mboost-dp1

Forskelle på biler og knallerter?

Gå til bund
Gravatar #1 - Strauss
2. jun. 2009 21:52
Hej alle Newz mennesker.

Jeg ville bare spørge om der er nogen der ved, eller har et bud på, hvordan det kan være at trafikministeren (må jeg gå ud fra) har lavet lovgivningen sådan at biler og motorcykler, må kunne køre uendelig hurtigt, men knallerter må kun kunne køre 30/45 km/t

Nu jeg tænker over det, er der nogen der ved om der er fartbegrænsning på almindelige cykler? f.eks. hvis jeg kører 35 km/t i en 30 km/t zone, eller måske en 15 km/t zone?

Er der nogen der har en fornuftig forklaring på mine spørgsmål?
Gravatar #2 - MiniatureZeus
2. jun. 2009 22:07
Strauss (1) skrev:
Nu jeg tænker over det, er der nogen der ved om der er fartbegrænsning på almindelige cykler? f.eks. hvis jeg kører 35 km/t i en 30 km/t zone, eller måske en 15 km/t zone?

Der gælder nogenlunde de samme regler for cykler som der gør for biler og knallerter. Dvs. du skal bl.a. skal overholde fartgrænserne og du ikke må tale i telefon mens du cykler
Gravatar #3 - zin
2. jun. 2009 22:19
Biler og motorcykler må ikke køre uendeligt hurtigt. De skal overholde fartgrænserne (50, 80, 130).
Grunden til begrænsningerne på knallerter/eu scootere (30/45) er grundet fordi man kan komme til disse allerede som 16 årig, og staten (og faktisk det meste af EU) mener at det er uforsvarligt at lade så unge mennesker kunne køre så hurtigt. Derfor begrænses hastighederne, mekanisk.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login