mboost-dp1

Gamle vitser med en vis pointe

Gå til bund
Gravatar #2 - D_V
7. jun. 2011 16:52
Rick Cook skrev:
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Nok den bedste efter min mening...
Gravatar #3 - praktikant muffe AKA pewbe
7. jun. 2011 17:07
Har du ikke linket til den før? Men tak for at jeg fik den set igen :)
Gravatar #4 - myplacedk
7. jun. 2011 17:20
Jeg er mere til denne her:

C.A.R. Hoare skrev:
There are two ways of constructing a software design. One way is to make it so simple that there are obviously no deficiencies. And the other way is to make it so complicated that there are no obvious deficiencies.

Hvor har jeg dog løst mange bugs ved at forenkle kode. Eller bare gøre det mere læsevenligt.

Og som bonus kommer den også lidt ind på det med at vurdere værdien af kode ud fra antal linjer.
Gravatar #5 - arne_v
7. jun. 2011 21:02
pewbe (3) skrev:
Har du ikke linket til den før?

Det er da muligt.

Jeg er ret sikker på at jeg har postet lignende før - og det kan godt have været præcis de samme.
Gravatar #6 - gnarfsan
8. jun. 2011 05:24
#4=iOS vs. Android
Gravatar #7 - myplacedk
8. jun. 2011 06:50
Huh?
Gravatar #8 - gnarfsan
8. jun. 2011 07:07
iOS er så simpelt at det stortset ikke kan fejle.

I android er der utroligt mange muligheder, men man får af og til indtrykket af, at man støder på noget, der stadig er i beta.
Gravatar #9 - myplacedk
8. jun. 2011 08:04
gnarfsan (8) skrev:
iOS er så simpelt at det stortset ikke kan fejle.

Jeg kender ikke særligt meget til iOS-udvikling, men at dømme ud fra de kommentarer jeg hører fra iOS-udviklere og folk som arbejder sammen med iOS-udviklere er det helt klart ikke mit indtryk at de er enige med dig.
Men der er stor forskel på om folk bedst kan lide problemerne med den ene eller den anden platform.

Anyway, tråden startede sprog- og platform-agnostisk, sådan vil jeg egentlig gerne holde det.
Gravatar #10 - gnarfsan
8. jun. 2011 08:17
Det er sjovt. Hver gang jeg nævner at Apple er bedre til at gøre deres ting færdige i iOS end Google er i Android, så tror folk at jeg synes at iOS er bedre end Android. Oven i købet på trods af at jeg lige har smidt 4.300 efter den næste Android flagskibstelefon.

iOS føles som en velkonstrueret bankboks, hvor alt er i orden. Problemet er bare at døren er lukket og man er indeni.

Min kommentar var egentligt bare baseret på at iOS er feature underloaded og Android er feature overloaded, og det passede på joken.
Gravatar #11 - myplacedk
8. jun. 2011 08:32
gnarfsan (10) skrev:
Hver gang jeg nævner at Apple er bedre til at gøre deres ting færdige i iOS end Google er i Android

Det skal jeg ikke kunne sige noget om, og det var ikke det jeg svarede på. Du sagde at iOS stort set ikke kan fejle, og det synes jeg ikke lyder realistisk.

Jeg kan da godt give dig ret i at visse dele af Android-API'et ikke virker helt færdigt, især dokumentationen. Men det synes jeg ikke var den interessante del af dit indlæg. :)

gnarfsan (10) skrev:
Min kommentar var egentligt bare baseret på at iOS er feature underloaded og Android er feature overloaded, og det passede på joken.

Ah. Hm. Ja set fra den side er det lidt sjovt iOS umiddelbart ser ud til at have lige så mange fejl som Android.
Mine "iOS-venner" snakker i hvert fald lige så tit om underlige/irriterende fejl som mine "Android-venner". Og det er ikke fordi iOS-folk brokker sig over mindre ting end Android-folk. :)

Men det er bare ud fra min omgangskreds, det er selvfølgelig en ret lille andel af det globale marked. :)
Gravatar #12 - gnarfsan
8. jun. 2011 08:54
myplacedk (11) skrev:
Ah. Hm. Ja set fra den side er det lidt sjovt iOS umiddelbart ser ud til at have lige så mange fejl som Android.
Uha, jeg har meget at sige der, men du har ret; det må blive en anden tråd, en anden dag ;)
Gravatar #13 - kasperd
8. jun. 2011 20:17
D_V (2) skrev:
Nok den bedste efter min mening...
Med de erfaringer jeg har gjort som softwareudvikler er der en del af de andre, som jeg finder mere relevante. Faktisk ville jeg mene at rækkefølgen burde have været omtrent modsat med nummer 10 som det bedste citat og nummer 2 som det 10. bedste.

programming must be the process of putting [bugs] in
Minder mig om en observation min chef gjorde på et tidspunkt. Et udvikler team tilføjer bugs i et forholdsvist konstant tempo. Det afgørende er hvornår og hvordan man finder dem. For at finde så mange som muligt før produktion brugte vi unit tests, kode reviews, og ekstra hardware så koden kunne testes i et mere eller mindre komplet testmiljø.
Gravatar #14 - Mnc
14. jun. 2011 10:04
#2 har allerede nappet kildens fjerdeplads, så jeg smider kildens sjetteplads. :P

Martin Golding skrev:
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Og har man været forbi The Daily WTF før, så ved man, at ikke alle har læst Martin Golding's quote...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login