mboost-dp1

Historien om en idiot

Gå til bund
Gravatar #1 - Mozez
14. sep. 2002 18:11
Jeg opfordrer til at man poster historier om idioterne på livets vej. Her er den første historie.

Jeg havde lavet et program som jeg havde forhandlinger med et firma om at sælge. En jeg kender tog programmet (exe-filen) fra min computer. Jeg fandt ud af at han ville sælge kildekoden videre og få pengene i stedet for mig. Jeg spekulerede som vild og gal hvordan han kunne gøre det. Så vidt jeg ved er det kun muligt at dekompilere Delphi-applikationer til ASM-kode. Jeg spurgte hvordan han ville gøre det. Han sagde at han ville åbne exe-filen i Notepad, printe ud og sælge siderne.

What a dumbass!!!
Gravatar #2 - Acro
14. sep. 2002 18:13
#1) "Mozez"

Tja - hvis han engang får det solgt fordi virksomheden blot skal bruge funktionaliteten og ikke kildekoden - hvem er så idioten ;)
Gravatar #3 - Mozez
15. sep. 2002 09:41
Nu er det sådan at kildekoden skulle inkluderes og det er min erfaring at hvis man først har åbnet exe-filen i Notepad virker den ikke længere.
Gravatar #4 - Acro
15. sep. 2002 16:01
#3) "Mozez"

Så er du meget uvidende - jeg kender ingen filer der tager skade af at blive åbnet.
Gravatar #5 - Skarr
15. sep. 2002 17:37
Den spasser kun ud hvis du saver. (Hvorfor det så end er).
Gravatar #6 - Hektor
15. sep. 2002 17:39
5 Skarr:
Det er sandsynligvis fordi, der bliver gemt i text-format i stedet for binært format ...
Gravatar #7 - Skarr
15. sep. 2002 17:49
#6:

Hvad snakker du om, Hektor? Text-format? En fil er en fil.
Gravatar #8 - Mozez
15. sep. 2002 18:09
4#
Tror du ikke bare det er din mamma der er uvidende? (-;

Jeg har altså oplevet også uden jeg har savet.
Gravatar #9 - Acro
15. sep. 2002 18:18
#8) "Mozez"

Jeg har et forslag til noget litteratur på området; "EDB for dummies" ...
Gravatar #10 - Acro
15. sep. 2002 18:19
#7) "Skarr"

Hektor har ret - der findes forskellige tegntabeller som filerne gemmes i, normal tekst gemmes som regel i ASCII - til forskel for eksekverbare filer.
Gravatar #11 - Mozez
15. sep. 2002 18:24
9#
Hold da din kæft din kængurupik!
Hold dig til at diskutere sagligt!
Gravatar #12 - Skarr
15. sep. 2002 18:24
Acro #10:

1 byte er som bekendt 8 bits. Når en binær fil bliver åbnet i en tekst-editor, viser den en masse mærkelige tegn, fordi den fortolker bitsene som bytes (altså chunker dem op otte ad gangen). Så er den ikke længere. I hvert fald ikke på Unix, der kan jeg sagtens åbne og save binære filer.
Gravatar #13 - Acro
15. sep. 2002 18:29
#11) "Mozez"

Det gør jeg også, jeg føler du falder uden for diskussionen pga. manglende viden og henviser dig til noget litteratur, der kan forøge din viden betydeligt.
Gravatar #14 - Acro
15. sep. 2002 18:31
#12) "Skarr"

Det er jeg fuldt ud klar over, men _mange_ tekst-editor'e er ikke i stand til at gemme dataen, selvom den har læst den korrekt - da interfacet ikke er beregnet til at læse programsekvenser, men ren tekst.

Jeg forstår faktisk ikke indlæg #5 - hvor du selv gør udtryk for at hvad jeg siger er fakta.
Gravatar #15 - BurningShadow
15. sep. 2002 18:32
Mozez, det som tråden oprindeligt omhandler… Der har du ret, de ville ikke kunne bruge det, hvis han bare laver en udskrift, da de så skal sidde og skrive det hele ind igen, hvilket ikke er muligt, da notepad ikke kan gengive alle tegnene i ASCII tabellen (vi ser lige bort fra at det også skal indskrives, uden nogen fejl).
Til gengæld har Acro ret, når han siger at man sagtens kan åbne en fil, uden at den tager skade. Skaden sker først, når filen gemmes. Det er af den simple grund at der ikke fortages en write funktion, dette vil du hurtigt se, hvis du begynder at programmere lidt selv.
Gravatar #16 - BurningShadow
15. sep. 2002 18:33
lol @ #13
Gravatar #17 - Acro
15. sep. 2002 18:33
#12) "Skarr"

Ydermere er programmet en Windows-applikation, og jeg synes derfor ikke der er nogen grund til at blande redigeringsværktøjer til andre systemer ind i tråden.
Gravatar #18 - Skarr
15. sep. 2002 18:36
Acro #14:

"Det er jeg fuldt ud klar over, men _mange_ tekst-editor'e er ikke i stand til at gemme dataen, selvom den har læst den korrekt - da interfacet ikke er beregnet til at læse programsekvenser, men ren tekst.
Jeg forstår faktisk ikke indlæg #5 - hvor du selv gør udtryk for at hvad jeg siger er fakta."

Jeg sagde bare til Hektor at det med text-format er noget vrøvl.

"Ydermere er programmet en Windows-applikation, og jeg synes derfor ikke der er nogen grund til at blande redigeringsværktøjer til andre systemer ind i tråden."
Jeg siger bare, at jeg ved, at det ikke er sådan på Unix for at understrege at der ikke er et såkaldt 'text-format'.
Gravatar #19 - Acro
15. sep. 2002 18:39
#18) "Skarr"

Jo - i Windows.

.. og indlæg #5 havde intet med Hektor at gøre.
Gravatar #20 - Skarr
15. sep. 2002 18:43
Acro #19:

"Jo - i Windows."

Er det ikke nærmere et problem med notepad?

".. og indlæg #5 havde intet med Hektor at gøre."

He, en lille mixup fra min side.
Gravatar #21 - Mozez
15. sep. 2002 18:56
Endelig et konstruktivt svar.
Jeg programmerer meget i Delphi og har gjort det i lang tid. Det program han stjal fra mig var jo også et jeg var ved at få solgt så jeg er ikke helt dum hvilket du heller ikke siger. Jeg har deværre ikke noget arbejde på nettet du kan se for at bevis min "uskyld".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login