findes mange udgaver af den, men ovenstående er vist den mest berømte :)
Gravatar #10 - siliankaas
30. aug. 2009 10:48
#9 Nice one - iTunes here I come... :D
Gravatar #11 - skovtrolden
30. aug. 2009 12:18
What, de folk må seriøst have hørt "Langebro" med Gasolin. Ligheden er mere end slående:-)
Gravatar #12 - squad2nd
30. aug. 2009 13:30

Hehehe!!! Ja det er den! Cool! Mange tak! :)
Gravatar #13 - conFen
30. aug. 2009 16:44
Jeg tror nu mere han har hørt den udgave fra 1962 af Joan Beez, som senere blev oversat til italiensk af Fabrizio De André.

Ligesom at Gasolin har lånt fra netop dette nummer.
Gravatar #14 - melac
5. sep. 2009 20:46
Jeg leder efter en sang men det eneste jeg kan huske er videoen til den. Det starter med at man ser nogle ældre mennesker sidde på en restaurant og spise hvor der er noget stille og roligt musik hvorefter at der kommer en ung knægt ind og slutter musik udstyret til hans mp3-afspiller (mener jeg nok) hvor efter at der opstår noget postyr mens sangen spiller.
Gravatar #15 - conFen
6. sep. 2009 11:25
Kunne det være noget [url=

Ellers skal jeg lige vide hvilken gerne vi snakker om :)
Gravatar #16 - melac
6. sep. 2009 13:37
Det er lige præcis den jeg ledte efter - Tak.
Gravatar #17 - Tumleren
11. sep. 2009 15:49
Leder efter temaet til Tour De France, som blev brugt for en del år siden. Ikke de nye temaer med en slags sang, men den klassiske med harmonika.
Gravatar #18 - Ronson ⅍
11. sep. 2009 17:45
Tror det er komponeret til begivenheden (tv 2 udsendelserne - ikke cykelløbet). Men ja, det var ret awesome (musikken - ikke cykelløbet :)

Anyway, tv 2 svarer som regel hurtigere end dr, så skriv da til dem.
Gravatar #19 - Jonasdonbaek
21. sep. 2009 07:23
Tumleren (17) skrev:
Leder efter temaet til Tour De France, som blev brugt for en del år siden. Ikke de nye temaer med en slags sang, men den klassiske med harmonika.

..den sang har jeg!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login