mboost-dp1

HDD benchmarks

Gå til bund
Gravatar #1 - DCNR
13. maj 2009 22:55
Hey alle sammen...

Jeg er blevet lidt bekymret for mine harddiske, som jeg nogle gange synes siger nogle underlige lyde, men måske er det bare min fantasi...

Det er 2 WD1500AHFD hdd'er fra Western digital på 10000 RPM, som kører i RAID 0...

Jeg har forsøgt at skanne med WD's skanne værktøj, men det ser ikke ud som den kan komme igennem Intel RAID controlleren, da den hverken kan finde serienummer eller nogen form for informationer og error skanneren kommer tilbage med at ledningerne ikke er sat ordentligt sammen, hvilket de jo må være siden jeg har brugt min maskine i 8 måneder nu uden problemer... Så prøvede jeg HD Tune, og den finder bare "Intel RAID 0 volume", som heller ikke kan angive nogen health status eller info...

Jeg har derefter lavet en error skanning med HD tune, hvilket ikke fandt nogen "damaged sectors" og derefter lavet en benchmark...

Den kom ud med:
Transfer rate:
Minimum: 73,5 mb/sek
Maximum: 138,5 mb/sek
Average: 115,1 mb/sek

Access time: 8.4 ms
Burst rate: 105 mb/sek
CPU usage: 3,4%

Er disse tal relativ lave for 2 10.000 RPM'er i RAID 0 (hvilket kunne tyde på en fejl), eller er det okay tal ?

Tak for jeres tid :)
Gravatar #2 - paradise_lost
14. maj 2009 07:07
Jeg vil umiddelbart mene at det er fine tal.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login