mboost-dp1
Gode råd søges til en ny musemåtte
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg kæmper med smerter i højre håndled efter 90-120 minutter foran skærmen. For år tilbage (under praktikophold) fik jeg udleveret en musemåtte som var født med en blød gummipude, placeret så jeg kunne hvile mit håndled. (Og dermed, ingen smerter).
Er der nogle af jer newz'ere som kan hjælpe med at skaffe noget lignende?
Mvh Christian
Er der nogle af jer newz'ere som kan hjælpe med at skaffe noget lignende?
Mvh Christian
Uden (ret meget) pis, så brugte jeg sådan en boob mousepad da jeg brugte en stationær, og den er rigtig god, da armen ligger perfekt i 'revnen'. Du kan vidst få dem i elgiganten til få penge (like 100-150 kr..)
Steelseries WoW mus er noget af det bedste jeg har prøvet. Mine hænder er for store til den gennemsnitlige mus og jeg mangler nu (som sagt) noget ordentlig støtte til håndledet.
P.S. Gaffatape og møbelskum skal desværre skiftes/justeres temmeligt ofte, så jeg er på udkig efter en mere permanent løsning :p
Men jeres forslag skal nok blive testet næste gang jeg forlader øen (Ærø) og besøger Svendborg :)
Steelseries WoW mus er noget af det bedste jeg har prøvet. Mine hænder er for store til den gennemsnitlige mus og jeg mangler nu (som sagt) noget ordentlig støtte til håndledet.
P.S. Gaffatape og møbelskum skal desværre skiftes/justeres temmeligt ofte, så jeg er på udkig efter en mere permanent løsning :p
Men jeres forslag skal nok blive testet næste gang jeg forlader øen (Ærø) og besøger Svendborg :)
Raistin (1) skrev:Jeg kæmper med smerter i højre håndled efter 90-120 minutter foran skærmen.
Sæt hastigheden op, så du har svært ved at styre den. Vend dig til det, Jeg har haft held med at køre musen med så høj hastighed at jeg ikke behøver at bevæge håndledet ret meget og armen er helt stille. Jeg flytter den 2 centimeter til hver side og lidt mindre op og ned, for at nå hele skærmen.
Raistin (6) skrev:Steelseries WoW mus er noget af det bedste jeg har prøvet. Mine hænder er for store til den gennemsnitlige mus og jeg mangler nu (som sagt) noget ordentlig støtte til håndledet.
Hvis dine hænder er for store, hvorfor skal du så bruge en forhøjet støtte?
Selv har jeg også store hænder, men jeg ville ikke kunne bruge en håndledsstøtte.
Jeg sørger derimod for at hele min underarm og håndrod ligger på bordet og det kun er håndleddet jeg bevæger når musen skal flyttes.
Jeg stemmer også klart for at bruge bordet som "håndledsstøtte". Eneste undskyldning er dårlig fin-motorik. (Eller dårligt udstyr.)
Musen skal være så følsom, at man kan nå rundt om hele skærmen uden at bevæge hånden. Musen styres med fingrene, ikke armen.
Og i øvrigt: Underarmen skal hvile på bordet uden at lukke for blodomløbet* når du slapper af i skulder og overarm. Ellers passer bordets og stolens højde ikke til hinanden.
*) Dvs. vægten på håndleddet. Bordkanten må ikke "skære" ind i underarmen, men gerne støtte lidt.
Musen skal være så følsom, at man kan nå rundt om hele skærmen uden at bevæge hånden. Musen styres med fingrene, ikke armen.
Og i øvrigt: Underarmen skal hvile på bordet uden at lukke for blodomløbet* når du slapper af i skulder og overarm. Ellers passer bordets og stolens højde ikke til hinanden.
*) Dvs. vægten på håndleddet. Bordkanten må ikke "skære" ind i underarmen, men gerne støtte lidt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.