mboost-dp1
Google makes Microsoft sweat over Sync cutoff, but Windows Phone will get DAV support
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
http://www.theverge.com/2013/1/21/3832838/windows-...
Sources say Google privately informed Microsoft late last summer that it planned to drop support for Exchange ActiveSync.
Hvis det passer er det da i den grad MS der har gjort i nælderne her.
Sources say Google privately informed Microsoft late last summer that it planned to drop support for Exchange ActiveSync.
Hvis det passer er det da i den grad MS der har gjort i nælderne her.
Men som de også fortsætter:
Så MS var ved at færddiggøre WP8 (hvor mange i forvejen mente at de var forsinkede) og kendte ikke datoen for hvornår Google ville droppe EAS.
Jeg forstår godt de har valgt at vente med at supportere CardDAV og CalDAV. Jeg tror det havde været dumt at udskyde WP8 release for det.
Sources say Google privately informed Microsoft late last summer that it planned to drop support for Exchange ActiveSync, during a time that Microsoft was finalizing its Windows Phone 8 software with operator trials for devices due in October. Windows Phone 8 does not include support the CalDAV or CardDAV protocols and an engineering change would have delayed the release of devices for the holiday season. We understand that Google didn't provide a timeframe for its plans to kill the Sync service which utilizes Microsoft's Exchange ActiveSync protocol.
Så MS var ved at færddiggøre WP8 (hvor mange i forvejen mente at de var forsinkede) og kendte ikke datoen for hvornår Google ville droppe EAS.
Jeg forstår godt de har valgt at vente med at supportere CardDAV og CalDAV. Jeg tror det havde været dumt at udskyde WP8 release for det.
Jeg kan ikke se nogen grund til at de ikke skulle starte arbejdet md at lave en patch til at understøtte CarDdav allerede da google meldte ud at de havde intentioner om at droppe support for MS' lukkede protokol. Det er da også ganske morsomt at tænke tilbage på den "offerrolle" MS indtog da google offentlig gjorde at de droppede active sync protokollen...
Der er ikke support for det endnu.
Som jeg læser det er det ikke 6 måneder siden de fik informationen. The Verge skriver late last summer og i samme afsnit skriver de at MS var ved at færddiggøre WP8. WP8 nåede RTM i midt oktober.
Mit gæt er at WP8 RTM havde fuld fokus (specielt med rygterne om at de i forvejen var forsinkede) og selve udviklingen af Card- og CalDAV først startede derefter, og måske senere endnu da der med garanti er en masse der skal afklares inden.
Som jeg læser det er det ikke 6 måneder siden de fik informationen. The Verge skriver late last summer og i samme afsnit skriver de at MS var ved at færddiggøre WP8. WP8 nåede RTM i midt oktober.
Mit gæt er at WP8 RTM havde fuld fokus (specielt med rygterne om at de i forvejen var forsinkede) og selve udviklingen af Card- og CalDAV først startede derefter, og måske senere endnu da der med garanti er en masse der skal afklares inden.
MS har så mange dygtige folk at de kunne fodre svin med dem i et år og stadig have folk tilbage. Der er så absolut for mig at se ingen undskyldning for den offerrolle MS tog da google meldt ud at de droppede supporten for active sync.
Der var næppe nogen grund til at supportere carddev da de startede wp8 men MS har bare ikke størrelsen på smartphonemarkedet til at de kan gøre som de normalt gør.
Der var næppe nogen grund til at supportere carddev da de startede wp8 men MS har bare ikke størrelsen på smartphonemarkedet til at de kan gøre som de normalt gør.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.