mboost-dp1

God internetudbyder?

Gå til bund
Gravatar #1 - Abech
20. sep. 2011 15:32
Hej Newz'ers.

Jeg har nu været kunde hos TDC i mange år. Har en (op til) 20/2 Mbit forbindelse inklusiv telefon. Pakken hedder HomeDuo.
Jeg betaler hver måned 299 + opkald, eks. moms. Som for det meste løber op i en regning på 1.300 kr. hver tredje måned.

Men er nysgerrig om det ikke kan gøres billigere?

Jeg vil som minimum have 15 Mbit DL. Og minimum 2 Mbit upload.
Jeg er også glad for TDC's stabilitet. Det virker stort set altid.

Kan i anbefale nogle alternativer?

Ps. jeg bruger mit internet til Surf, gaming, torrents og FTP.
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. sep. 2011 15:38
Jeg bruger Syd Energi ... ca 500 kr/mdr for TV, Telefoni samt 40/40 (minimum - ofte er min DL 50 og UL nærmer sig 60)
Gravatar #3 - BlackFalcon
20. sep. 2011 15:54
Nu skriver du intet om bopæl, hvilket er første kriterie for valget.

Men ellers er der flere sider på nettet som kan give et overblik over priser, fx::
http://billigt-bredband.dk/internetudbyder.html
http://www.dblnet.dk
http://www.bredbaandsguiden.dk
(obs. nogle kan være sponsorede^^)

Når du så har udset dig en leverandør, kan du bedre søge relevante informationer omkring stabilitet osv.
Gravatar #4 - Ronson ⅍
20. sep. 2011 16:13
Dansknet har op til 20/2 med fri fastnet (98 øre/minut + 25 øre/opkald til mobil) til 249 + 39 = 288 kr/måned

Det er over TDC-centralerne mig bekendt
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. sep. 2011 16:31
Btw - fastnettelefonien er gratis ved Syd Energi (eller "waooo" om man vil)
Gravatar #6 - Danish Dude
20. sep. 2011 17:07
Thoroughbreed (2) skrev:
Jeg bruger Syd Energi ... ca 500 kr/mdr for TV, Telefoni samt 40/40 (minimum - ofte er min DL 50 og UL nærmer sig 60)

Jeg har lige fået en 40/40 hos Sydenergi, og de holder slet ikke, hvad de lover!
Jeg har omkring 45 i download og lige over 90 i upload! B~)
Jeg har telefoni med, men da det endnu ikke er overført fra TDC, skal jeg ikke udtale mig om stabiliteten af dette.

Eneste nedetid indenfor de 12 dage, som jeg har haft det, var to gange 2 minutter, da de lagde mig om til fast IP - lige omkring 45 minutter efter, at jeg telefonisk havde lagt ordren! Stik den, TDC!
Gravatar #7 - Alrekr
20. sep. 2011 17:32
Danish Dude (6) skrev:
Jeg har lige fået en 40/40 hos Sydenergi, og de holder slet ikke, hvad de lover!
Jeg har omkring 45 i download og lige over 90 i upload! B~)

Svigerfamilien har også bredbånd fra Waoo. De betaler for 30/30, men får 45/60 :)
Gravatar #8 - myplacedk
20. sep. 2011 17:39
Jeg føler mig jo næsten snydt. Jeg har bestilt 30/30 hos Waoo, og får 34/31.

Nah, jeg er bare glad for at få noget bedre end min 3,5/0,4 ADSL som går ned hele tiden.
Gravatar #9 - Slettet Bruger [4082104654]
20. sep. 2011 18:02
Hold dig fra alt der hedder Skyline, selvom det nok næppe bliver relevant.
Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. sep. 2011 18:20
Lige netop, Syd Energi holder ikke hvad de lover!

Tog lige test via speedtest.net og pingtest.net

53 ned, 61 op (har 40/40 og ser to HD kanaler under testen)

Pingtest: 3ms ping, 0 jitter

Ca. 500 kr/mdr
Gratis telefoni og 40-ish kanaler, to tv samt discovery OD
Gravatar #11 - Magten
20. sep. 2011 18:32
Nu gætter jeg bare, men jeg tvivler på #1 har fiber.

Jeg er ret glad for Fullrate, selvom de heller ikke holder hvad de lover! Jeg får mere end de 40/8 Mbit jeg betaler for :)

Og så kan jeg godt lide at der ikke er noget med alle mulige irriterende papirer og breve hele tiden.. Alle regninger får jeg på mail, mine 5 IP adresser kan jeg administrere via deres webinterface, og jeg får forholdsvist hurtigt sms'er når der er nedbrud der berører mig samt status på nedbrud løbende. Det er super lækkert imo.
Ikke at der er nedbrud tit, tror kun jeg har oplevet et 1 hvor det ikke var løst meget hurtigt efter så de nærmest ikke nåede at sende sms :)

Dog vil jeg sige at jeg ikke er imponeret over deres Netgear VVG2000 router. Der skulle vist være kommet en opdatering til den, men så vidt jeg kunne forstå på en kollega så var den ikke blevet voldsomt mere stabil af det. Den korte periode jeg brugte den der var det nærmest dagligt den skulle genstartes.
Gravatar #12 - Abech
20. sep. 2011 22:38
Jeg bor i København K.
Og jeg er IKKE interesseret i at få TV med i Købet.

Syd Energi og waoo er det samme? Det lyder som en god handel?
Kan det fås uden tv?

PS.
Jeg har fundet en 30/30 Mbit + Fastnet (gratis) hos waoo for 169 kr. de første 6 måneder, herefter 269 kr.

Det lyder som en god deal, og meget hurtigere, billigere end mit nuværende TDC.
Gravatar #13 - Magten
20. sep. 2011 22:54
Vær lige opmærksom på at Waoo leverer via fiber, derfor er det så billigt og hurtigt. Det kan slet ikke sammenlignes med TDC og lignende udbydere.
Men har du fiber så er det selvfølgelig den vej du skal...
Gravatar #14 - Abech
20. sep. 2011 22:56

Hvordan ved jeg om jeg har Fiber? Det ved Waoo sikkert hvis jeg ringer til dem og hører ikke?

--

Skal jeg vælge "Jeg installerer selv" eller "Gør-det-selv-pakke" under installering af fiberforbindelse?

Jeg skal jo nok aflevere min udlånte router tilbage til TDC.
Har selv en D-Link DGL-4300 WIRELESS router, som jeg kan koble til hvis det er. Eller kommer Waoo med deres egen? Eller har de krav til hvilken man bruger?

Edit:
Har lige tjekket på http://www.se.dk/Media/Kan+jeg+faa+fiber.aspx
Og der står at jeg IKKE kan få fiber?!?! :S Sgu da underligt når jeg bor i København K!

Edit2:
Forrige link henviste mig til Waoo's hjemmeside. Der var også en tilgængeligheds-test. Der kunne min adresse ikke findes. Så jeg ringer i morgen og hører.

Jer som har Waoo, må gerne lige fortælle mig hvilken installations løsning de valgte. "Gør-det-selv-pakke" eller "Installere selv".
Gravatar #15 - Magten
20. sep. 2011 23:02
Fiber er ikke særlig udbredt til private i København endnu, desværre.

Mit gæt er at du næppe har det da du med garanti ville have fået tilbud om om internet, tv og telefoni osv fra en af udbyderne :)
Men du kan altid give Waoo et kald. Eller ComX, de leverer nogle steder på Amagerbro og Frederiksberg ved jeg.
Gravatar #16 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
21. sep. 2011 03:43
Hvis du kan få fiber, ville jeg nok betale mig fra det .. Det var dog lagt ind i huset da jeg købte det, men tvivler på det er lige så let som kobber :)
Gravatar #17 - Sanity
21. sep. 2011 09:45
#11 Jeg HADER den router, har også fullrate (som er ejet af TDC), og jeg er meget tæt på at skifte. Men jeg har lige opdateret den, håber på at det bare hjælper lidt så jeg ikke skal genstarte min router flere gange om dagen. Indtil de får en ny router, eller en ordentlig opdatering af firmwaren (tror de har haft den type router i omkring 3 år, og firmwaren er stadig elendig) vil jeg ikke anbefale dem.
Jeg kan modtage waoo i min ejendom, men tror nok tdc ejer fiberen i det meste af københavn, så man skal lige af med 100 kr. om måneden oveni Waoos pris. Desuden kan man ikke modtage tv igennem waoo i København (igen TDC, fuck dem, men ved godt det ikke er relevant for OP).

Men jeg har faktisk ingen anbefaling, ville anbefale waoo, men ved ikke hvordan produktet er i KBH, og med de 100 kr. ekstra det koster at være københavner er det ikke meget billigere end f.eks. fullrate.
Gravatar #18 - Abech
21. sep. 2011 12:25
Jeg har nu ringet til Waoo, og det var IKKE muligt at få fiber der hvor jeg bor.

Any other suggestions? :)
Gravatar #19 - fjols
21. sep. 2011 12:26
Har du kabel TV? I så fald, hvilken udbyder?

Kabel TV udbyderne tilbyder som regel også internet. Og for det meste til bedre priser end DSL operatørerne.
Gravatar #20 - Abech
21. sep. 2011 12:31
Jeg har ikke TV. Og skal ikke bruge det.

Så den løsning jeg leder efter skal være Internet (+fastnet).
Gravatar #21 - fjols
21. sep. 2011 12:53
Kan du få kabel TV?
Man behøver ikke have TV pakke hos dem for at få internet hos dem og de tilbyder som regel også telefoni.
Gravatar #22 - Andyboy
21. sep. 2011 21:15
Yousee er umiddelbart et meget godt bud hvis du kan få kabel tv og leve med fair use grænsen. Alternativt har perspektiv bredbånd lige nu oprettelse til 0 kr. - her skal du dog vide hvad du går ind til supportmæssigt - http://www.internet-bredbaand.dk/497/perspektiv-br...
Gravatar #23 - csstener(^,^)
22. sep. 2011 00:24
Magten (11) skrev:

Dog vil jeg sige at jeg ikke er imponeret over deres Netgear VVG2000 router. Der skulle vist være kommet en opdatering til den, men så vidt jeg kunne forstå på en kollega så var den ikke blevet voldsomt mere stabil af det. Den korte periode jeg brugte den der var det nærmest dagligt den skulle genstartes.
samme her var dog lidt problemer for mig i starten da routoren konstant gik ned(ver 5min) men nu køre alt som det skal. Har dog kun en 10/2 Mbit(men det er fint til mig).
Gravatar #24 - Chewy
22. sep. 2011 02:13
@22
Alternativt har perspektiv bredbånd lige nu oprettelse til 0 kr. - her skal du dog vide hvad du går ind til supportmæssigt - http://www.internet-bredbaand.dk/..

Jeg kan under ingen omstændigheder anbefale Perspektiv Bredbånd!
Jeg bestilte bredbånd hos dem via deres hjemmeside. Jeg hørte dog aldrig noget fra dem, så endte med at finde en anden udbyder. Efter noget tid modtager jeg et brev fra et advokatfirma der havde modtaget en inkasso sag fra Perspektiv Bredbånd.
Jeg kontaktede advokaterne og fortalte at vi ikke har modtaget nogen former for kontrakt, regninger eller produkt. Derefter tog advokaterne fat i Perspektiv Bredbånd og bad dem om at fremvise beviser for at vi havde indgået en aftale med dem. Der gik lidt tid, og vi modtog endnu et brev fra advokaterne, hvor der stod at Perspektiv Bredbånd havde hævet beløbet de mente at vi skyldte dem.
Jeg kontakter endnu engang advokaterne, og får at vide at de bare gjorde os opmærksomme på Perspektiv havde hævet beløbet. Men de havde stadig ikke modtaget nogen andre former for kontakt fra dem.
Det skete så en gang til. Indtil for nogle måneder siden hvor advokaterne tog kontakt til os, og gjorde os opmærksom på at de droppede sagen da de stadig ikke havde hørt andet fra Perspektiv, end når de hævede beløbet som de påstod at vi skyldte dem....

Når man ikke engang kan finde ud af at kommunikere med de advokater som man har hyret til at indkræve penge. Tør jeg slet ikke tænke på hvordan kommunikation indenfor firmaet fungere....
Gravatar #25 - BlackFalcon
22. sep. 2011 07:26
Chewy (24) skrev:

Jeg kan under ingen omstændigheder anbefale Perspektiv Bredbånd!
[...]

Jeg er tilfreds kunde hos dem. Rimelig pris og særdeles godt produkt (hastighed mv). Eneste problem jeg har haft, var da jeg ville ringe til dem på det oplyste telefonnummer på deres hjemmeside, og fik fat i en tilfældig dame. Hun fortalte mig, at jeg skulle ringe med svensk prefix for at få fat i dem. Jeg skev så i stedet til dem, og fik mit svar, men de har - sidst jeg checkede - stadig ikke rettet telefonnummeret.
Gravatar #26 - snesman
22. sep. 2011 07:35
Gravatar #27 - Abech
25. sep. 2011 16:12
Jeg kan ikke få YouSee hos mig.
Gravatar #28 - ignuz
25. sep. 2011 21:43
Fullrate er nok pt det billigste kober baserede og som også er tilgængeligt en del steder. Jeg giver pt 200 for en 15/1 ( ved ikke om alle får en 15 mbit i stedet for de 12 de reklamere med) hvilket jeg ikke har set billigere andre steder. Derudover får du en trådløs router med og der er gratis oprettelse.

Angående stabilitet har jeg dog ikke været så heldig da jeg indtil for et par uger siden ugeligt oplevede ca. 1 time "nede"tid hvor man nærmest konstant fik timeouts og at man skulle genstarte routeren flere gange. Men efter at jeg har fået taget mig sammen til at updatere firmwaren på routeren har jeg ikke haft problemet og http://www.trustpilot.dk/review/www.fullrate.dk herinde klarer de sig også okay
Gravatar #29 - jeldtoft
25. sep. 2011 23:47
Har været kunde i dansknet i 6 måneder (som var bindingstiden). Det var et helvede med udfald HVER aften og dårligt udstyr. Desuden havde kundeservice aldrig åbent og ingen kunne hjælpe med noget.

Nu har jeg Yousee 15mbit, der kører lige så hurtigt som dansknets 20mbit. Forskellen er, at Yousee ikke falder ud hele tiden, samt min ping er 40ms lavere til de samme servere.

Så er I advaret.
Gravatar #30 - Mnc
26. sep. 2011 07:06
jeldtoft (29) skrev:
Så er I advaret.

Havde alle deres kunder haft den samme oplevelse, så var firmaet nok gået out of business nu.

Kan folk ikke holde deres kæft, når det eneste de vil sige er "de her var nederen, så nu har jeg dem her, og det kører super. Så er I advaret."?

Hvis jeres beliggenhed ikke kan sammenlignes med OP (#12), så er jeres oplevelser ikke relevante. Derfor er det en fin idé at overveje dét først, og så kan i poste (informative indlæg med detaljerne som kan påvirke forbindelsen) hvis der kan drages paralleler.
Gravatar #31 - Alrekr
26. sep. 2011 07:44
Mnc (30) skrev:
Hvis jeres beliggenhed ikke kan sammenlignes med OP (#12), så er jeres oplevelser ikke relevante.

Så kundeservice og udstyrstilbud varierer alt efter hvor i landet man bor?
Gravatar #32 - Mnc
26. sep. 2011 07:49
Undskyld, jeg antog at folk generelt var enige i, at kundeservice tøsebørnene generelt ikke fatter helvedes meget.

Min pointe var at "Jeg kan fandme ikke få Telenor til at levere mere end 4 Mbit, sådan nogle tosser" ikke er særlig relevant, hvis man udelukker, at man bor på en gård - ind the middle of fuckin nowhere.
Gravatar #33 - myplacedk
26. sep. 2011 07:55
Jeg synes det interessante i #29 ikke er hastigheden (som i øvrigt kun blev nævnt som en sidebemærkning), men at der er udfald, og at der ikke blev gjort noget ved det.
Lav hastighed på ADSL er hvad man må forvente. Men det skal da virke alligevel. Og hvis ikke det kan virke, så må aftalen annulleres. Man kan da ikke være bundet til en ADSL der ikke virker.

Det er i øvrigt samme behandling jeg får af TDC lige nu. Min ADSL er praktisk talt ubrugelig. TDC har flere gange gjort noget som ikke hjalp alverden, og nu er det kommet dertil hvor de bare siger at de ringer tilbage men ikke gør det. Jeg har lige fået fiber, så jeg opsiger nok ADSL'en snart.
Gravatar #34 - jeldtoft
26. sep. 2011 14:00
Mnc (30) skrev:
Havde alle deres kunder haft den samme oplevelse, så var firmaet nok gået out of business nu.

Jeg kan godt se, hvad det er du mener. Vil skrive den slags indlæg anderledes i fremtiden. (Du kunne dog have skrevet lidt pænere til mig, i stedet for at kalde mig "folk")

Når det så er sagt, så kan du tage et kig på deres trustpilot. http://www.trustpilot.dk/review/www.dansknet.dk
Det viser en generel tendens.
Gravatar #35 - BlackFalcon
26. sep. 2011 20:40
TDC har en trust-pilot score på 3,8, og SydEnergi har 5,2. Det gør jo Dansk Net med 6,3 helt attraktiv. Dog skal man nok også se på antal anmeldelser og ikke mindst påregne, at trust-pilot generelt tiltrækker flere utilfredse end tilfredse kunder. Desuden så jeg ingen respons fra firmaet selv, så hvis de rent faktisk ikke bruger sitet til dialog med deres kunder, vil et 1-stjernet indlæg altid skulle tages med kritisk sindsro, bl.a. fordi folk ofte skriver i affekt, og måske er sagen løst sidenhen. Jeg så også et par brokkehoveder da jeg scannede indlæggene :).

PS. Der er flere der har skrevet den slags indlæg. Som jeg læser det, samler Mnc jer under én hat for at tiltale jer, slet ikke for at være nedladende.
Gravatar #36 - Ronson ⅍
26. sep. 2011 21:02
Dansknet svarer på bedømmelserne, eller gjorde i hvert fald. I stor stil faktisk.

Selv fik jeg en mail fra los direktos da jeg brokkede mig på trustpilot.
Gravatar #37 - Mnc
27. sep. 2011 07:09
jeldtoft (34) skrev:
Du kunne dog have skrevet lidt pænere til mig, i stedet for at kalde mig "folk"

Hvad jeg skrev efter den første linie var ikke kun til dig.
Det er ikke unormalt, at brugeres første tanke er at skrive om deres dårlige oplevelser, men ofte skrives de indlæg uden de vigtige informationer. Det var derfor en bøn til masserne, og ikke udelukkende et skud i din retning. :)

Det er ikke nemt at skille et indlæg ad i to dele, et del til quote og en til opråb. :P
Gravatar #38 - Cutepuppy
27. sep. 2011 14:53
Jeg vil lige påpege at man ikke kan få bredbånd hos YouSee uden også at modtage TV signal fra dem, det står også med småt i bunden.

Derudover havde jeg en lækker 40/5 forbindelse fra DanskNet som kørte som 40/10, og det fungerede bare i Ørestaden.

Nu bor jeg så på Nørrebro og i en bygning som kun tilbyder en shitty forbindelse fra Dansk Bredbånd, ingen telefonstik eller noget.... meh...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login