mboost-dp1

Godt valg - og Tillykke

Gå til bund
Gravatar #1 - AmbY
15. sep. 2011 22:01
Hvor er jeg glad for det her valg resultat !!!

Ingen tvivl om at det nok skal blive godt at se den røde regering træde ud og ind af spinat-bedet. Det glæder mig at se at de begge (S/SF) snakker om deres gode valg, deres vilde sejer uden at ville kommentere på at de begge er gået tilbage (!) det tegner nemlig rigtigt godt for vores kommende fremtid - alle fine tal og oplysninger skal ud, alt det negative det lader vi bare som om vi ikke skal svare på (!). Og hvor er det rart at vide allerede nu at deres samlede valgløfter ikke kan finansieres med deres egen plan, de må jo kende til et trick med lottotallene eller andet i den kategori - de lyder i hvert fald som alle de andre der drømmer sig til større bil, hus, båd og andet luksus Hvis man lige vinder i lotto. Specielt vil jeg rette mine spændende forventninger mod den komedie der nu skal udspille sig når de skal føje alle deres støtte partier i de mange krav som de har fremlagt for at pege på dem som regering - specielt når man tænker på deres mange forskellige interesser (!) som gør at de internet ikke vil kunne føje den ene uden at spænde ben for den anden.

Med de ord vil jeg nu lade valg aftenen afslutte - for mig, ønske ''de røde'' tillykke, og blot minde dem om:

Da Venstre kom til var der en gæld på 268 milliarder kroner.
Da krisen ramte i 2008 var den gæld ændret til 92 milliarder i overskud !

Nyd nøglerne til ministeriet, de er kun til låns! - citat Lars Løkke Rasmussen
Gravatar #2 - Alrekr
15. sep. 2011 22:13
Som jeg skrev på Facebook:

Mig på Facebook skrev:
Til Helle, Johanne, Margrethe og Villy: Husk nu, at statsmagten kun er til låns. Alt taler for at I kommer til at miste den igen på et tidspunkt. Og husk at tage den nye oppositions meninger og holdninger alvorligt og søg de brede forlig.

Til Lars, Lars, Anders, Pia og Per: Statsmagten, som I har haft i 10 år, var kun til låns. Jeg håber virkelig, at I, næste gang I får magten, vil søge bredere forlig end 90 mandater. Og igen: I skal nok få magten igen. Det tvivler jeg ikke på.
Gravatar #3 - <3Thinkpads
15. sep. 2011 22:40
Personligt giver jeg dig ret. Da Johanne Smidth-Nielsen talte til sine "kammerater", gik hun allerede igang med at svine de Radikale og true S/SF.

Jeg tvivler på at VCIO har tænkt sig at indgå forlig uden at få noget tilbage - naturligvis gælder dette også på den røde side. De vil hellere vælte regeringen. De Radikale og Enhedslisten får meget svært ved at nå hinanden på en masse punkter, og S/SF skal bruge dem for at få noget ført igennem. Jeg tror at vi skal til valg igen om et halvt års tid.

Og i guder, Enhedslisten burde forbydes. Det er jo kommunisme de ønsker (eller RBE som de kalder det, gammel vin på nye flasker), kommunisme er et kvælende og altødelæggende system som altid forbyder frihed og andres meninger. Gulags any?
Gravatar #4 - Brugernavn
15. sep. 2011 22:45
Det er utroligt så som stemmerne fordelte sig. Det bliver en spændende periode, vi træder ind i.
Gravatar #5 - Ronson ⅍
15. sep. 2011 22:48
Min umiddelbare vurdering er at stemmerne fordelte sig som folk stemte.
Gravatar #6 - Brugernavn
15. sep. 2011 23:07
Ja, men jeg havde ikke forventet at enhedslisten fik så mange stemmer. Den blok får nogle ulideligt lange møder.
Gravatar #7 - Daniel-Dane
15. sep. 2011 23:12
Hippier i jakkesæt?
Gravatar #8 - Ronson ⅍
15. sep. 2011 23:37
Det er hvad der sker når man giver kvinder stemmeret.
Gravatar #9 - BurningShadow
16. sep. 2011 05:38
Jeg har sgu ikke råd til en rød regering :-(
Hvis ikke fintællingen ændre resultatet, så skal jeg da have snakket med bossen om en lønforhøjelse...
Gravatar #10 - Magten
16. sep. 2011 05:51
AmbY (1) skrev:
Nu er jeg hverken historie eller politisk ekspert, men sagde Nyrup det ikke dengang for mange år siden? :)

Anyways, hvorfor er det egentlig man er så fokuseret på at politik skal deles op i rød/blå blok? Jeg kan ikke rigtig få øje på nogen fordele udover det gør det meget nemmere at svine mange til på en gang.
Gravatar #11 - BurningShadow
16. sep. 2011 05:54

Det er et forsøg på at få det til at se ud somom vi har et 2-parti system, ligesom USA.
Gravatar #12 - Qw_freak
16. sep. 2011 06:45
Synes heller ikke det er så skidt som det kunne være, Med så mange mandater i forskel bliver det stadig nemmere for blå blok at sætte foden for døren for rød blok...
Gravatar #13 - snesman
16. sep. 2011 06:55
AmbY (1) skrev:

Da Venstre kom til var der en gæld på 268 milliarder kroner.
Da krisen ramte i 2008 var den gæld ændret til 92 milliarder i overskud !

Cherrypicking ftw. Fail Much?
Gravatar #14 - XorpiZ
16. sep. 2011 07:04
Flot argumentationsteknik snesman. Det er som at høre Helle herself.
Gravatar #15 - snesman
16. sep. 2011 07:18
XorpiZ (14) skrev:
Flot argumentationsteknik snesman. Det er som at høre Helle herself.

Wat?

Det er altså ikke cherrypicking at tage et tal fra lavkonjunktur og sammenligne med et ikke så tilfældigt udvalgt tal fra toppen af en højkonjunktur?? Hvordan kan det være andet. Og hvordan har det relevans?

Og hvis det er så fint hvorfor så ikke tage tallet fra 2001 og sammenligne med tallet nu?

Gravatar #16 - Qw_freak
16. sep. 2011 07:45
snesman (15) skrev:
Og hvis det er så fint hvorfor så ikke tage tallet fra 2001 og sammenligne med tallet nu?

Hvad er de tal?
Gravatar #18 - Alrekr
16. sep. 2011 08:28
snesman (15) skrev:

Han har tallene direkte fra VU.
Gravatar #19 - XorpiZ
16. sep. 2011 08:37

Det er statsgæld. Statsgæld og udlandsgæld er vel ikke det samme.

Jeg forstod det på AmbY, som om han snakkede udlandsgælden.
Gravatar #20 - snesman
16. sep. 2011 09:23
Jeg forstod at han snakkede gæld. Men du svarer stadig ikke på det oprindelige:

snesman (15) skrev:
Det er altså ikke cherrypicking at tage et tal fra lavkonjunktur og sammenligne med et ikke så tilfældigt udvalgt tal fra toppen af en højkonjunktur?? Hvordan kan det være andet. Og hvordan har det relevans?

Med det mener jeg både at man:

a) udvælger de tal man lige står og kan bruge.

b) ignorerer at høj og lavkonjunkturer ikke bliver afgjort af regeringen. Dette ses jo yderligere ved at man når økonomien kritiseres, fremhæver at vi ikke som et lille land kan forhindre en international krise i at ramme os. Men at man så samtidig ikke er sene til selv at tage æren, når en international højkonjunktur rammer.
Gravatar #21 - XorpiZ
16. sep. 2011 09:42
Der er intet at svare på. Jeg er som sådan enig i det du skriver. Men din argumentationsteknik stank altså.

"Cherrypicking ftw. Fail much?" er ikke et brugbart argument.
Gravatar #22 - Brugernavn
16. sep. 2011 12:24
THIS.. IS.. SPARTASYRIA
Gravatar #23 - Hubert
16. sep. 2011 16:22
Magten (10) skrev:

Anyways, hvorfor er det egentlig man er så fokuseret på at politik skal deles op i rød/blå blok? Jeg kan ikke rigtig få øje på nogen fordele udover det gør det meget nemmere at svine mange til på en gang.

Det er da heller ikke uden fordel at kunne svine mange til med en minimal indsats.
Gravatar #24 - Saxov
16. sep. 2011 16:49
snesman (20) skrev:
b) ignorerer at høj og lavkonjunkturer ikke bliver afgjort af regeringen. Dette ses jo yderligere ved at man når økonomien kritiseres, fremhæver at vi ikke som et lille land kan forhindre en international krise i at ramme os. Men at man så samtidig ikke er sene til selv at tage æren, når en international højkonjunktur rammer.

Danmarks Ømu-Gæld ultimo 2001: 49,2% af BNP kilde
Danmarks Ømu-Gæld ultimo 2010 (sidste opgørelse): 43,6% af BNP kilde
Hvis ellers du mener Danmarks Statestik er en troværdig kilde.

Og ja, den har været bedre, men det er stadig en fremgang på 5,6% af BNP, som trods alt er et par kr.
Gravatar #25 - Saxov
16. sep. 2011 16:59
Hmm.. DST er ikke helt enig med sig selv, gik lige ind i statistik banken og kiggede i Gæld i % af BNP for EU-landene Kilde

Og den lister:

Land | 2001 | 2010 |
-------------------------
DK | 48,0 | 43,6 |
Euro-zone | 69,3 | 85,1 |
EU27 | 62,0 | 80,0 |

Så i en tid, hvor gælden i EU-landene i snit er vokset 16-18 procent point er Danmarks faldet 4,6 procent point.

Vil da mene det ikke er HEELT skidt.
Gravatar #26 - snesman
17. sep. 2011 07:46
Det har jeg aldrig påstået. Men jeg mener stadig at det er mere relevant at dømme ud fra den førte økonomiske politik.
Gravatar #27 - Sanity
17. sep. 2011 10:40
ENDELIG!

Jeg står dog som uforstående overfor hvordan "højrefløjen" stadig kunne klare sig så flot igennem valget. Hvad er det lige de har gjort de sidste 10 år som har været godt for landet. Nogen siger at Danmark har klaret sig flot igennem krisen, en lidt mærkelig kommentar, for vi klarer os elendigt i forhold til de lande vi normalt sammenligner os med (norge, sverige etc.) og vi er bestemt ikke på sikker grund. Den nu tidligere regering har ført en uansvarlig politik især over for banker der har fået lov til stort set ALT hvorfor man så bankkrak i Danmark på stribe, en boligboble som stadig ikke helt har udfoldet sig. Jeg kunne måske blive ved, men er der nogen der kan sige mig, nu er valget jo ovre, så måske tonen kan blive saglig, hvad de mener blå BLOK har gjort så flot de sidste 10 år?
Gravatar #28 - Tukanfan
17. sep. 2011 11:04
Forhaabentlig kan miljoe- og klimapolitikken nu komme tilbage paa Auken-niveau efter 10 aars stilstand.
Gravatar #29 - Sanity
17. sep. 2011 11:14
En meget sjov artikel der skyder med spredehagl til venstre og højre. Bunga-bunga, flad struktur, det nye Albanien og de rigtige mandfolk
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login