mboost-dp1

Gnome eller KDE

Gå til bund
Gravatar #1 - Wolly
26. apr. 2003 13:13
Synes det kunne være interessant at hører hvad folk bruger... Jeg har i længere tid brugt Gnome men har lige testet KDE 3.1 og det virker som om at den kører en del hurtigere en Gnome 2.2 Samtidig føles konqueror langt hurtigere end Nautilus.

Tror jeg vil gå over til KDE
Hvad bruger i andre???
Gravatar #2 - xbeeps
26. apr. 2003 13:20
Plejer at bruge KDE for at undgå besvær, men det har jo så også medført at det er lang tid siden jeg har brugt Gnome, så jeg ved ikke om rollerne har ændret sig - men jeg tvivler!

KDE er lidt mere helstøbt og konsistent. Hvad hastighed angår, så skal jeg ikke kunne svare på om den ene er hurtigere end den anden. På min Duron700/512Mb ram kører det hele fint, og jeg kunne ikke forestille mig at Gnome ikke også ville det.
Gravatar #3 - Gruesome
26. apr. 2003 14:06
Jeg kan bedst li' Gnome 2, mmmh den er lækker :)

Men det er jo bare et spørgsmål om smag. Lidt ligesom Vi vs Emacs osv =)
Gravatar #4 - annoia
26. apr. 2003 16:25
Tjaeh, jeg bruger openbox... Men som alt andet med linux, så er det dit valg :)
Gravatar #5 - Simm
26. apr. 2003 18:18
Kører KDE 3.1.1/IceVM - har egentlig ikke engang overvejet at installere Gnome endnu.. synes KDE er smooooooth :D
Gravatar #6 - Cyrack
26. apr. 2003 18:24
Bruger KDE (3.0.5a), men vil opdatere til den nyeste så snart jeg er færdig med projekter og andet som bare _skal_ klares inden jeg piller ved computeren... :-D

I starten var jeg total Gnome-tilhænger, men efterhånden er jeg blevet gladest for KDE...
Gravatar #7 - west
27. apr. 2003 11:18
Waimea .. total sweet light-weight wm med en masse dejlige features (transparens, alt kan konfigureres, blackbox style compatibility (delvis om ikke andet)) ..

Jeg kører Gentoo så livet er sq lidt for kort til KDE og/eller GNOME ... :)

xBeeps - 1 døgn ?? Shite ... hvordan kan man undvære sin spand så længe !?
Gravatar #8 - xbeeps
27. apr. 2003 14:29

Er det fordi det tager lang tid at compile KDE/Gnome at livet er for kort til det? det tager nemlig noget nær et døgn på min computer... (Duron 770)
Gravatar #9 - berador
5. maj 2003 10:26
Tjaaaaa, det er vel lidt en smagssag. Til desk-top vil jeg sige KDE og til server Gnome, da KDE har alt 'gejlet' mens Gnome er mere 'skrabet'. JEG HOLDER MIG TIL GNOME! (jeg hader nemlig over-kill).
Gravatar #10 - Fafler
14. maj 2003 08:11
/me bruger enlightenment, afterstep og CDE. Men gør brug af både QT og GTK applikationer.
Gravatar #11 - KozmoNaut
14. maj 2003 08:26
Jeg bruger i øjeblikket OpenBox, da det er den eneste window manager ud over KDE 3.x og Gnome 2.x der understøtter KDE3-dockapps, som bl.a. PSI er.

Men jeg kan godt lide den udvikling der er sket med KDE. Man kan tilsyneladende konfigurere en del flere ting i KDE end i Gnome nu, og det er noget jeg sætter pris på ;-)

Jeg har dog ikke installeret KDE lige nu, men jeg regner med at skulle have det ind igen når version 3.2 kommer.
Gravatar #12 - übergeek
14. maj 2003 10:49
blackbox er min wm :)
Gravatar #13 - Skarr
14. maj 2003 11:04
Jeg bruger fvwm. Modulariteten, stabiliteten, hurtigheden, konfigurationsfriheden - den er nice.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login