mboost-dp1

HD i Airport

Gå til bund
Gravatar #1 - SorGuRas
16. maj 2010 12:23
Hej,
Jeg har anskaffet mig en Airport Extreme, bl.a. med det formål at jeg gerne ville bruge min eksterne (Seagate) Harddisk som backup.
Mit problem er imidlertid at jeg ikke kan se finde disken (og dens indhold) på min Imac, på trods af at jeg i "Airport værktøj" under "Diske" kan se at harddisken er tilknyttet?
Hvis jeg tilslutter harddisken direkte til min Imac, så kan jeg fint se disken og dens indhold i "Finder".
Er der nogen som har løsningen på dette?
Mvh. SorGuRas
Gravatar #2 - Bjørn
16. maj 2010 12:57
Uden at lige have sat mig ind i tingene, kan det så skyldes at harddisken ikke er formateret i det rigtige filsystem?

Har du nogen 3. parts programmet installeret på mac´en der gør di kan læse NTF når du kobler harddisken direkte via USB? Macfuse etc?

Som sagt, kun lige et slag på tasken...
Gravatar #3 - SorGuRas
18. maj 2010 19:39
Tak for svar :-)
Mener at jeg bare satte harddisken i IMAC'en, og måske hentede computeren nogle programmer på nettet, men jeg har ikke bevist installeret noget software som var relateret til harddisken.
Hvordan formatere jeg i givet fald en sådan harddisk til det "rigtige" filsystem?
Gravatar #4 - kinaholm
19. maj 2010 07:36
Disk Utility (eller diskværktøj eller hvad det nu hedder på dansk), så repartitionerer du og formaterer den som HFSJ :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login