mboost-dp1
Google Demands Microsoft Pull YouTube App From Windows Phone
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Latterligt når Larry page en time før stod og snakkede om åbenhed..
MS svar:
(Og XorpiZ kom først...)
E: Både Mary Jo Foley og Tom Warren mener at appen kunne have været en fælde fra MS..
MS svar:
http://www.zdnet.com/google-to-microsoft-blocking-ads-with-windows-phone-youtube-app-is-a-no-no-7000015457/ skrev:"YouTube is consistently one of the top apps downloaded by smartphone users on all platforms, but Google has refused to work with us to develop an app on par with other platforms. Since we updated the YouTube app to ensure our mutual customers a similar YouTube experience, ratings and feedback have been overwhelmingly positive. We’d be more than happy to include advertising but need Google to provide us access to the necessary APIs. In light of Larry Page’s comments today calling for more interoperability and less negativity, we look forward to solving this matter together for our mutual customers."
(Og XorpiZ kom først...)
E: Både Mary Jo Foley og Tom Warren mener at appen kunne have været en fælde fra MS..
478907111414718754684 (5) skrev:Flot, Google.
Det er jo kun et af problemerne... Der er stadig den lille detalje at wp appen åbenbart tilbyder at man kan downloade filmene fra youtube.
Man kan så diskutere hvorvidt ms burde have arbejdet på at få adgang til de nødvendige apiere inden de smed den pågældende app ud til brugerne.
Når kapitalismen afskaffes.
Jeg tvivler. Som jeg læste et andet sted så kan der være noget payback i det her fra googles side af for de fud kampagner ms ynder at køre mod konkurrenterne.
Hubert (6) skrev:Der er stadig den lille detalje at wp appen åbenbart tilbyder at man kan downloade filmene fra youtube.
Men mon ikke MS ville være villige til at lukke for den mulighed?
Jeg tænker at MS vil tilbyde en youtube app, hvis det på nogen lovlig vis er muligt.
Hubert (6) skrev:Som jeg læste et andet sted så kan der være noget payback i det her fra googles side af for de fud kampagner ms ynder at køre mod konkurrenterne.
Det er en kamp om at sælge produkter.
478907111414718754684 (7) skrev:Men mon ikke MS ville være villige til at lukke for den mulighed?
Jeg tænker at MS vil tilbyde en youtube app, hvis det på nogen lovlig vis er muligt.
Hvis man vil tilbyde en given service der bliver udbudt af andre bliver man nødt til at overholde de regler der nu engang er opsat for brugen.
Dvs ingen download og reklamerne skal vises. Reklamerne har de angiveligt ikke adgang til. Men hvad monstro grunden til at der er mulighed for download er. Den er lidt sværre at tørre af på andre.
Det er en kamp om at sælge produkter.
Sælg på meritter. Det med at bruge skæmmekampagner til at sælge med har en tendens til at give bagslag.
Hubert (8) skrev:Men hvad monstro grunden til at der er mulighed for download er. Den er lidt sværre at tørre af på andre.
Den kan de ikke tørre af på nogen, men reklamerne kan de. Så i sidste ende er det Google, der begrænser adgangen. Uanset hvor mange funktioner, MS retter, er det ikke muligt for dem at lave en lovlig Youtube app.
478907111414718754684 (9) skrev:Den kan de ikke tørre af på nogen, men reklamerne kan de. Så i sidste ende er det Google, der begrænser adgangen. Uanset hvor mange funktioner, MS retter, er det ikke muligt for dem at lave en lovlig Youtube app.
Jeg vil ikke konkludere på hvem der har skylden her. Vi har kun den ene sides historie.
Jeg tror det er ren provokation at de har lavet den funktion.. Det er så bare en plat måde at gøre det på.Hubert (6) skrev:Det er jo kun et af problemerne... Der er stadig den lille detalje at wp appen åbenbart tilbyder at man kan downloade filmene fra youtube.
MS har bedt om adgang til det i laaaaaaaang tid.Hubert (6) skrev:Man kan så diskutere hvorvidt ms burde have arbejdet på at få adgang til de nødvendige apiere inden de smed den pågældende app ud til brugerne.
Magten (11) skrev:Jeg tror det er ren provokation at de har lavet den funktion.. Det er så bare en plat måde at gøre det på.
Tja. Det ligger jo lige til højre benet når man tænker på de andre måder de har forsøgt at skabe noget dårligt pr omkring google. Fairsearch og hvad har vi.
MS har bedt om adgang til det i laaaaaaaang tid.
Ifølge?
Hubert (6) skrev:Jeg tvivler. Som jeg læste et andet sted så kan der være noget payback i det her fra googles side af for de fud kampagner ms ynder at køre mod konkurrenterne.
Google har flere gange sat forhindringer op for Microsofts Windows Phone platform.
Konkrete eksempler:
Blokering af maps.google.com fra WP devices "fordi brugere ikke får den fulde oplevelse"
Fjernet Exchange ActiveSync fra gmail
og så altså ja, nægtet at åbne for Youtube API.
478907111414718754684 (14) skrev:Cloud02 (13) skrev:Fjernet Exchange ActiveSync fra gmail
Det var der jo så en vis rimelighed i. Der er andre, gratis protokoller, der kan bruges i stedet. Dem har MS bare nægtet at implementere.
Problemet er nok mere at da google har licenseret activesync er de også kommet til at skrive under på at Microsoft får en licens på deres synkroniserings-protokoller... Som de så prøvede at sagsøge Microsoft for at bruge.
Magten (15) skrev:Hvor har du fra at de har nægtet det?478907111414718754684 (14) skrev:Det var der jo så en vis rimelighed i. Der er andre, gratis protokoller, der kan bruges i stedet. Dem har MS bare nægtet at implementere.
De har ikke gjort det. Det er vel en ok kilde.
Magten (19) skrev:Så Google har også nægtet at implementere det i Android.478907111414718754684 (18) skrev:De har ikke gjort det. Det er vel en ok kilde.
Android understøtter de gratis syncroniseringsprotokoller CalDAV, CardDAV og IMAP. Men MS vil have Google til at betale for at bruge Active Sync til GMail/Google Calendar. Hvordan er Google skurken her?
Magten (21) skrev:Sidst jeg tjekkede understøttede Android ikke CalDAV og CardDAV, men det er da muligt de har fået tilføjet det siden.
Ikke i sig selv. Men der er apps til det.
Android bruger Google Sync. Det kunne MS jo også gøre ligesom Google kunne bruge ActiveSync.
gramps (23) skrev:478907111414718754684 (7) skrev:Det er en kamp om at sælge produkter.
Google er ikke interesserede i at sælge Android-enheder. De er interesserede i at folk bruger deres produkter.
Google er i høj grad interesseret i at der bliver solgt Android enheder.
478907111414718754684 (22) skrev:Magten (21) skrev:Sidst jeg tjekkede understøttede Android ikke CalDAV og CardDAV, men det er da muligt de har fået tilføjet det siden.
Ikke i sig selv. Men der er apps til det.
Android bruger Google Sync. Det kunne MS jo også gøre ligesom Google kunne bruge ActiveSync.
Eeeeeh...
"Google Sync was designed to allow access to Gmail, Google Calendar, and Contacts via the Microsoft® Exchange ActiveSync® protocol. With the recent launch of CardDAV, Google now offers similar access via IMAP, CalDAV, and CardDAV, making it possible to build a seamless sync experience using open protocols. Starting January 30, 2013, consumers won't be able to set up new devices using Google Sync, however, existing Google Sync connections will continue to function."
Cloud02 (13) skrev:Google har flere gange sat forhindringer op for Microsofts Windows Phone platform.
Konkrete eksempler:
Blokering af maps.google.com fra WP devices "fordi brugere ikke får den fulde oplevelse"
Fjernet Exchange ActiveSync fra gmail
og så altså ja, nægtet at åbne for Youtube API.
hele maps historien kan google ikke komme uden om.
Active sync findes så vidt jeg ved stadig. Der blev givet 6 måneder til at ms kunne få styr på deres ende.
Den sidste youtube api'et har vi pt kun fra ms' side. Og der har ms for mig, at se gjort i nælderne ved at bryde tos'en ud over ikke, at vise reklamer.
gramps (27) skrev:478907111414718754684 (24) skrev:Google er i høj grad interesseret i at der bliver solgt Android enheder.
I så fald havde de ikke:
* Lavet en Youtube-app til iOS
* Lavet en Maps-app til iOS
* Lavet en Now-app til iOS
Jo, de er også interesserede i at andre bruger deres services.
Det kan også ses som et forsøg på at få folk over på deres tjenester, og når de så er kommet ud af deres kontrakt (USA - 2 års binding osv) så bruger de jo allerede Googles tjenester, så hvorfor ikke en Android telefon?gramps (27) skrev:478907111414718754684 (24) skrev:Google er i høj grad interesseret i at der bliver solgt Android enheder.
I så fald havde de ikke:
* Lavet en Youtube-app til iOS
* Lavet en Maps-app til iOS
* Lavet en Now-app til iOS
3. parts apps ja.478907111414718754684 (22) skrev:Ikke i sig selv. Men der er apps til det.
Jeg ved der findes en CardDAV app til WP også. Men det har absolut intet med Microsoft at gøre.
Magten (30) skrev:3. parts apps ja.478907111414718754684 (22) skrev:Ikke i sig selv. Men der er apps til det.
Jeg ved der findes en CardDAV app til WP også. Men det har absolut intet med Microsoft at gøre.
Nej, men Google vil ikke betale hvad det koster at tilbyde ActiveSync, og det kan jeg godt forstå. Særligt når man ser på deres forhold.
Magten (30) skrev:3. parts apps ja.478907111414718754684 (22) skrev:Ikke i sig selv. Men der er apps til det.
Hvordan synkroniserer Android egentlig med GMAil? Det er vel ikke Google Sync, og CalDav/CardDav fungerer ikke out-of-the-box, så vidt jeg kan se?
XorpiZ (33) skrev:Magten (30) skrev:3. parts apps ja.478907111414718754684 (22) skrev:Ikke i sig selv. Men der er apps til det.
Hvordan synkroniserer Android egentlig med GMAil? Det er vel ikke Google Sync, og CalDav/CardDav fungerer ikke out-of-the-box, så vidt jeg kan se?
Google har vel deres egen lukkede standard de bruger. Det er de jo ved at gå over til på alle deres services.
Card/Cal er jo til kontakter og kalendre.
Magten (32) skrev:Enig.. Det var så bare ikke det der var diskussionen :-)478907111414718754684 (31) skrev:
Nej, men Google vil ikke betale hvad det koster at tilbyde ActiveSync, og det kan jeg godt forstå. Særligt når man ser på deres forhold.
Well, jeg synes det er en del af diskussionen for det er jo det, der er Googles begrundelse for at lukke ActiveSync ned.
Jo jo, men du skrev helt fra start at MS nægtede at implementere CalDAV og CardDAV. Min pointe var sådan set bare at ud fra din logik så nægter Google det også.478907111414718754684 (35) skrev:Well, jeg synes det er en del af diskussionen for det er jo det, der er Googles begrundelse for at lukke ActiveSync ned.
Længere er den ikke :)
Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at have læst de bruger "deres egen måde". Det er nogle måneder siden så jeg skal ikke kunne sige om de har ændret det.Fjolle (34) skrev:Google har vel deres egen lukkede standard de bruger. Det er de jo ved at gå over til på alle deres services.
Card/Cal er jo til kontakter og kalendre.
Magten (36) skrev:Jo jo, men du skrev helt fra start at MS nægtede at implementere CalDAV og CardDAV. Min pointe var sådan set bare at ud fra din logik så nægter Google det også.478907111414718754684 (35) skrev:Well, jeg synes det er en del af diskussionen for det er jo det, der er Googles begrundelse for at lukke ActiveSync ned.
Du har fuldstændigt ret, og det virker jo ret åndssvagt at tvinge andre til at bruge noget, man ikke engang selv gider at anvende. På den anden side har de ikke behov for det, når de tilsyneladende har en anden service til det.
Men Google Calendar tilbyder CalDav. Jeg bruger det hver dag ;)
Magten (36) skrev:Jo jo, men du skrev helt fra start at MS nægtede at implementere CalDAV og CardDAV. Min pointe var sådan set bare at ud fra din logik så nægter Google det også.
Huh? Ms er da ved at implementere det hvis det ikke allerde er gjort? Google derimod bruger en lukket protocol mellem android og deres egne services.
Okay, det var jeg ikke klar over.. Men positivt :)478907111414718754684 (38) skrev:J
Du har fuldstændigt ret, og det virker jo ret åndssvagt at tvinge andre til at bruge noget, man ikke engang selv gider at anvende. På den anden side har de ikke behov for det, når de tilsyneladende har en anden service til det.
Men Google Calendar tilbyder CalDav. Jeg bruger det hver dag ;)
De er igang - det forventes at komme med GDR2 som rygtes at blive releaset engang i juni.Hubert (39) skrev:Huh? Ms er da ved at implementere det hvis det ikke allerde er gjort? Google derimod bruger en lukket protocol mellem android og deres egne services.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.