mboost-dp1

Gode råd søges til en ny musemåtte

Gå til bund
Gravatar #1 - Raistin
1. jul. 2011 11:50
Jeg kæmper med smerter i højre håndled efter 90-120 minutter foran skærmen. For år tilbage (under praktikophold) fik jeg udleveret en musemåtte som var født med en blød gummipude, placeret så jeg kunne hvile mit håndled. (Og dermed, ingen smerter).

Er der nogle af jer newz'ere som kan hjælpe med at skaffe noget lignende?

Mvh Christian
Gravatar #2 - Ndrskv
1. jul. 2011 11:54
Gravatar #3 - MiniatureZeus
1. jul. 2011 12:34
Uden (ret meget) pis, så brugte jeg sådan en boob mousepad da jeg brugte en stationær, og den er rigtig god, da armen ligger perfekt i 'revnen'. Du kan vidst få dem i elgiganten til få penge (like 100-150 kr..)
Gravatar #4 - fjols
1. jul. 2011 12:35
Hvis man gerne vil have en uden patter, så mindes jeg at Bog & Ide har sådan en med sådan en kant for år tilbage, så det er måske et forsøg værd lige at svinge forbi den lokale?
Gravatar #5 - OxxY
1. jul. 2011 12:37
en anden mulighed kunne være at få en mus der passer dig og lære at side rigtigt så man ikke får smerter til at starte med :)
Gravatar #6 - Raistin
1. jul. 2011 13:00

Steelseries WoW mus er noget af det bedste jeg har prøvet. Mine hænder er for store til den gennemsnitlige mus og jeg mangler nu (som sagt) noget ordentlig støtte til håndledet.

P.S. Gaffatape og møbelskum skal desværre skiftes/justeres temmeligt ofte, så jeg er på udkig efter en mere permanent løsning :p

Men jeres forslag skal nok blive testet næste gang jeg forlader øen (Ærø) og besøger Svendborg :)
Gravatar #7 - Brugernavn
1. jul. 2011 18:51
Raistin (1) skrev:
Jeg kæmper med smerter i højre håndled efter 90-120 minutter foran skærmen.

Sæt hastigheden op, så du har svært ved at styre den. Vend dig til det, Jeg har haft held med at køre musen med så høj hastighed at jeg ikke behøver at bevæge håndledet ret meget og armen er helt stille. Jeg flytter den 2 centimeter til hver side og lidt mindre op og ned, for at nå hele skærmen.
Gravatar #8 - Jakob Jakobsen
1. jul. 2011 19:11
Raistin (6) skrev:
Steelseries WoW mus er noget af det bedste jeg har prøvet. Mine hænder er for store til den gennemsnitlige mus og jeg mangler nu (som sagt) noget ordentlig støtte til håndledet.

Hvis dine hænder er for store, hvorfor skal du så bruge en forhøjet støtte?

Selv har jeg også store hænder, men jeg ville ikke kunne bruge en håndledsstøtte.
Jeg sørger derimod for at hele min underarm og håndrod ligger på bordet og det kun er håndleddet jeg bevæger når musen skal flyttes.
Gravatar #9 - myplacedk
1. jul. 2011 19:20
Jeg stemmer også klart for at bruge bordet som "håndledsstøtte". Eneste undskyldning er dårlig fin-motorik. (Eller dårligt udstyr.)

Musen skal være så følsom, at man kan nå rundt om hele skærmen uden at bevæge hånden. Musen styres med fingrene, ikke armen.

Og i øvrigt: Underarmen skal hvile på bordet uden at lukke for blodomløbet* når du slapper af i skulder og overarm. Ellers passer bordets og stolens højde ikke til hinanden.

*) Dvs. vægten på håndleddet. Bordkanten må ikke "skære" ind i underarmen, men gerne støtte lidt.
Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. jul. 2011 20:49
Har hastigheden helt i top - så jeg ikke behøver bevæge hånden særlig meget... Af andre alternativer er der f.eks trackballs eller trackpads?..

Min musemåtte er lige for tiden en takeout menu fra den lokale pizza-biks :P
Gravatar #11 - Barkane
3. jul. 2011 21:26
hvad med sådan en?
Gravatar #12 - Raistin
5. jul. 2011 18:32
Spuce (11) skrev:
hvad med sådan en?

Lige præcis! Takker og bukker ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login