mboost-dp1

Fuskere på dba.dk - Hvordan laver jeg sjov med ham

Gå til bund
Gravatar #1 - paradise_lost
15. mar. 2011 10:46
Har min søsters tlf til salg på dba (link) og er blevet kontaktet af en meget tvivlsom udenlandsk person.

Er tidligere blevet kontaktet af personer som forsøger at få en til at sende varen før pengene er gået ind ved at sende en falsk overførsels bekræftigelse. Hvordan laver jeg lidt sjov med ham, nogen ideer?

Isabella Brown skrev:
Byder 3000 kr bla bla bla.

Kan ikke huske hvad han skrev og dba har slettet hans bud.

Mig skrev:
Hej

Ang. htc hd2 på dba.dk

Ønsker du at jeg sender den eller afhenter du?

Isabella Brown skrev:
Hej, jeg ønsker at købe denne vare til min dejlige barn, og jeg vil
have dig til at sende det direkte til min datter i Nigeria. Jeg er en
amerikansk statsborger, men jeg er i øjeblikket i Belarus til
erhvervsmæssige formål.

Jeg vil betale for varen via bankoverførsel sin hurtigere på den
måde.der omfatter porto og din bankkonto. Jeg har talt med Post
Danmark og det element kan sendes til Nigeria, så Jeg ønsker, at denne
post skal sendes via Post Danmark (post.dk), og jeg vil være ansvarlig
for porto gebyr og forsendelse. Jeg ønsker at foretage betalingen i
dag, så husk at komme tilbage til mig med det samme. jeg i øjeblikket
ikke i Danmark det er derfor, jeg har brug for dig til at sende det
direkte til min datter i Nigeria jeg håber du kan hjælpe mig ud. Jeg
skal bruge nedenstående oplysninger for at fortsætte med betalingen.

1. Bankoplysninger
2. Porto
3. Total Cost

Mig skrev:
Yes yes. Og hvis jeg ikke sender den før pengene er gået ind. Er du så
stadig intresseret?

Isabella Brown skrev:
yes i am
Gravatar #2 - milandt
15. mar. 2011 11:05
Du kan jo sende en pakke med et afhugget gede-hoved?
Gravatar #3 - paradise_lost
15. mar. 2011 11:16
#2 God ide, ligger du inde med et gede hoved?
Gravatar #4 - vandfarve
15. mar. 2011 11:27
Fund inspiration fra "the P-P-P-Powerbook Scam".

:)
Gravatar #5 - Chewy
15. mar. 2011 16:08
@3
Det er nok værd at overveje om det bliver anset som at afsende remedier til biologisk krigsførelse hvis man sender et afhugget gedehoved via Post Danmark til Nigeria...
Jeg vil ihvertfald ikke være i nærheden når pakken bliver åbnet...
Gravatar #6 - paradise_lost
16. mar. 2011 06:57
#5 Me either.

Gad vide hvad det koster at sende et gede hoved til Nigeria. Hvad vejer sådan en fætter.

Andre bud til hvordan jeg kan pisse ham af?
Gravatar #7 - Alrekr
16. mar. 2011 08:24
Du kan sende ham et billede af telefonen. Han betaler porto (riiiight), men du ligger ud for portoen i brevet. Det koster, lige nu, ikke mere end 10 kroners penge. Så kommer der et fint billede i posten, i stedet for den telefon de regnede med. Hvis de så klager over at det ikke var en telefon, så klager du bare over, at pengene endnu ikke står på kontoen :)
Gravatar #8 - meh
16. mar. 2011 18:50
Beder ham om at ringe til dig. Du giver ham et dansk donor/sponsor nummer 150kr. feks. Røde kors
Så er det vores vej og du kan kalde dig 419 hustler på den gode måde.
Gravatar #9 - fjols
16. mar. 2011 18:57
Nummeret for at støtte Japan igennem Dansk Røde Kors er "90 56 56 54".
Gravatar #10 - paradise_lost
16. mar. 2011 18:59
#8 Hehe, den var genial. Sender tlf nr fra #9 til ham. Håber bare det virker fra udlandet
Gravatar #11 - vandfarve
16. mar. 2011 19:44
Erhm, fellas...

Jeg er næsten helt sikker på, at man skal godkende det, før man betaler pengene, når man ringer til tjenester som de. Desuden giver det ingen mening, da vedkommende sikkert vil ringe fra et taletidskort eller lignende, hvor der med sikkerhed ikke kan overføres i størrelsesordenen af 150 kroner.

Meget god ide i teorien, men jeg tvivler på, at det vil give andet resulat end skuffelse i virkeligheden.
Gravatar #12 - Alrekr
16. mar. 2011 19:55
#11: De par gange jeg har ringet til indsamlinger, så får man bare at vide 'Tak for donationen, du kan nu lægge på.'
Gravatar #13 - vandfarve
16. mar. 2011 20:04
Alrekr (12) skrev:
#11: De par gange jeg har ringet til indsamlinger, så får man bare at vide 'Tak for donationen, du kan nu lægge på.'

Og du skulle ikke vente et bestemt antal sekunder, før de registrerer betalingen? Ellers vil det være for nemt. :)
Gravatar #14 - Alrekr
16. mar. 2011 20:11
vandfarve (13) skrev:
Og du skulle ikke vente et bestemt antal sekunder, før de registrerer betalingen? Ellers vil det være for nemt. :)

Ikke som jeg husker.. Men sidst var også til indsamlingen til Kosovo :)
Gravatar #15 - vandfarve
16. mar. 2011 20:18
Alrekr (14) skrev:
Ikke som jeg husker.. Men sidst var også til indsamlingen til Kosovo :)

Jamen, der er forskellen. Kosovoalbanerne (eller kosovarerne) er jo heller ikke gule negere, som japanerne jo er.
Gravatar #16 - Chewy
16. mar. 2011 20:33
@11
Jeg er næsten helt sikker på, at man skal godkende det, før man betaler pengene, når man ringer til tjenester som de.

De tjenester hvor man ringer ind til skal gøre opmærksom på at pengene bliver trukket, og man skal have mulighed for at fortryde.

Det betyder at man ofte lader IVR'en sige noget ala:
"Velkommen til Røde Kors Landsindsamling i forbindelse med tsunamien i Japan. Denne service donore 150 kroner til sagen. De 150 vil automatisk blive lagt til din telefonregning. Donationen vil ske efter bippet.. *bip*

Det var ihvertfald sådan reglerne var sidst jeg var inde over Danmarks Indsamlingen... (Sidste år)
Gravatar #17 - paradise_lost
16. mar. 2011 21:26
#16 Okay, men så længe det forgår på dansk så fatter han jo nada.
Gravatar #18 - Chewy
16. mar. 2011 21:41
@17

Lige præcist :-)
Men desværre så er jeg 99% sikker på at man ikke kan benytte betalingsnumre fra udlandet.. Netop for at forhindre hvad vi er i gang med :-)
Gravatar #19 - Riotfellow
17. mar. 2011 05:14
Det scam du beskriver lyder meget lig det der var i Kontant i tirsdags.
Gravatar #20 - paradise_lost
17. mar. 2011 07:01
#17 Yes, jeg tvivler også på det virker fra udlandet. Så jeg er tilbage ved at sende ham et billede af telefonen eller at sende ham et gede hoved.
Gravatar #21 - meh
17. mar. 2011 11:20
Arh come on det er muligt Røde kors olign. har en bestemt procedure der skal holdes, men der må være andre betalings numre der kan bruges.
Jeg tænker hvis de kan lave samme sjov med et betalings nummer så burde det også kunne lade sig gøre her. Klokken/MødeNr osv.
Om de har at taletid kort, kunne lige så vel være noget andet. Når man ellers kigger de mange 419eater igennem er det klart at de heller ikke er for snu.

Ellers kunne man måske få dem ringe en af deres egne scams op.
http://whocallsme.com/
Et koncept hvor de forsøger at få folk til at ringe tilbage til et betalings/gebyr nummer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login