mboost-dp1

Fred

Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
7. mar. 2003 09:07

ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=196217

- Irak har masseødelæggelsesvåben. Irak støtter og huser terrorister, der gerne bruger disse våben mod <STRONG>USA og andre fredselskende folk</STRONG>. Dermed udgør Irak en direkte trussel mod det amerikanske folk, sagde Bush.

I denne forbindelse kommer jeg til at tænke på noget selv samme avis i Januar måned, skrev i deres papirudgave: Det er som om ordet ”fred” hele tiden for nye, uventede betydninger.
Ja, det skal jeg den ontam lynende love for, at det gør, og hvis ikke USA snart stopper, så når de en grænse hvor end ikke FN kan blive ved med at lukke øjnene for USA’s udlægning af ordet ”fred”.
Nogen burde snart påbegynde en fredeliggørelse af USA, og deres kumpaner, da USA er den største trussel mod verdensfreden.
Gravatar #2 - west
7. mar. 2003 09:09
<STRONG>"USA og andre fredselskende folk"</STRONG>

Uha, tror det var i Urban Express imorges jeg så den betegnelse ... hehe, rystede oxo lidt på hovedet :)
Gravatar #3 - west
7. mar. 2003 09:11
Men rent bortset fra det .. Saddam er et svin, og han skal ned med nakken. Ligeså meget som jeg gerne ville gøre USA [edit: GWB etc.] til grin ved at melde fra mod Iraq ... well. Dunno.

En gang imellem er jeg sq glad for "bare" at være en "dum nørd" ... :)
Gravatar #4 - BurningShadow
7. mar. 2003 09:17
Ja, Saddam er et svin, og han skal væltes, men det er ikke vores (eller USA’s) opgave.
Det er det Irakiske folk, og evt. deres naboer, der skal gøre det. Vi skal jo heller ikke forvente hjælp til at vælte den siddende regering her i landet.

Hvis amerikanerne virkelig vil gavne verdensfreden, så er der kun én ting at gøre: Bush, og Saddam, går ind i et rum, og så tæsker de hinanden ihjel. Det vil være yderst positivt for verdensfreden.

Der var engang en klog mand der sagte følgende:
It’s not that I don’t like Americans. I just can’t stand their attitude, in international relations.
Gæt hvem denne mand var.
Gravatar #5 - Kisbye
7. mar. 2003 10:13
ja Saddam er et svin.
Men Sharon skider også på menneskeretighederne.
og ham støtter USA Betigelsesløst.
ligesom de lukker øjnene for Russernes forbrydelser i Tjetjenen.
Gravatar #6 - H.E.R.O.
7. mar. 2003 10:16
sharon gør bare hvad der er nødvendigt.
Gravatar #7 - Acro
7. mar. 2003 11:13
#2:Hvad er der galt med den betegnelsen?
Den danner to grupper, USA - og så de fredselskende.
Gravatar #8 - Gruesome
7. mar. 2003 11:26

Jeg vil mene når man skriver "USA og andre fredselskende folk" så mener man også USA er fredselskende. Ellers skulle der stå noget i retning af "USA og fredselskende folk".

Som skrevet er det bare sådan det lyder i mine øre, men kom med nogen andre eksempler så kan det være jeg kan overbevises :)
Gravatar #9 - west
7. mar. 2003 11:52
Yep .. der mangler et komma:

USA og andre fredselskende folk
vs.

USA og andre<STRONG>,</STRONG> fredselskende folk

eller:

(USA && andre) [=]fredselskende folk;
vs.
USA && (andre fredselskende folk);

Eller hvad .. Hektor? :)
Gravatar #10 - Kisbye
7. mar. 2003 11:56
6#>
Nødvendigt?
Det løser da ikke problemerne at bombe dem, og jævne deres huse med jorden.
Det skaber kun mere terror.

I mine øjene er det israelerne der er de største terrorister.
Gravatar #11 - west
7. mar. 2003 11:59
Ja det er fandme fucked up at israelerne gir igen, når palestinenserne selvmorder busser og restauranter fyldt med civile, gang på gang på gang.

Oh well.
Gravatar #12 - Acro
7. mar. 2003 12:01
#9:
Eller en parantes. Men det kommer an på hvilken kontekst det sættes i forbindelse med, for det kan faktisk betyde begge dele som det står.
Gravatar #13 - west
7. mar. 2003 12:04
Acro - Nej, som der står i contexten i #1, kan det ikke misforstås, rent gramattisk set (øhh .. yap denne post er fucked)
Gravatar #14 - Kisbye
7. mar. 2003 12:21
Ja, selvmordsbomberne er noget skidt noget.
Men der der jo også massere af civile palestinænsere der bliver dræbt af israelernes Apache hellicopterer.
Israel har en hær, det har palestinenserne ikke.
det er meget svært at bekæmpe tanks med rifler, og sten.
desuden skal man tænke på at det er palestinænserne der er blevet fordrevet fra deres land, ikke jøderne.

Det jeg prøver at sige er at bomber, ligemeget hvem der sprænger dem/kaster dem, kun gør hadet støre på begge sider.
Det løser ikke nogen problemer.

og så syntes jeg at den såkaldte "Krig mod terrorisme" er meget forudroligne.
da den bliver brugt til at retfærdigøre brud på menneskerettighederne, og diverse konventioner.
Gravatar #15 - BurningShadow
7. mar. 2003 12:32
Israel har besat de palæstinensiske områder. Det må de jo have, for eller kunne de ikke være en besættelsesmagt?
Det betyder så at palæstinenserne ikke er terrorister, men frihedskæmpere!
Gravatar #16 - Mozez
7. mar. 2003 14:11
Hvorfor virker www.smah.tk ikke?
Gravatar #17 - BurningShadow
7. mar. 2003 14:16
Fordi alle mine sider, er nede, og har været det siden slutningen af december. De forventes oppe igen inden udgangen af April.
Gravatar #18 - H.E.R.O.
7. mar. 2003 15:02
palæstinenserne er ikke blevet fordrevet fra deres land dem som siger det lyver.

#15 de besatte områder har intet med palæstinenere at gøre og de har aldrig boet der.
Gravatar #19 - BurningShadow
7. mar. 2003 15:03
Hvem siger så at det ikke er rigtigt (altså udover dig)?
Gravatar #20 - Yasw
7. mar. 2003 18:21
Israelerne laver god musik. Mere har jeg ikke at síge...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login