mboost-dp1

Google er klam, siger hun

Gå til bund
Gravatar #2 - Fjolle
22. okt. 2009 13:24
Beton-lebbe!
Gravatar #3 - Riotfellow
22. okt. 2009 13:48
http://blog.politiken.dk/kosmopolit/2009/10/22/sa-klam-er-google/ skrev:
“Se bare hvordan det gik PC-maskinen og IBM”

Et eller andet fik mig bare til at flække af grin da jeg læste den sætning...
Gravatar #4 - Rasmus064
22. okt. 2009 14:43
Først lyder det som om de brokker sig over at google er gratis. Der er nogen små tekstbaseret reklamer som gøre det gratis og det kan de ikke lide. Derefter brokker de siger over at google ikke bruges som et nyhedssite. Jeg har lidt svært ved at tage den artikel (eller hvad det nu er) seriøst.
Gravatar #5 - Chewy
22. okt. 2009 14:58
Og det er så den primære grund til at jeg aldrig læser blogs..
Fuck en gang lort hun får lukket ud på en gang....
Overvejede et kort øjeblik at pille hendes argumentation fra hinanden en for en. Men hvad vil det nytte i sidste ende....
Gravatar #6 - Borg[One]
22. okt. 2009 19:06
#Topic
Jeg synes faktisk det er en interessant artikel, og hun rammer ikke helt ved siden af. Idag er Internet=Google - forholder det sig anderledes tilføjer vi lidt opkøb.

Deres intentioner var meget fine og smukke i starten, men det har også gjort det muligt for dem, på den måde at komme snigende ind under sprækken i døren, så vi acceptere den kontrol og magt de nu engang sidder på.

Effekten og deres Good intention-politik er jo meget tydelig, og kan snildt ses på de 4 kommentarer artiklen har fået herinde - de formår simpelthen at gå ind under vores radar.

Det interessante er jo så også, at et firma som MS, der har haft nogle episoder hvor de har gjort sig uheldigt bemærket, idag ikke kan komme med noget som helst, uden folk ser rødt. De bygger og underviser skoler i Afrika. Kommentar: "jaja, men hvad deres onde intentioner med det?"

Med alt det sagt, så er jeg da også idag rimelig afhængig af Google. Jeg har google adsense som indtjeningskilde, jeg bruger altid dem som primært søgemaskine, jeg elsker youtube og deres analytics er min kilde til information om potentielle kundemønstrer.
Jeg holder meget af Google, men jeg begynder også så småt at blive lidt bekymret for deres fingeraftryk i vores verdensbilled...
Gravatar #7 - arne_v
22. okt. 2009 19:13
Det er naivt at tro at Google ikke er lige så interesseret i at tjene penge som IBM, Microsoft, HP, Oracle etc.. Selvfølgelig er de det.

Den blog entry er imidlertid mest en gang "se her - jeg har alle de mest trendy synspunkter, så jeg er bare über cool" pladder.
Gravatar #8 - Chewy
22. okt. 2009 22:03
@6

Jeg vil ikke benægte at der er aspekter af Google som man skal være opmærksom og varsom omkring.
Men hun kommer på ingen form for måde omkring dem, men bruger istedet nogen af de samme argumenter som der blev brugt tilbage da Google blev lanceret...

F.eks. snakker hun om at man som bruger bliver låst til Google. På trods af at samtlige af deres services til private (så vidt jeg ved), har en guide og værktøj til at exportere ens oplysninger til en anden udbyder, hvis sådan en findes...

Det lugter som arne_v også kommer ind på for meget af "se mig"...
Gravatar #9 - gnаrfsan
22. okt. 2009 22:51
Rasmus064 (4) skrev:
Derefter brokker de siger over at google ikke bruges som et nyhedssite.

Utroligt... man skal da ikke lede ret længe efter iGoogle... dårligt fodarbejde.
Gravatar #10 - Fjolle
23. okt. 2009 07:37
Må indrømme at jeg ikke havde læst artiklen før jeg kommenterede før.

Efter at have læst den er det da mere retarderet.

Google TV & Audio? Hvad f.., er det ikke en gammel aprilsnar?
At de ikke vil betale for at linke til nyheds-sider? Duh, det er nyhedssiderne der giver google lov til at indexere dem.
At de ikke har trending topics? tja....

Beton-Idiot-Lebbe!
Gravatar #11 - Kris
23. okt. 2009 08:53
Det er kvinder som hende, der gør det svært for os andre hunkøn at få lov til at være en del af IT-branchen.
Gravatar #12 - noramskull
23. okt. 2009 21:28
Fra artiklen

Google er gået fra at være den seje, nye dreng i klassen til et klamt, kapitalistisk medieforetagende med monopol, som homogeniserer kultur, er besatte af reklamer og ligeglade med forretningsetik.

Jeg ved bare at jeg ikke bryder mig om ting som homogeniserer vores kultur. :P
Gravatar #13 - milandt
24. okt. 2009 12:49
noramskull (12) skrev:
Jeg ved bare at jeg ikke bryder mig om ting som homogeniserer vores kultur. :P
Jeg er tilbøjelig til at være enig. Selvom det f.eks kunne være rart hvis verden kun var befolket af mænd, så er det næppe holdbart i længden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login